Research Methodology (7 ECTS)

Course Code: 
6117
Semester: 
8th
Elective Courses
Διδάσκων: 

The research process. Research - Research Methodology - Research Methods. The research question. Reading and evaluating literature. Sample collection, Measurement tools, Types of scales, Validity and reliability indicators, Methods of data collection. Writing a report using a specific citation style. Creating and delivering a presentation.

Recommended Reading

  • Veal A.J., Χρήστου Ε. (2022). Ερευνητικές Μεθοδολογίες στις Κοινωνικές Επιστήμες.BROKEN HILL PUBLISHERS LTD
  • Καλογεράκη Στ. (2020). Σχεδιασμός και κατασκευή ερωτηματολογίων στην κοινωνική έρευνα. Κριτική
  • Δαρβίρη Χρ. (2009). Μεθοδολογία Έρευνας στο Χώρο της Υγείας. ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Π. Χ. ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ        
  • Gall, M., Borg, W & Gall, J. (2013). Εκπαιδευτική Έρευνα-Βασικές Αρχές, BROKEN HILL PUBLISHERS LTD
  • Σταλίκας, Α. Κυριάζος, Θ. (2019.) Mεθοδολογία έρευνας και Στατιστική Με τη χρήση R.ΜΟΤΙΒΟ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Α.Ε.      
  • Creswell J. D, Creswell W J. (2019). Σχεδιασμός Έρευνας. ΠΡΟΠΟΜΠΟΣ        
  • Gay R.L, Mills E.G, Airasian, P. (2017). Εκπαιδευτική Έρευνα. ΠΡΟΠΟΜΠΟΣ 
  • Schindler S. P .(Συγγρ.) - Αποστολάκης Αλ., Κουργιαντάκης Μ. (Επιμ.).(2019).  Μέθοδοι έρευνας για τις επιχειρήσεις. Εκδόσεις Κριτική Α.Ε.
  • Gray D. (Συγγρ.)- Χατζόγλου, Πρ., Δελιάς Π (Επιμ.) (2018). Η ερευνητική μεθοδολογία στον πραγματικό κόσμο. Εκδόσεις Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε.        
  • Beatty, P. C., Collins, D., Kaye, L., Padilla, J. L., Willis, G. B., & Wilmot, A. (Eds.). (2019). Advances in questionnaire design, development, evaluation and testing. John Wiley & Sons. [electronic resource] https://onlinelibrary.wiley.com/doi/book/10.1002/9781119263685 
  • Kenett, R., & Salini, S. (2012). Modern Analysis of Customer Surveys. Jhon Wiley and Sons. [electronic resource] https://onlinelibrary.wiley.com/doi/book/10.1002/9781119961154
  • Biemer, P. P., Groves, R. M., Lyberg, L. E., Mathiowetz, N. A., & Sudman, S. (Eds.). (2013). Measurement errors in surveys (Vol. 548). John Wiley & Sons. [electronic resource] https://onlinelibrary.wiley.com/doi/book/10.1002/9781118150382 

The course outline can be found here.