DETails - Τεύχος 21ο
Τριμηνιαίο Newsletter |
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 16ο Φοιτητικό Συνέδριο του Τμήματος ΔΕΤ |
Editorial | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Επίσης, ολοκληρώθηκε η διαδικασία πιστοποίησης του ΔΕΤ από την Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση μέσω επιτροπής εξωτερικών αξιολογητών. Η διαδικασία, εκτός από την επιτόπια αξιολόγηση, βασίστηκε σε πρόταση αξιολόγησης με συγκεντρωτικά στοιχεία που αφορούν τις διαδικασίες, τη λειτουργία, το πρόγραμμα σπουδών και τις διακρίσεις του τμήματος. Ήταν μία καταγραφή όλων όσα πετύχαμε, συνεχίζοντας να διατηρούμε το ακαδημαϊκό επίπεδο υψηλό, με φοιτητές που επιβεβαιώνουν καθημερινά την προσήλωση μας στην αριστεία, θέτοντας οι ίδιοι, με την καθοδήγηση των καθηγητών, υψηλά τον πήχη. Χαιρόμαστε ιδιαίτερα διαπιστώνοντας, κι απολογιστικά, τον ενθουσιασμό των φοιτητών μας να γνωρίσουν νέες εμπειρίες γνώσης, οι οποίες θα τους εξελίξουν ως επιστήμονες: Χαρακτηριστικά παραδείγματα, η συμμετοχή (για το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019) 58 φοιτητών στο πρόγραμμα Erasmus+ και οι μεταπτυχιακές σπουδές αποφοίτων μας, σε κορυφαία πανεπιστημιακά ιδρύματα που εξωτερικού. Σε αυτή την οικογένεια του ΔΕΤ, περιμένουμε με προσμονή να καλωσορίσουμε τους νέους φοιτητές που θα υποδεχτούμε το Σεπτέμβριο! Kαθηγητής Διομήδης Σπινέλλης |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
16ο Φοιτητικό Συνέδριο ΔΕΤ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Το Φοιτητικό Συνέδριο του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (ΔΕΤ) πραγματοποιείται με επιτυχία τα 16 τελευταία χρόνια (https://fsdet.dmst.aueb.gr/). Ξεκίνησε τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του Τμήματος ως μια καινοτόμα δραστηριότητα και συνεχίζει μέχρι σήμερα δίνοντας την ευκαιρία σε νέους ερευνητές να παρουσιάσουν ερευνητικές εργασίες σε σύγχρονα θέματα της Διοικητικής Επιστήμης, της Τεχνολογίας και της Εκπαίδευσης. Η ημέρα πραγματοποίησης του φοιτητικού συνεδρίου είναι μια ημέρα γιορτής για το ΔΕΤ. Tο Τμήμα εμπιστεύεται στους φοιτητές του τη διοργάνωση ενός επιστημονικού συνεδρίου και οι φοιτητές του δικαιώνουν αυτή την επιλογή με την επιλογή της θεματολογίας του και την επιτυχημένη διοργάνωση. Φέτος το φοιτητικό συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στις 14 Μαΐου στους χώρους της Ελληνική Εταιρία Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ) είχε θέμα "Management & AI: Deep Learning in Reinventing Business Process Optimization". Στα βασικά συμπεράσματα του συνεδρίου είναι ότι ο πλούτος των δεδομένων που αυξάνονται εκθετικά και η δυνατότητα της τεχνολογίας για επεξεργασία αυτών των δεδομένων δίνει δυνατότητες για νέες γνωστικές λειτουργίες στα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πιο σωστές αποφάσεις σε πραγματικό χρόνο, δίνοντας δυνατότητες για την ανάπτυξη ενός καλύτερου κόσμου. Η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης με τρόπο που σέβεται τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα μπορεί να έχει ιδιαίτερα θετικές επιπτώσεις σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας, όπως να βελτιώσει την καθημερινότητα και τον τρόπο ζωής. Περισσότεροι από 200 σύνεδροι καθηγητές, ερευνητές, μεταπτυχιακοί φοιτητές και φοιτητές παρακολούθησαν το συνέδριο. Παρουσιαστήκαν 26 ερευνητικές εργασίες, υπήρχε κεντρική συνεδρία από εταιρίες που δραστηριοποιούνται σε εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, πραγματοποιήθηκαν 8 σχετικά workshops, ενώ υπήρχαν ομιλίες από ακαδημαϊκούς, ερευνητές και σημαντικούς παράγοντες της αγοράς. Τέλος, εκ μέρους της Επιστημονικής Επιτροπής των Καθηγητών του ΔΕΤ, θέλω να ευχαριστήσω τους φοιτητές του ΔΕΤ για την άρτια πραγματοποίηση του, τα μέλη της οργανωτικής επιτροπής και τις εταιρείες που ήταν χορηγοί επικοινωνίας του φοιτητικού συνεδρίου μας, την Ελληνική Εταιρία Διοικήσεως Επιχειρήσεων για τη συνεργασία και την παραχώρηση των χώρων που πραγματοποιήθηκε το συνέδριο και την υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων του τμήματος.
Με μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή τόσο της φοιτητικής όσο και της ερευνητικής κοινότητας, πραγματοποιήθηκε το 16ο Φοιτητικό Συνέδριο του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (ΦΣΔΕΤ) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), με θέμα "Management & AI : Deep Learning in Reinventing Business Process Optimization". Περισσότεροι από 200 καθηγητές, ερευνητές και φοιτητές παρακολούθησαν τις εργασίες του ΦΣΔΕΤ, στο πλαίσιο του οποίου αναδείχθηκαν οι εξελίξεις στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), με έμφαση στις εφαρμογές της στο σύγχρονο επιχειρείν.
Ακολούθησε το κεντρικό πάνελ με τους Ιωάννη Νικολακόπουλο, Συνιδρυτής της Code.hub, ο οποίος εστίασε στον τρόπο που η πληθώρα των δεδομένων στη σύγχρονη εποχή επηρεάζει την αγορά εργασίας και στο ποιες δεξιότητες απαιτούνται προκειμένου να ανταποκριθούν οι εργαζόμενοι στις ανάγκες που προκύπτουν, Σταύρο Βάσσο, ΑΙ Arcitect και Συνιδρυτής της Helvia, που αναφέρθηκε στους ψηφιακούς βοηθούς και στο πως η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να διευκολύνει τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, Ιωάννη Γκέκα, ανώτερος διευθυντής στο Advanced analytics Athens CoE, του τομέα digital division της Accenture, με την ομιλία του για την πορεία της έννοιας της τεχνητής νοημοσύνης και τις περιπτώσεις χρήσης της από επιχειρησιακή σκοπιά και ο Σεραφείμ Κατσικάς, CTO της Metis, ο οποίος αναφέρθηκε στο ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στο Smart Shipping.
Παράλληλα πραγματοποιήθηκαν 8 workshops των εταιρειών Hetia, για τις βέλτιστες και τις κακές πρακτικές στο πλαίσιο της επαγγελματικής συμπεριφοράς, Allcancode, όπου οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να υλοποιήσουν μία εφαρμογή AI, 100mentors, για τη χρήση του AI στην πλατφόρμα τους και τον τρόπο βελτίωσης της, College Link, για την κατάλληλη προετοιμασία μίας επαγγελματικής συνέντευξης, Sentio Solutions, για τη χρήση του AI στην ερμηνεία των συναισθημάτων, Upstream, για την ανάδειξη του τρόπου πραγματοποίησης ασφαλών εσόδων μέσω των «ψηφιακών εξισώσεων» και των οργανισμών Thinkbiz σχετικά με το AI και τη χρήση του στο Human Resources Management και Social Hackers, με την παρουσίαση ενός project που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της εκπαίδευσής τους.
Το συνέδριο ολοκληρώθηκε με την ανανέωση της συνάντησης της επιστημονικής κοινότητας του Τμήματος στο 17ο Επιστημονικό Φοιτητικό Συνέδριο το 2020! Τη διοργάνωση του ΦΣΔΕΤ υποστήριξαν οι χορηγοί επικοινωνίας: BusinessNews.gr, COMToday, Όμιλος Ναυτεμπορική, Τα Φοιτητικά Νέα, Skywalker.gr και Stentoras.gr, οι εταιρείες ΕΕΔΕ, Κωτσόβολος, Το Κουλούρι του Ψυρρή, Global, Hetia, Nestle, PepsiCo, Pwc, Thinking (C)up, TYCO, Uniqko, καθώς και οι στρατηγικοί συνεργάτες Code.Hub, StartupGrind Athens, TEDxAUAthens, Β!zrupt, TEDxNTUA, CollegeLink, CityCampus, Thinkbiz, Eestec, Business ReviewG reece, University Opportunities.
Ήταν τιμή μου να συμμετέχω για δεύτερη φορά στο θεσμό του Φοιτητικού Συνεδρίου ΔΕΤ και με χαρά θα υποστηρίζω αυτή την προσπάθεια όποτε μου ζητηθεί. Ανέκαθεν ένα πάγιο θέμα συζήτησης στην ελληνική κοινωνία είναι η διασύνδεση των πανεπιστημίων με τους παραγωγικούς φορείς του τόπου μας, χωρίς ωστόσο να υπάρχει ουσιαστική πρόοδος και να έχει έστω αποφασιστεί μια κοινή στρατηγική. Σε πείσμα αυτής της κατάστασης υπάρχουν κάποια λίγα φωτεινά παραδείγματα όπως ο συγκεκριμένος θεσμός. Το πανεπιστήμιο καλείται να δώσει γνώση και τρόπους σκέψης ως τα πλέον ισχυρά εφόδια στους μελλοντικούς επιστήμονες και επαγγελματίες. Ωστόσο εξίσου σημαντική είναι η γνώση και αντίληψη για τις τάσεις στην οικονομική δραστηριότητα της ανθρωπότητας, τις επερχόμενες αλλαγές σε επενδύσεις, επιχειρηματικές ενέργειες και εργασιακές συνθήκες. Όσο πιο γρήγορα μπορέσει να αντιληφθεί ο νέος επαγγελματίας τις κύριες δυνάμεις και τους μηχανισμούς που επιφέρουν τις αλλαγές στις οικονομικές δραστηριότητες, τόσο πιο εύκολα θα προσαρμοστεί και θα μεγιστοποιήσει την αξία της εργασίας του. Σε αυτό στοχεύει το ΦΣΔΕΤ και γι αυτό έχει γίνει θεσμός αγαπητός στους φοιτητές και με μεγάλη διάρκεια. Επίσης, να εξαίρω το έργο των εθελοντών φοιτητών που ανέλαβαν την οργάνωση και προβολή του συνεδρίου. Εύχομαι να συνεχίσει το ίδιο πετυχημένα η διεξαγωγή του για πολλά χρόνια.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Για εμένα το Φοιτητικό Συνέδριο ΔΕΤ εκπροσωπεί έναν μοναδικό τρόπο απόκτησης εμπειρίας και διάδοσης της γνώσης. Μέσω αυτού, οι προπτυχιακοί φοιτητές του τμήματος έρχονται σε επαφή με τα ερευνητικά αντικείμενα του ΔΕΤ και κατανοούν βαθύτερα τον χαρακτήρα του τμήματος. Ως μέλος της οργανωτικής επιτροπής είμαι περιφανή που συμμετείχα σε μία τέτοια διοργάνωση. Εξαιτίας της θέσης που είχα στη διοργάνωση, κατάλαβα πολλά πράγματα σχετικά με τη πρακτική εφαρμογή της διοίκησης και γνώρισα καλύτερα τα δυνατά και αδύναμα σημεία μου βοηθώντας παράλληλα στην ανάδειξη του τμήματός μου.
Η ομάδα μου ήταν από τις μόνες που έπρεπε να εργάζεται από την αρχή μέχρι και μετά το τέλος του συνεδρίου χωρίς κανένα διάλλειμα και συνεπώς ως coordinator της έφερα μεγάλη ευθύνη. Μέσα στους μήνες που στήναμε το συνέδριο απέκτησα απίστευτα πολλές γνώσεις για τον χώρο των social media και το πως πρέπει να τα διαχειριζόμαστε. Πραγματικά δε πίστευα ότι είναι τόσο περίπλοκο!
Πιστεύω πως οι γνώσεις που απέκτησα μέσα από τις διάφορες δραστηριότητες που χρειάζονταν να διεκπεραιώσουμε και η τριβή με το αντικείμενο του συνεδρίου, έστω και σε πρώιμο επίπεδο, ήταν πολύ σημαντικά στοιχεία. Οι εμπειρίες που διαμορφώσαμε ξεπερνούν τις βασικές γνώσεις που λαμβάνουμε μέσα από την φοίτησή μας στο πανεπιστήμιο και διευρύνουν σε μεγάλο βαθμό τις ικανότητες και τους ορίζοντές μας. |
Το Φοιτητικό Συνέδριο ΔΕΤ είναι μία μοναδική ευκαιρία για άτομα της ηλικίας μου να μάθουν τι χρειάζεται για να οργανωθεί μία τέτοια εκδήλωση άλλα και να ενημερωθούν για τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις στον χώρο. Σίγουρα η κορύφωση ήταν η ημέρα του συνεδρίου όπου και είδαμε όλους τους κόπους μας να αποδίδουν. Η συμμετοχή στην οργάνωσή του μου προσέφερε πολλές γνώσεις οι οποίες αποτελούν μία αρχή για επόμενα projects.
Το Φοιτητικό Συνέδριο του τμήματός μας μου έδωσε την ευκαιρία να μάθω στην πράξη πως να οργανώνω μια ομάδα που αποτελείται από διαφορετικά άτομα, το κάθε ένα με διαφορετικούς στόχους και διαφορετικά κίνητρα συμμετοχής, μια δεξιότητα που είναι απαραίτητη στη μελλοντική μου εργασία. Χάρη σε αυτό, συνεργάστηκα καλά με άτομα που δεν ήξερα αλλά στην πορεία έμαθα και των οποίων ο τρόπος σκέψης επηρέασε και σε ορισμένες περιπτώσεις άλλαξε και το δικό μου τρόπο σκέψης προς το καλύτερο, ενώ οι σχέσεις φιλίας που ανέπτυξα θα με ακολουθούν ευελπιστώ σε όλη την ακαδημαϊκή μου πορεία. Το ΦΣΔΕΤ είναι η απόδειξη ότι το τμήμα μας μας ενθαρρύνει συνεχώς να αναπτύξουμε νέες δεξιότητες πέρα από τις γνώσεις που μας προσφέρει.
Ως η πρώτη σοβαρή μου επαφή με τον εθελοντισμό η διοργάνωση του συνεδρίου δεν ήταν απλά μια νέα εμπειρία αλλά και μια πρόκληση. Προσωπικά ασχολήθηκα με την προώθηση του συνεδρίου και τη διαχείριση του site. Οι υποχρεώσεις που είχα όχι μόνο μου προσέφεραν νέες γνώσεις όσον αφορά αυτά τα θέματα αλλά με βοήθησαν και να λειτουργώ μέσα σε μια ομάδα. Με λίγα λόγια, οι εμπειρίες μου από το συνέδριο μου ανοίγουν νέες πόρτες και ευκαιρίες στην ζωή μου, ενώ παράλληλα δημιούργησα μια καλύτερη επικοινωνία με τους συμφοιτητές μου. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Δημοσιεύσεις μελών ΔΕΠ, υποψήφιων διδακτόρων και ερευνητών | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Δραστηριότητες μελών ΔΕΠ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Επίσης, ο Αναπληρωτής Καθηγητής Μανόλης Κρητικός θα είναι μέλος της επιστημονική επιτροπής του Πανελλήνιου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας που θα πραγματοποιηθεί από 1 μέχρι 3 Νοεμβρίου 2019 στην Λάρισα.
Ο Καθηγητής Διομήδης Σπινέλλης είναι:
Ο Καθηγητής Χρήστος Ταραντίλης είναι:
Ο Αναπληρωτής Καθηγητής Ιωάννης Νικολάου είναι Editor in Chief του περιοδικού International Journal of Selection & Assessment (IF 2018: 1.031). Η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Νάνσυ Πουλούδη είναι μέλος της Συντακτικής Επιτροπής (Editorial Board) του διεθνούς επιστημονικού περιοδικού Information Technology for Development (ABS rank 2, IF 2018: 1.387). Ο Aναπληρωτής Kαθηγητής Μανόλης Κρητικός έχει επιλεγεί από τον εκδοτικό οίκο TARU σε συνεργασία με τον εκδοτικό οίκο Taylor & Francis στην θέση Associate Editor για το νέο περιοδικό με τίτλο TARU Journal of Organizational Behavior & Analytics (TJOBA). |
O Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Αδάμ Βρεχόπουλος είναι:
Manousakis, E., Repoussis, P., Zachariadis, E., Tarantilis, CD. (2019), A Two Commodity-Based Branch-and-Cut Algorithm for the Inventory Routing Problem, 30th European Conference on Operational Research, 23-26 June, Dublin, Ireland. Spinellis, D.(2019), How I hacked my way into academia, Keynote address, ICSE 2019: 40th International Conference on Software Engineering: Doctoral Symposium, ACM / IEEE, 25-31 May, Montreal, Canada. Green Open Access. Repoussis, PP., Manousakis, E. Tarantilis, CD. (2019), Hybrid Branch-and-Cut for the Multi-Vehicle Inventory Routing Problem, 2019 POMS Annual Conference, 2-6 May, Washington DC, U.S.A.
Διαβάστε ολόκληρη την συνέντευξη στο: https://workenter.gr/proswpa/nikolaoy-ena-metaptyhiako-monadiko-sto-eidos-toy
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Πρακτική Άσκηση | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Η Πρακτική Άσκηση παραμένει τόσο καίριο στάδιο στο προπτυχιακό μας πρόγραμμα σπουδών όσο και ένα διακριτό χαρακτηριστικό του ΔΕΤ. Είναι υποχρεωτική (ήταν εξαρχής!), με περίπου τους μισούς συμμετέχοντες να δέχονται προσφορά εργασίας και τουλάχιστον τις μισές θέσεις κάθε έτος χρηματοδοτούμενες από τις εταιρείες (από το 2015 κι έπειτα). Παρά την επιτυχή της πορεία, στόχος μας παραμένει η διαρκής της βελτίωση και ενδυνάμωση. Για το σκοπό αυτό υπάρχει τα τελευταία χρόνια ένα εβδομαδιαίο σεμινάριο τεσσάρων ωρών στη διάρκεια του οποίου φοιτητές και καθηγητές συζητούν την πρόοδο κάθε φοιτητή ξεχωριστά. Το σεμινάριο συντονίζεται από τους κ. Δουκίδη, Ανδρουτσόπουλο και Μούρτο. Επιπλέον, από πέρυσι το σχετικό μάθημα ονομάζεται «Πρακτική Άσκηση και Πτυχιακή Εργασία» ώστε να γίνει ακόμη εντονότερη η βιβλιογραφική και ερευνητική συνεισφορά του, συνδυάζοντας κατά το δυνατόν ευρήματα στα πλαίσια μίας πρακτικής άσκησης με αυτά της τρέχουσας βιβλιογραφίας ή καταγεγραμμένων βέλτιστων πρακτικών.
Η απόκτηση εμπειριών και ποικίλων ερεθισμάτων κατά την διάρκεια φοίτησης παρέχει σημαντικά εφόδια για την μετέπειτα επαγγελματική σταδιοδρομία κάθε φοιτητή και θα πρέπει να επιδιώκεται σθεναρά. Προσωπικά, η εμπειρία μου από την πρακτική άσκηση συνέδραμε σημαντικά στην καλλιέργεια τόσο των πρακτικών γνώσεων όσο και δεξιοτήτων (soft skills). Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα οφέλη είναι η δυνατότητα και ευκαιρία να αξιοποιηθεί με τέτοιο τρόπο η ακαδημαϊκή μου κατάρτιση ώστε να μην αποτελεί συσσωρευμένη γνώση, αλλά εργαλείο για την αντιμετώπιση προκλήσεων στον επαγγελματικό χώρο και πάνω από όλα σημαντικό νοητικό μοντέλο οργάνωσης της σκέψης. Η συνεργασία με άτομα άλλου ακαδημαϊκού υπόβαθρου και ηλικίας, οι γνώσεις που απέκτησα σχετικά με τον κλάδο δραστηριοποίησης της εταιρείας, οι γνωριμίες αλλά και το multitasking είναι ακόμη κάποια από τα οφέλη που αποκόμισα από την πρακτική άσκηση. Το μάθημα της πρακτικής άσκησης είναι μία από τις πιο σημαντικές πρωτοβουλίες του τμήματος. Σήμερα, περίπου πέντε μήνες μετά την ολοκλήρωση της πρακτικής μου εξακολουθώ να εργάζομαι για την ίδια εταιρεία.
Η συνεργασία της Cardlink με φοιτητές του ΔΕΤ έχει αποδειχθεί εξαιρετική. Στην περίπτωση της Σταυρούλας της Σαρρή αυτό επιβεβαιώνεται. Τα βασικότερα οφέλη που προέκυψαν από την συνεργασία είναι η μεταφορά φρέσκων γνώσεων και νέων τρόπων δουλειάς από τους φοιτητές σε ένα εργασιακό περιβάλλον που ναι μεν δουλεύει πολύ καλά αλλά που επιδέχεται βελτίωσης από ανθρώπους που μόλις βγαίνουν από το χώρο του πανεπιστήμιου και έχουν πρόσφατα διδαχθεί την κατάλληλη θεωρία που βοηθά να στήνεται η δουλειά σε ένα σωστό πλαίσιο. Η Σταυρούλα ασχολήθηκε επιμελώς με το ecommerce platform UX για το οποίο έδωσε πολύ χρήσιμα insights. Σημαντικότερο ήταν όμως ότι είχε εκπαιδευτεί σωστά ώστε να μπορεί να κάνει multitasking και να διαχειρίζεται παράλληλα πολλά projects πάνω σε διαφορετικά θέματα. Είναι άξιο σημείωσης ότι στα πλαίσια της πρακτικής της έπρεπε να συναναστραφεί και να διαχειριστεί σχέσεις με πολλούς διαφορετικούς ρόλους, όπως πχ πελάτες (μεγάλους και μικρούς), συνεργάτες, στρατηγικούς partners κα. Μπόρεσε πολύ αποτελεσματικά να δουλέψει υπό πίεση και να διορθώσει δομές στην ομάδα οι οποίες υπολειτουργούσαν. Σε γενικές γραμμές θα χαρακτήριζα τη συνεργασία μας μαζί της εξαιρετική. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Σημαντικές διακρίσεις | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Αναμεσά τους και η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Κατερίνα Πραματάρη η οποία, εκτός των άλλων, αναφέρει ότι «Τα ελληνικά ερευνητικά ινστιτούτα είναι γεμάτα με πιθανούς επιχειρηματίες που αναμένουν να ανακαλυφθούν». Ολόκληρο το αφιέρωμα είναι διαθέσιμο στο: https://www.ft.com/content/c4ffa098-4a27-11e9-bde6-79eaea5acb64
|
Η συγκεκριμένη ομάδα, η οποία εξειδικεύεται στα retail analytics, έχει αναπτύξει μια Big Data πλατφόρμα για λιανέμπορους και προμηθευτές, μέσω της οποίας μπορούν να παρακολουθούν insights για τους καταναλωτές και να αξιολογούν την απόδοσή τους.
Το Τμήμα ΔΕΤ έχει παράδοση σε βραβεύσεις σε φοιτητικούς διαγωνισμούς καινοτομίας κι ειδικότερα στον "JA Start Up", από την ίδρυση του θεσμού, με συνεχείς διακρίσεις στις πρώτες θέσεις από το 2015! Στο τελικό, όπου διαγωνίστηκαν 20 ομάδες από 10 Πανεπιστήμια, προκρίθηκαν 5 ομάδες φοιτητών του τμήματος, οι οποίες παρακολουθούν το μάθημα «Ψηφιακή Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα», στο πλαίσιο του οποίου δημιούργησαν τις καινοτόμες ψηφιακές ιδέες τους. Τις ομάδες υποστήριξαν ο Καθηγητής Γεώργιος Δουκίδης, ο Δρ. Σταύρος Λουνής και ο υποψήφιος διδάκτορας Στράτος Μπαλούτσος.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ο λόγος στους φοιτητές μας | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Educational Trip 2019
Κατά τη διάρκεια των ημερών αυτών, είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω τον τρόπο που γίνεται το μάθημα παρακολουθώντας τις διαλέξεις παγκοσμίως καταξιωμένων καθηγητών, να έρθω σε επαφή με εκπροσώπους φοιτητικών οργανισμών οι οποίοι δραστηριοποιούνται σε ένα πολύ μεγάλο εύρος αντικειμένων, να μάθω περισσότερα σχετικά τόσο με την ακαδημαΐκή όσο και με την κοινωνική ζωή των φοιτητών του Princeton αλλά και να επισκεφθώ σημαντικές επιχειρήσεις παγκοσμίου φήμης, όπως η Google και η Bloomberg, στη Νέα Υόρκη. Σημαντική εντύπωση μου έκανε ο τρόπος με τον οποίο γίνεται το μάθημα, ο οποίος περιλαμβάνει σε μεγάλο βαθμό την ενεργή συζήτηση μεταξύ καθηγητή και φοιτητών αλλά και την άμεση και πρακτική σύνδεση του περιεχομένου κάθε μαθήματος με την καθημερινή ή την επαγγελματική ζωή. Επιπλέον, παρατήρησα ότι οι φοιτητές ενθαρρύνονται ιδιαίτερα να αναλαμβάνουν οι ίδιοι πρωτοβουλίες για να προσφέρουν ακόμα περισσότερες ευκαιρίες στους συμφοιτητές τους δημιουργώντας φοιτητικούς οργανισμούς. Συνολικά, ήταν μια αξέχαστη εμπειρία η οποία μου έδωσε πολλές νέες γνώσεις αλλά και έμπνευση! Άννα Κώτσα
Ευθυμία Κωστάκη
Μαρία Σλάμαρη |
Ομάδα Sign Me Up
Στο πλαίσιο του τελευταίου μαθήματος στο ΔΕΤ, ήρθε και η ιδέα να δημιουργήσουμε ένα γάντι που θα μεταφράζει τη νοηματική γλώσσα στα ελληνικά. Στην αρχή, μας φάνηκε σαν μία ακόμη εργασία που θα μας βοηθούσε να κατανοήσουμε καλύτερα το μάθημα. Ωστόσο, με την σωστή καθοδήγηση από τους καθηγητές και τη σκληρή δουλειά και αφοσίωση μας μπορέσαμε να κάνουμε πραγματικότητα αυτό που στην αρχή μας φαινόταν σαν ένα βουνό. Χρειάστηκε να ασχοληθούμε με διαφορετικά αντικείμενα και να χρησιμοποιήσουμε ό,τι γνώσεις είχαμε λάβει τα τελευταία 4 χρόνια. Η επιβράβευση όλων αυτών των προσπαθειών ήταν η πρόκριση και τελικά το βραβείο 2ης θέσης και το βραβείο καινοτομίας στον διαγωνισμο JA Startup. Ο διαγωνισμός ήταν μια εξαιρετική εμπειρία. Συναναστραφηκαμε με έμπειρους ανθρώπους, πήραμε feedback και είδαμε πως πρέπει να λειτουργεί και να σκέφτεται μία startup στην πραγματικότητα. Όλα αυτά, μας έδωσαν ώθηση να εξελίσσουμε την ιδέα μας περαιτέρω, ώστε να μπορέσουμε να βοηθήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. Έλενα Δούρου Τελευταίο μάθημα πριν το πτυχίο, κι όμως αποδείχθηκε το πιο σημαντικό. Η διάκριση μας στον τελικό του Πανελλαδικού διαγωνισμού JA Startup ήρθε μέσα από ένα μάθημα του Δ.Ε.Τ. για το οποίο έπρεπε να εκπονήσουμε (άλλη) μια εργασία. Η ιδέα αναπτύχθηκε και υλοποιήθηκε στα πλαίσια ενός μαθήματος και αφορούσε την δημιουργία ενός γαντιού που θα μεταφράζει τις κινήσεις της νοηματικής γλώσσας στα ελληνικά. Χρειάστηκε όμως να συμμαζέψουμε όλες τις γνώσεις που είχαμε αποκομίσει αυτά τα 4 χρόνια σπουδών ώστε να φτάσουμε να κερδίζουμε το βραβείο 2ης θέσης και το βραβείο καινοτομίας. Ο διαγωνισμός αποτέλεσε αναμφίβολα μια εμπειρία που σε κάνει περήφανο στο τέλος της ημέρας. Συναναστρέφεσαι με ανθρώπους του χώρου, αποκτάς τριβές και μια γεύση για την ζωή μετά το πανεπιστήμιο, οπότε είναι μια εμπειρία που σίγουρα δίνει στον καθένα κάτι ξεχωριστό. Προσωπικά, νιώθω ότι ήταν μια… πρώτη επιβράβευση για αυτά τα 4 χρόνια στο Δ.Ε.Τ. Και ήρθε στο τέλος του. Γιώργος Βγόντζας Όλα ξεκίνησαν από το μάθημα «Ψηφιακή Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα» του τμήματός μας «Διοικητική Επιστήμη και Τεχνολογία» με διδάσκοντα τον κύριο Γ. Δουκίδη, όπου κληθήκαμε να σκεφτούμε μια πρωτοποριακή ιδέα με τη χρήση IoT. Μετά από πολλές ιδέες που είχαμε, και εποικοδομητική συζήτηση με τους καθηγητές μας καταλήξαμε στην ιδέα του Sign Me Up, δηλαδή στη δημιουργία «έξυπνων» IoT γαντιών για τη μετάφραση της νοηματικής γλώσσας στη καθομιλουμένη. Οι καθηγητές μας στήριξαν από την αρχή αυτής της ιδέας μέχρι το τέλος όπου μας έκριναν ικανούς να εκπροσωπήσουμε το Τμήμα μας στον τελικό του Πανελλήνιου Διαγωνισμού του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων - JA Startup Competition 2019. Αφού προκριθήκαμε στον τελικό, οι καθηγητές μας συνέχισαν να μας βοηθούν με εποικοδομητικό feedback μέχρι να είμαστε προετοιμασμένοι κατάλληλα για τον διαγωνισμό. Με τη πολύτιμη βοήθεια του Τμήματος, λοιπόν, καταφέραμε να έχουμε δύο διακρίσεις στον τελικό του διαγωνισμού, κάτι που δε θα είχαμε καταφέρει μόνοι μας. Άντα Χαλκίδου Η Sign Me Up, με τα έξυπνα γάντια που αναγνωρίζουν τις κινήσεις του χεριού και επιτρέπουν την πολυγλωσσική μετάφραση της νοηματικής γλώσσας, δημιουργήθηκε και αναπτύχθηκε μέσω του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας και πιο συγκεκριμένα, μέσα από το μάθημα «Ψηφιακή Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα». Στο συγκεκριμένο μάθημα, αξιοποιήσαμε την τεχνολογία IoT όπως και τις γνώσεις και τα εφόδια που αποκτήσαμε από το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος, με σκοπό να αναπτύξουμε την επιχειρηματική μας ιδέα. Παράλληλα, είχαμε την ευκαιρία να συμμετέχουμε στο διαγωνισμό JA StartUp. Πρόκειται για μια μοναδική εμπειρία, μέσω της οποίας ήρθαμε σε επαφή με νέους ανθρώπους με ενδιαφέρον προς την επιχειρηματικότητα, γνωρίσαμε καινοτόμες ιδέες, παρουσιάσαμε την ιδέα μας και λάβαμε ανατροφοδότηση και προτάσεις για μελλοντικές βελτιώσεις. Τέλος, η κατάκτηση του βραβείου καινοτομίας και του δεύτερου βραβείου του διαγωνισμού λειτούργησε ως επιβράβευση της προσπάθειάς μας αλλά και ως κίνητρο για τη συνέχεια. Ευδοκία Παπαπολίτη |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ο λόγος στους αποφοίτους μας | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aκολουθώ μεταπτυχιακές σπουδές στο Imperial College London με τίτλο MSc in Computing, Machine Learning & Artificial Intelligence. Σκοπός του άθρου είναι να σας μεταφέρω τις εμπειρίες και εντυπώσεις μου σχετικά με τη μετάβαση στις μεταπτυχιακές σπουδές. Πριν ξεκινήσω τις μεταπτυχιακές σπουδές, η μεγαλύτερη ανησυχία μου ήταν να αντεπεξέλθω στο επίπεδο γνώσεων που θα απαιτούσε ένα Master στο ICL, καθώς γνώριζα ότι απαιτούνταν γνώσεις προχωρημένων μαθηματικών και στατιστικής. Παρ’ολα αυτά, στην πορεία διαπίστωσα ότι οι γνώσεις μου από το ΔΕΤ, ήταν αρκετές ώστε να επιτρέπουν την επιτυχή παρακολούθηση των μαθημάτων και την επιτυχία στις εργασίες και τις εξετάσεις. Eδώ αξίζει να σημειωθεί ότι για την επιτυχή παρακολούθηση ενός τμήματος με αντικείμενο τη μηχανική μάθηση, απαιτείται άριστη γνώση τριών βασικών πυλώνων: γραμμικής άλγεβρας, στατιστικής και γλώσσας προγραμματισμού Python. Ως απόφοιτος του τμήματος ΔΕΤ είχα διδαχθεί σε υψηλό βαθμό όλους τους προαναφερθέντες γνωστικούς τομείς. Αναλυτικότερα, τα δύο μαθήματα του πρώτου έτους, «Μαθηματικά Ι» και «Μαθηματικά ΙΙ» καλύπτουν επαρκώς το γνωστικό πεδίο της γραμμικής άλγεβρας. Εν συνεχεία, τα μαθήματα «Ποσοτικές Μέθοδοι στην Οικονομία και Διοίκηση Ι» και «Ποσοτικές Μέθοδοι στην Οικονομία και Διοίκηση ΙΙ» εφοδιάζουν τον φοιτητή του τμήματος με τις απαιτούμενες γνώσεις στατιστικής. Τέλος, μέσα από το μάθημα «Αλγόριθμοι και Δομές Δεδομένων» οι φοιτητές αποκτούμε ευχέρεια στη γλώσσα προγραμματισμού Python. Επιπρόσθετα, το γεγονός ότι τα περισσότερα μαθήματα συνοδεύονται από μία ή περισσότερες υποχρεωτικές εργασίες, με βοήθησε αφάνταστα στο να οργανώνω και να εκπονώ εργασίες που, επίσης, χρειάστηκαν στο μεταπτυχιακό μου. Εν κατακλείδι, θα παρότρυνα όσους φοιτητές του τμήματος ενδιαφέρονται να συνεχίσουν σε μεταπτυχιακές σπουδές στον τομέα του Computing και διακατέχονται από υψηλές φιλοδοξίες και θέληση, να επιδιώξουν μεταπτυχιακές σπουδές στα καλύτερα Πανεπιστήμια του κόσμου. |
Και κάπως έτσι ύστερα από σχεδόν 20 χρόνια μου ζητήθηκε να γράψω κάτι για το Τμήμα που επηρέασε όλη μου την επαγγελματική πορεία. Θυμάμαι τον εαυτό μου, μαθήτρια στα Γιάννενα, να πηγαίνω με τους γονείς μου σε ένα γραφείο επαγγελματικού προσανατολισμού (όχι, δεν υπήρχε ιντερνετ τότε να ψάξεις μόνος σου...). Ήμουν άριστη μαθήτρια, αλλά δεν ήμουν σίγουρη για το τι θέλω να κάνω στη ζωή μου. Ήξερα μόνο τι να αποκλείσω καθώς δεν μπορούσα να φανταστώ τον εαυτό μου γιατρό ή δικηγόρο. Ανάμεσα λοιπόν στα χαρτιά που μου έδωσε εκείνο το γραφείο ήταν και ένα που αφορούσε νέα τμήματα, ανάμεσα σε αυτά και το ΔΕΤ. Μόλις είδα το όνομά του μου έκανε «κλικ» καθώς φαινόταν να συνδυάζει θεματικές περιοχές κάτι που μου άρεσε πολύ και έτσι το επέλεξα. Ευτυχώς για μένα, οι γονείς μου με στήριξαν καθώς με τη βαθμολογία που είχα περνούσα όπου ήθελα και διάλεξα τότε ένα τμήμα που ούτε οι ίδιοι μπορούσαν να επικοινωνήσουν σε όσους τους ρωτούσαν που πέρασε η Αγγελική. Έτσι το 2000 διέσχισα την πύλη στην Πατησίων και ξεκίνησαν οι σπουδές μου. Δεν μπορώ να πω ότι ήμουν η άριστη φοιτήτρια. Είχα επιλέξει εκείνα τα χρόνια να τα χαρώ και να μην επενδύω όλο το χρόνο μου στο διάβασμα. Παρόλα αυτά, παρακολουθύσα τα περισσότερα μαθήματα, αφιέρωνα ουσιαστικό χρόνο στις εργασίες που ήταν από τότε πολλές αλλά που σου ανέπτυσσαν πολλές δεξιότητες, οι καθηγητές ανοιχτοί στην επικοινωνία, οι σημειώσεις «ανέβαιναν» στο portal (και όλοι οι φοιτητές των άλλων τμημάτων μας ζήλευαν για αυτό...). Τελειώνοντας το ΔΕΤ, πήγα για μεταπτυχιακό στο Warwick στην Επιχειρησιακή Έρευνα. Γυρνώντας επειδή πάντα ήταν στόχος μου η διδασκαλία και η έρευνα αποφάσισα να κάνω διδακτορικό. Έτσι μίλησα πρώτα στους καθηγητές του ΔΕΤ (και συγκεκριμένα στον Καθηγητή Γεώργιο Δουκίδη) και μου έδωσαν αυτή την ευκαιρία! Σήμερα, αποτελώ μέλος του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν ELTRUN όπου συνεχίζω την έρευνα μου, ενώ ταυτόχρονα διδάσκω και κάποια μαθήματα στο ΔΕΤ (ναι ύστερα από τόσα χρόνια κατάφερα να βρεθώ στην απέναντι πλευρά και να δω τους νέους φοιτητές του ΔΕΤ με τρομερή όρεξη και πάθος να εξελιχθούν). Τέλος, βασική μου ενασχόληση αποτελεί ο συντονισμός του Κέντρου Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας ACEin του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ). Πρόκειται για ένα χώρο φιλοξενίας επιχειρηματικών ομάδων και start-up δομών, δηλαδή μικρών ομάδων φοιτητών, αποφοίτων και ερευνητών που δουλεύουν πίσω από την ανάπτυξη μίας καινοτόμου ιδέας και προετοιμασία για έξοδό της στην αγορά με την υποστήριξη και το συντονισμό του πανεπιστημίου. Εφόσον μία ιδέα ωριμάσει σε προϊόν ή υπηρεσία και κερδίσει την αποδοχή της αγοράς, οι ομάδες αυτές εξελίσσονται σε start-up επιχειρήσεις, αποκτούν πελατεία και σταδιακά αυτονομούνται. Αν και για την ώρα η ύπαρξη μιας τέτοιας θερμοκοιτίδας όπως το ACEin σε περιβάλλον Πανεπιστημίου αποτελεί εξαίρεση στη χώρα μας, είναι ένας θεσμός που έχει καθιερωθεί σε όλα τα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Στόχος μου μέσα από αυτή μου την ενασχόληση είναι να διαμεσολαβεί το ίδιο το πανεπιστήμιο για την επαφή των νέων με την πραγματικότητα των επιχειρήσεων και της αγοράς. Συχνά βλέπει κανείς στα αντίστοιχα με το ACEin κέντρα τις start-up ομάδες να δουλεύουν από κοινού με στελέχη επιχειρήσεων στο πλαίσιο προγραμμάτων ανοικτής καινοτομίας. Αυτό συντελεί όχι μόνο στην εξοικείωσή τους με το σκέπτεσθαι και τους προβληματισμούς των επιχειρήσεων, αλλά, έχοντας άμεσο πρακτικό αντικείμενο και σκοπό, τους μεταβιβάζει εξειδικευμένη τεχνογνωσία και τους ωθεί σε σημαντική επιχειρηματική επιτάχυνση. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Νέα του Τμήματος | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Στο πλαίσιο της έρευνας ερωτήθηκαν Έλληνες online shoppers, με στόχο να διερευνηθεί η χρήση του διαδικτύου για θέματα υγείας για την Ελληνική αγορά. Η έρευνα καταγράφει ιδιαίτερα υψηλές τάσεις αξιοποίησης του διαδικτύου σε θέματα υγείας από τους Έλληνες online αγοραστές, αλλά και αμφισβήτησης της αξιοπιστίας του περιεχομένου των σχετικών ιστοσελίδων.
Τον Πάρη Ζιώγκα, απόφοιτο του ΔΕΤ και συνιδρυτή της επιτυχημένης ελληνικής start-up Advantis Medical Imaging, φιλοξένησε η ιστοσελίδα itspossible.gr. Το δημοσίευμα είναι διαθέσιμο στο link: https://bit.ly/2WlDjbI Ο Νίκος Κοκκινοπλίτης, φοιτητής του ΔΕΤ αποτυπώνει την εμπειρία του ως φοιτητής του Τμήματος, με άρθρο του στο Caller.gr. "Άκου φοιτητή" στο link: https://thecaller.gr/opinion/nikos-kokkinoplitis-akoy-foititi/
Η πρωτοετής φοιτήτριά μας, Ναταλία Τσαμτσούρη ανέβηκε στο βάθρο των νικητών, ως πρώτη στην κατηγορία των γυναικών!
|
Στο πλαίσιο της συνεχούς προσπάθειας για την παροχή υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου, το Τμήμα ΔΕΤ προχώρησε στη δημιουργία μιας Συμβουλευτικής Επιτροπής από εξέχουσες προσωπικότητες και στελέχη της αγοράς. Αποστολή της Συμβουλευτικής Επιτροπής είναι να λειτουργεί συμβουλευτικά-υποστηρικτικά στο Τμήμα, σε θέματα όπως η στρατηγική του προγράμματος, οι σχέσεις του με την αγορά εργασίας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Τα μέλη της Συμβουλευτικής Επιτροπής είναι τα ακόλουθα:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Νέα μεταπτυχιακών προγραμμάτων | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Απόσπασμα του αφιερώματος αναφέρει: "Έχοντας ξεπεράσει πλέον τα 15 χρόνια λειτουργίας, το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού του ΟΠΑ εξακολουθεί να αναπτύσσεται, να καλλιεργεί την επιστημονική γνώση και να στελεχώνει αποτελεσματικά τα τμήματα ΔΑΔ της χώρας τόσο με entry-level όσο και με έμπειρα στελέχη, ικανά να αντιμετωπίσουν με επιτυχία τις προκλήσεις του μέλλοντος."
|
Υπεύθυνα μέλη ΔΕΠ: Αν. Καθ. Γεώργιος Λεκάκος, Αν. Καθ. Αδάμ Βρεχόπουλος Επιμέλεια σύνταξης: Μαρία Κοντούλη Τεχνική υποστήριξη - online έκδοση: Βασιλική Ταγκαλάκη |