DETails - Τεύχος 25ο
Τριμηνιαίο Newsletter |
Το Τμήμα ΔΕΤ διακρίθηκε στους διαγωνισμούς Junior Achievement Startup 2020 και JA Europe Enterprise Challenge 2020 |
Editorial | ||||||
Αυτό επιβεβαιώνεται από τη συμμετοχή φοιτητών του Τμήματός μας στο διαγωνισμό του οργανισμού εκπαίδευσης και επιχειρηματικότητας Junior Achievement. Οι φοιτητές μας, αρχικά με την καθοδήγηση του εξαίρετου συναδέλφου Καθηγητή Γεωργίου Δουκίδη και στη συνέχεια του Διδάκτορα Σταύρου Λουνή και του Υποψηφίου Διδάκτορα Στράτου Μπαλούτσου, τακτικά αφιερώνουν χρόνο και παρουσιάζουν καινοτόμες ψηφιακές ιδέες διακρινόμενοι στο διαγωνισμό. Αποκορύφωμα αυτής της ανοδικής πορείας ήταν φέτος α κατάκτηση των τριών ευρωπαϊκών βραβείων από την ομάδα Dr.IV και τους φοιτητές Γιάννη Βούγια, Χριστιάννα Γεωργούλη και Αντώνη Φάρο. Καθώς πλησιάζει προς τη λήξη της η θητεία μου ως πρόεδρος του Τμήματος ΔΕΤ, αναλογίζομαι τη σημασία που είχε κατά τη διάρκειά της η δουλειά όλων των μελών του Τμήματος για τη συνεχή βελτίωση της εκπαιδευτικής ποιότητας και διαδικασίας. Η πιστοποίηση που έλαβε το Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών από το Συμβούλιο της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση επικυρώνει αυτή την προσπάθεια της κοινότητάς μας. Σε αυτή την οικογένεια όλα τα μέλη είναι πολύτιμα: Το Πανεπιστήμιό μας, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, που αγκαλιάζει όλες τις πρωτοβουλίες μας και δημιουργεί, σε δύσκολες συνθήκες, τις κατάλληλες υποδομές ώστε να λειτουργούμε εύρυθμα και με έμπνευση. Οι καθηγητές που πρόσφατα απέδειξαν τα γρήγορά αντανακλαστικά τους, όχι μόνο με την επιτυχημένη εξ’ αποστάσεως παράδοση μαθημάτων, αλλά και την τρέχουσα εξέλιξη της εξεταστικής περιόδου Ιουνίου, παράλληλα με το ερευνητικό τους έργο. Οι επίτιμοι διδάκτορες, όπως η καθηγήτρια Χρυσάνθη Αυγέρου, που μας τιμούν με τη στήριξη που προσφέρουν στο Τμήμα μας. Οι φοιτητές μας, προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί που με το υψηλό τους επίπεδο πιστοποιούν το υψηλό επίπεδο του ΔΕΤ. Το ειδικό τεχνικό εργαστηριακό και διοικητικό προσωπικό που υποστήριζε όλες τις δράσεις και φρόντισε κι αυτό για την αδιάκοπη λειτουργία του Τμήματος και τις ποιοτικές υπηρεσίες προς τους φοιτητές, ακόμα και σε αυτή την ιδιαίτερα ιδιάζουσα περίοδο της πανδημίας. Τα εκλεκτά μέλη της Συμβουλευτικής Επιτροπής, με τα οποία θα συνεχίσουμε τον διάλογο για την περαιτέρω αναβάθμιση του Προγράμματος Σπουδών μας και τη διασύνδεση με την αγορά εργασίας. Οι απόφοιτοί μας, οι καλύτεροι πρεσβευτές μας, που διακρίνονται ως επαγγελματίες και στελέχη της αγοράς, ενώ άλλοι από τις θέσεις ερευνητών και καθηγητών κοσμούν τα πανεπιστήμια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Κάθε οικογένεια βρίσκει ευκαιρίες να συναντιέται, να γιορτάζει και να επιβραβεύει τα μέλη της: Η απονομή των διδακτορικών διπλωμάτων, η γιορτή με τους αποφοίτους μας και οι συζητήσεις με τη Συμβουλευτική Επιτροπή είναι ενδεικτικές στιγμές που μοιραστήκαμε τα τελευταία δύο χρόνια. Κοινός μας τόπος είναι η υπερηφάνεια και η αγάπη που αισθανόμαστε για το Τμήμα μας. Τελειώνω με μια αναφορά προς τους μαθητές που αυτή την περίοδο συμπληρώνουν τα Μηχανογραφικά Δελτία Υποψηφίων. Τους προτρέπω να ακολουθήσουν την καρδιά τους, επιλέγοντας τα τμήματα ή τις σχολές που θα τους βοηθήσουν στην υλοποίηση των στόχων τους και τους εύχομαι καλή επιτυχία στην επιλογή τους. Εμείς, θα τους υποδεχθούμε με χαρά, ως 20η σειρά πρωτοετών, για να βάλουν κι αυτοί τη δική τους σφραγίδα στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας. Kαθηγητής Διομήδης Σπινέλλης |
||||||
Άρθρα και συνεντεύξεις μελών ΔΕΠ | ||||||
Ο Καθηγητής μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για την αλλαγή που επέφερε η πανδημία του κορονοϊού στο ηλεκτρονικό εμπόριο στο πλαίσιο του άρθρου «Πρόκληση για το λιανεμπόριο ο ψηφιακός μετασχηματισμός».
Συνέντευξη στο economico.gr παραχώρησε ο Καθηγητής Γεώργιος Δουκίδης, στην οποία εξηγεί γιατί τα MBAs στην Ελλάδα δεν αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα με αυτά άλλων χωρών του κόσμου στην εποχή του κοροναϊού. Η συνέντευξη είναι διαθέσιμη στον σύνδεσμο: https://bit.ly/30jduxO |
- «Η απότομη ενηλικίωση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης»
|
|||||
Επιστημονικές δημοσιεύσεις μελών ΔΕΠ, υποψήφιων διδακτόρων και ερευνητών | ||||||
|
|
|||||
Δραστηριότητες μελών ΔΕΠ | ||||||
Ο Καθηγητής Διομήδης Σπινέλλης είναι μέλος της επιστημονικής επιτροπής κρίσης του συνεδρίου OOPSLA: Conference on Object-Oriented Programming Systems, Languages, and Applications (OOPSLA ’21).
O Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Αδάμ Βρεχόπουλος είναι:
Ο Καθηγητής Χρήστος Ταραντίλης είναι:
Ο Αναπληρωτής Καθηγητής Ιωάννης Νικολάου είναι Editor in Chief του περιοδικού International Journal of Selection and Assessment (IF 2019: 0.826). Η Καθηγήτρια Νάνσυ Πουλούδη είναι μέλος της Συντακτικής Επιτροπής (Editorial Board) του διεθνούς επιστημονικού περιοδικού Information Technology for Development (IF 2019: 1.493). Ο Καθηγητής Διομήδης Σπινέλλης είναι:
Ο Αναπληρωτής Καθηγητής Μανόλης Κρητικός έχει επιλεγεί από τον εκδοτικό οίκο TARU σε συνεργασία με τον εκδοτικό οίκο Taylor & Francis στην θέση Associate Editor για το νέο περιοδικό με τίτλο TARU Journal of Organizational Behavior & Analytics (TJOBA).
|
Πιο συγκεκριμένα το πενταμελές Ανώτατο Συμβούλιο αποτελούν οι: Περικλής Μήτκας, Πρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και Καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (Προέδρος της ΕΘΑΕΕ), Γεώργιος Χρούσος, Ομότιμος Καθηγητής Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, 'Αγγελος Χανιώτης, Καθηγητής Αρχαίας Ιστορίας και Κλασικών Σπουδών στο Ινστιτούτο Προηγμένων Μελετών (Institute for Advanced Study) του Princeton των ΗΠΑ, Χρύσα Κουβελιώτου, Καθηγήτρια και διευθύντρια του Ινστιτούτου Επιστημών Αστρονομίας, Φυσικής και Στατιστικής του Πανεπιστημίου George Washington των ΗΠΑ, μέλος της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ και αντεπιστέλλον μέλος της Ακαδημίας Αθηνών και Γιώργος Δουκίδης Καθηγητής στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
|
|||||
Σημαντικές διακρίσεις | ||||||
Οι φοιτητικές ομάδες του Τμήματος ΔΕΤ, Dr. IV, MamaBear,Crowdy και University βραβεύτηκαν στην Ελλάδα και πανευρωπαϊκά στους φοιτητικούς διαγωνισμούς Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας "A Start Up 2020" και "JA Europe Enterprise Challenge 2020". Οι καινοτόμες επιχειρηματικές ψηφιακές ιδέες των φοιτητών αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο του μαθήματος «Ψηφιακή Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα», και οι φοιτητές είχαν την υποστήριξη του Καθηγητή Γεωργίου Δουκίδη, του Δρ. Σταύρου Λουνή και του υποψηφίου διδάκτορα Στράτου Μπαλούτσου. Τρία Ευρωπαϊκά Βραβεία στον "JA Europe Enterprise Challenge 2020"
Τον τελικό του διαγωνισμού φιλοξένησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός «Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece, (ΣΕΝ/JA Greece)», υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου, στις 26 Ιουνίου. Στο Πανευρωπαϊκό διαγωνισμό συμμετέχουν χιλιάδες φοιτητές από εκατοντάδες Πανεπιστήμια εκπροσωπώντας 20 Ευρωπαϊκές χώρες.
Η ομάδα αξιολογήθηκε για τη ψηφιακή της ιδέα και την ικανότητά της να αξιοποιήσει στην υπηρεσία που προσφέρει την πιο δημιουργική χρήση ψηφιακών καινοτομιών όπως κινητικότητα, εργαλεία συνεργασίας, τεχνολογία cloud, machine learning, τεχνητή νοημοσύνη, Internet of Things (IoT) και blockchain.
3 πρώτες θέσεις στο "JA Start Up 2020" Η ομάδα Dr. IV εκπροσώπησε την Ελλάδα στο 17ο Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Φοιτητικής Καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, σε συνέχεια της πρώτης θέσης που κέρδισε στο Virtual & Live Φοιτητικός Διαγωνισμός JA Start Up 2020, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 26 Μαΐου και διοργανώθηκε με επιτυχία από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό «Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece, (ΣΕΝ/JA Greece)». Συνεχίζοντας μία παράδοση συνεχούς επιτυχημένης παρουσίας από το πρώτο έτος ίδρυσης του θεσμού (2015), οι φοιτητές του Τμήματος αναδείχθηκαν τις τρείς πρώτες θέσεις, με 8 ομάδες προκριθείσες στον Τελικό, διακρινόμενοι ανάμεσα σε 68 ομάδες και 370 φοιτητές από 16 Ελληνικά Πανεπιστήμια. Συγκεκριμένα βραβεύτηκαν οι ακόλουθες ομάδες:
Στον Τελικό, επίσης, είχαν προκριθεί οι ακόλουθες ομάδες φοιτητών του Τμήματος ΔΕΤ:
H καινοτομία και η επιχειρηματικότητα στο πρόγραμμα σπουδών του ΔΕΤ
Στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας υπάρχει σχετική κατεύθυνση σπουδών και διδάσκονται πέντε μαθήματα για την καινοτομία και επιχειρηματικότητα, όπου οι φοιτητές σχεδιάζουν και δημιουργούν καινοτόμα προϊόντα, πρωτότυπες ψηφιακές υπηρεσίες με προχωρημένες ψηφιακές τεχνολογίες αλλά και βιώσιμα νέα επιχειρηματικά μοντέλα. Επίσης στο ΟΠΑ λειτουργεί το ACEin (Κέντρο Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας) όπου οι φοιτητές και ερευνητές υποστηρίζονται στην ανάπτυξη των δικών τους start-ups. Όπως σημείωσε ο Καθηγητής «Στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας δίνουμε μεγάλη έμφαση στις δεξιότητες της καινοτόμου δημιουργίας και βιώσιμης επιχειρηματικότητας μέσω της εμπλοκής των φοιτητών μας στην υλοποίηση καινοτόμων επιχειρηματικών ιδεών αξιοποιώντας ψηφιακές τεχνολογίες όπως IoT, Mobile, Big Data κλπ. Η εμπλοκή των φοιτητών μας σε διαγωνιστικές διαδικασίες τους δίνει την δυνατότητα να έρθουν πιο κοντά στο πραγματικό εργασιακό περιβάλλον και να πάρουν χρήσιμες συμβουλές από έμπειρους εκπροσώπους του επιχειρηματικού κόσμου». Ο λόγος στους φοιτητές μας
«Όταν ξεκινήσαμε το μάθημα της Ψηφιακής Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας, σε καμία περίπτωση δεν περιμέναμε ότι θα φτάσουμε σε σημείο να εκπροσωπούμε την Ελλάδα και το πανεπιστήμιο μας σε πανευρωπαϊκό διαγωνισμό. Έχοντας ήδη αποκτήσει μεγάλη ικανοποίηση και χαρά από όταν συμμετείχαμε στον Εθνικό διαγωνισμό καινοτομίας που διοργάνωσε το Junior Achievement Greece και κερδίσαμε το πρώτο βραβείο, η επακόλουθη επιτυχία στον αντίστοιχο πανευρωπαϊκό, ξεπέρασε κάθε προσδοκία που είχαμε. Παρά τις δυσκολίες που προέκυψαν λόγω της πανδημίας, δουλέψαμε συστηματικά αυτό το διάστημα ώστε να μετατρέψουμε την αρχική ιδέα μας σε μια υπηρεσία που θα δώσει πραγματική αξία στο παγκόσμιο σύστημα υγείας. Παράλληλα, η ομάδα έπρεπε να προσαρμοστεί στα νέα αυτά δεδομένα και να συνεργαστεί πλήρως μέσω διαδικτυακών μέσων και εργαλείων. Η ιδέα προέκυψε παρατηρώντας το πρόβλημα από την οπτική των ασθενών, οι οποίοι αντιμετωπίζουν διάφορες επιπλοκές κατά την διάρκεια ενδοφλέβιας θεραπείας με ορό, αλλά και από αυτή των νοσοκόμων, οι οποίοι καλούνται να διεκπεραιώσουν στην βάρδιά τους πολλαπλούς ελέγχους στα συστήματα αυτά. Όντας τελειόφοιτοι φοιτητές του τμήματος, είχαμε τις κατάλληλες γνώσεις ώστε να υλοποιήσουμε την ιδέα τόσο τεχνικά, όσο και επιχειρηματικά, πάντα με τη βοήθεια και την καθοδήγηση των έμπειρων καθηγητών μας κ. Δουκίδη, κ. Λουνή και κ. Μπαλούτσο. Τόσο ο εθνικός διαγωνισμός όσο και ο αντίστοιχος πανευρωπαϊκός ήταν μια μεγάλη πρόκληση για την ομάδα, ώστε να επικοινωνήσει σωστά την επιχειρηματική αξία της ιδέας. Η αλήθεια είναι ότι χρειάστηκαν να γίνουν πολλές αλλαγές, τόσο στο φυσικό πρωτότυπο (προϊόν) όσο και στο ίδιο το επιχειρηματικό μοντέλο. Θέτοντας όμως ξεκάθαρους στόχους και παραδοτέα προχωρούσαμε με μεθοδικότητα ώστε να καταφέρουμε να φτάσουμε στο σημείο που είμαστε σήμερα. Δεν αμφισβητούμε βέβαια ότι έχουμε μεγάλο δρόμο ακόμα μπροστά μας για να μπορέσουμε να πραγματοποιήσουμε τις πρώτες μας πωλήσεις, αλλά έχουμε προγραμματίσει ήδη τα επόμενά μας βήματα για να συμβεί αυτό. Από αυτή την εμπειρία μόνο κερδισμένοι μπορούσαμε να βγούμε. Εκτός από τις ουσιαστικές γνώσεις που αποκτήσαμε και εφαρμόσαμε σε πραγματικό επίπεδο, ήρθαμε σε επαφή με έμπειρους ανθρώπους της επιχειρηματικής κοινότητας τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Τα σχόλια, οι συμβουλές και η καθοδήγηση που λάβαμε σε αυτό το διάστημα, μας βοήθησαν ώστε να βελτιωθούμε σημαντικά σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο. Είμαστε πολύ περήφανοι που βλέπουμε ολοένα και περισσότερο να διαμορφώνεται ένα θετικό επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ελλάδα, το οποίο υποστηρίζεται από Πανεπιστήμια, διεθνείς φορείς και εταιρείες.» |
«Η ιδέα για το MamaBear γεννήθηκε εντοπίζοντας δύο κύριες ανάγκες: την ανάγκη τα μωρά να ακούν τη φωνή των γονιών τους, ώστε να αναπτυχθούν συναισθηματικά σωστά, αλλά και την ανάγκη των εργαζόμενων γονέων για επαφή με το μωρό τους. Έτσι, θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα προϊόν το οποίο θα είναι χρήσιμο και θα το θέλουν τόσο τα μωρά όσο και οι ίδιοι οι γονείς. Για αυτόν τον λόγο αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα έξυπνο λούτρινο αρκουδάκι εφοδιασμένο με τεχνολογία IoT που θα κρατάει συντροφιά και παρέα στο μωρό και το οποίο θα μπορούν να το χειρίζονται οι γονείς μέσα από την εφαρμογή μας στο κινητό τους. Το MamaBear πέρα από τις καινοτομίες που το χαρακτηρίζουν έχει και ένα σημαντικό αντίκτυπο στην κοινωνία. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως στον πυρήνα της επιχειρηματικής ιδέας και δραστηριότητας βρίσκονται τα μωρά, οι γονείς και οι υπεύθυνοι τους, καθώς και οι ανάγκες τους. Στόχος του MamaBear είναι η βελτίωση των συνθηκών ζωής τους, η καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών και η αντιμετώπιση των προβλημάτων τους. Ειδικότερα βοηθά τους γονείς και τα μωρά να αναπτύξουν ισχυρότερες σχέσεις και δεσμούς που πέρα από την ομαλή ανάπτυξη του μωρού βοηθούν και στη σύσφιξη των οικογενειακών σχέσεων οι οποίες χαρακτηρίζονται από συνεχείς διαταραχές στη σύγχρονη κοινωνία. Ταυτόχρονα, προωθείται το work-life balance, καθώς οι γονείς μπορούν να δουλεύουν πιο συγκεντρωμένα, χωρίς να αποστασιοποιούνται από τα παιδιά τους έχοντας πλήρη επίγνωση της κατάστασης τους. Η ανάπτυξη της ιδέας πραγματοποιήθηκε στο μάθημα “Ψηφιακή Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα” και με την καθοδήγηση των κ. Δουκίδη, κ. Λουνή και κ. Μπαλούτσο πέρασε από πολλά στάδια και από πολλές αλλαγές. Προκειμένου να μπορέσουμε να παρουσιάσουμε το MamaBear στον διαγωνισμό JA Greece Startup 2020 χρειάστηκε να συνδυάσουμε γνώσεις από πολλά μαθήματα του ΔΕΤ και από τρεις διαφορετικές κατευθύνσεις. Είδαμε έτσι πως μπορούμε να εφαρμόσουμε πρακτικά όλες τις γνώσεις που έχουμε αποκομίσει αυτά τα 4 χρόνια στο ΔΕΤ και να δημιουργήσουμε ένα προϊόν και μια ιδέα η οποία πραγματικά μπορεί να προσφέρει σημαντική αξία και να κάνει καλύτερη τη ζωή των εργαζόμενων γονιών, αλλά και των παιδιών τους. Η πρώτη μας απόπειρα να αναπτυχθούμε στον κόσμο της επιχειρηματικότητας μας βοήθησε να καταλάβουμε καλύτερα τις δυνατότητες και τα περιθώρια βελτίωσης μας, αλλά και το πόσο σημαντική είναι η έννοια της ομάδας και η αλληλοσυμπληρωματικότητα των μελών της».
«Όλοι μας κάποια στιγμή έχουμε μπει σε κάποιο λεωφορείο, ή έχουμε περιμένει αρκετή ώρα για να μας εξυπηρετήσουν σε μια δημόσια υπηρεσία ή τράπεζα. Συγκεκριμένα και οι τέσσερείς μας χρησιμοποιούμε αρκετά τα λεωφορεία για τις μετακινήσεις μας. Το πρόβλημα που εντοπίσαμε είναι πως πολλές φορές τα λεωφορεία γεμίζουν με κόσμο και έπειτα η μετακίνηση καθίσταται αφόρητη και αδημονείς να φτάσεις γρήγορα στον προορισμό σου. Επίσης, δεν είναι λίγες οι φορές που βρίσκεσαι σε δίλημμα για το εάν θες να πάρεις το λεωφορείο που περνά εκείνη την στιγμή αλλά είναι γεμάτο κόσμο, με το να περιμένεις λίγο περισσότερο για ένα άλλο λεωφορείο που έρχεται. Αλλά πώς να ξέρεις ότι το άλλο λεωφορείο που θα έρθει θα έχει λιγότερο κόσμο; Στο πλαίσιο του μαθήματος «Ψηφιακή Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα» μας δόθηκε η ευκαιρία να δώσουμε λύση στο παραπάνω πρόβλημα. Έτσι, σκεφτήκαμε το Crowdy. Με τον ερχομό της ιδέας μας, όμως, ήρθε και η κατάσταση με τον κορωνοϊό. Συνειδητοποιήσαμε πόσο σημαντική είναι η διαχείριση πλήθους σε μία τέτοια εποχή, όπου η κοινωνική απομάκρυνση ή αλλιώς social distancing αποτέλεσε το σημαντικότερο μέτρο πρόληψης της πανδημίας. Για αυτό το λόγο, σκεφτήκαμε πως η ιδέα μας θα μπορούσε να εξελιχθεί περισσότερο και να συμπεριληφθούν και άλλα μέρη, όπου θα μπορούσε κάποιος να δει πόσα άτομα βρίσκονται σε έναν χώρο. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορεί να αποφύγει τον συνωστισμό, να μείνει ασφαλής και να μειωθεί η ώρα αναμονής του. Η ιδέα μας εξελισσόταν μέσω του μαθήματος και έτσι δεν είχαμε τίποτα να χάσουμε από τη συμμετοχή μας στον Φοιτητικό Διαγωνισμό JA Start Up 2020 του JA Greece. Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία, ξεχωριστή, από την οποία αποκομίσαμε αρκετές γνώσεις και ικανότητες. Ακόμη, η συμβολή των καθηγητών μας ήταν κομβική, αφού εκείνοι ήταν που μας ώθησαν στη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό και μας υποστήριξαν καθόλη τη διάρκειά του, δίνοντας μας συμβουλές και την απαραίτητη ανατροφοδότηση που χρειαζόμασταν».
«Η UniverCity συνιστά μια συγχώνευση επιμέρους ιδεών, η σύλληψη των οποίων προέκυψε με βιωματικό τρόπο. Πιο συγκεκριμένα, παρατηρώντας αρκετούς ενεργούς φοιτητές –συμπεριλαμβανομένης της ομάδας μας –διαπιστώθηκε, πως η χαοτική δόμηση της πληροφορίας για τις εξωπανεπιστημιακές δραστηριότητες δημιουργεί συγχύσεις, στερώντας ευκαιρίες από τους φοιτητές. Έτσι, επιδιώξαμε να δημιουργήσουμε έναν σύμβουλο/οδηγό, που με εξατομικευμένο τρόπο θα αντιμετώπιζε αυτό το πρόβλημα της φοιτητικής κοινότητας. Παρόλο, που συμμετείχαμε ως ανεξάρτητη ομάδα στον διαγωνισμό του JA, η συμβολή του ΔΕΤ κρίθηκε απαραίτητη για την κατάκτηση του Online Voting Challenge (OVC) και τη συνολική εξέλιξη της UniverCity. Ειδικότερα, χρησιμοποιώντας γνώσεις που αποκομίσαμε στο τμήμα μας κατορθώσαμε να αποκτήσουμε ισχυρή παρουσία στα social media, να συνθέσουμε πλήρες business plan και να επεξεργαστούμε τα στατιστικά στοιχεία της έρευνάς μας. Επομένως, αναμφίβολα, το σύνολο των γνώσεων και το know-how που αποκτά κανείς στο ΔΕΤ μας κατέστησε ικανούς να αξιοποιήσουμε υπάρχουσες γνώσεις και να αποκτούμε νέες με ταχύ ρυθμό. Σχετικά με τη νίκη στο OVC και την πρόκριση στους 15 φιναλίστ του τελικού, ανάμεσα σε 68 αξιόλογες ομάδες, αξίζει να σημειωθεί πως είναι κάτι που δεν θα πιστεύαμε αν μας έλεγαν 2 χρόνια πριν. Για να επιτύχουμε τα παραπάνω, εκτός της πολύτιμης συνεισφοράς του ΔΕΤ, χρειάστηκε καθημερινή προσπάθεια για βελτίωση, μεράκι και φυσικά δίψα για διάκριση. Παράλληλα, αναμφισβήτητα η συμμετοχή στον διαγωνισμό ήταν σπουδαία εμπειρία, καθώς όχι μόνο αποκτήσαμε ένα πλήθος γνώσεων και εμπειριών με τον αμεσότερο δυνατό τρόπο, αλλά και γνωρίσαμε ένα σύνολο σπουδαίων ανθρώπων, που εκτείνεται από συμφοιτητές μας με την ίδια δίψα για διάκριση, μέχρι επαγγελματίες του χώρου της επιχειρηματικότητας. Τέλος, αν μπορεί να γίνει κάποιο σχόλιο που να συνοψίζει τα παραπάνω αυτό είναι: «Τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο, όσο δύσκολο και αν φαίνεται, το μόνο που χρειάζεται είναι να βγεις από το comfort zone σου και να εργαστείς με μεράκι για να πετύχεις».
Στην τιμητική κατάταξη συμπεριλαμβάνεται και ο Καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεώργιος Πολύζος. Πρόκειται για την έκτη ετήσια κατάταξη για την έκδοση της οποίας μελετήθηκαν περισσότερα από 6.000 προφίλ από όλο τον κόσμο. Τα κριτήρια για την κατάταξη των επιστημόνων αφορούσαν στον δείκτη επιστημονικής ποιότητας (H-index from Google Scholar), τις παραπομπές, τις βιβλιογραφικές αναφορές κάθε επιστήμονα στο διαδίκτυο, όπως επίσης και τις διακρίσεις τους έως τις 16 Μαΐου 2020. Συνολικά η κατάταξη περιλαμβάνει 37 επιστήμονες από ακαδημαϊκά και ερευνητικά ιδρύματα της χώρας. Σχετικό δελτίο τύπου εξέδωσε το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών με σχετική δήλωση του Πρύτανη του Πανεπιστημίου, Καθηγητή Εμμανουήλ Γιακουμάκης «Θερμά συγχαρητήρια στους Καθηγητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Διομήδη Σπινέλλη και Γεώργιο Πολύζο για τη διάκριση να συμπεριληφθούν στους κορυφαίους επιστήμονες του 2020 στην Επιστήμη των Υπολογιστών. Η διάκριση αυτή τιμά το Πανεπιστήμιό μας και τη χώρα και αποτελεί απόδειξη ότι στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών διεξάγεται σπουδαίο ακαδημαϊκό έργο στο πεδίο των επιστημών της Πληροφορίας. Η έρευνα και η υψηλή επιστημονική κατάρτιση στον τομέα αυτό εξασφαλίζει, σε άτομα και κοινωνίες, τη συμμετοχή στις εξελίξεις, στην πρόοδο και στην ανάπτυξη». Το δελτίο τύπου είναι διαθέσιμο στο σύνδεσμο https://bit.ly/3dshij9
«Στο πλαίσιο των μεταπτυχιακών μου σπουδών στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με αφορμή μία από τις ενημερώσεις που μας αποστέλλει συνεχώς η γραμματέας του τμήματός μας κυρία Γκίκα Σοφία αποφάσισα να συμμετάσχω στον 26ο economia Φοιτητικό Διαγωνισμό, με θέμα «Τουρισμός: Προορισμός Ελλάδα». Η ιδέα μου είχε τίτλο «Αθλητικός Τουρισμός για ΑΜΕΑ» και βασίστηκε κυρίως στην έρευνα που είχα κάνει για τη συγγραφή της πτυχιακής μου εργασίας με θέμα «Ο Οικονομικός Αντίκτυπος του Αθλητικού Τουρισμού στη πόλη των Καλαβρύτων Αχαΐας» στο πλαίσιο των προπτυχιακών μου σπουδών στο ΤΟΔΑ. Παράλληλα, έμπνευση αποτέλεσαν κάποιες επαγγελματικές δράσεις στις οποίες έχω συμμετάσχει στο παρελθόν (ως ξεναγός Σπηλαίου Λιμνών τα καλοκαίρια του 2015 και 2017 καθώς και ως συνοδός ΑΜΕΑ στις καλοκαιρινές περιόδους του 2018 και 2019) και μερικά μαθήματα που είχα παρακολουθήσει στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ΔΕΤ ΟΠΑ. Η εργασία μου απέσπασε τον 1ο Έπαινο του διαγωνισμού και αξιολογήθηκε από την επιτροπή ως «εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και εξειδικευμένη». Εμπλούτισα την εργασία μου, πέρα από προσωπικά βιώματα που είχα στο παρελθόν, με τα αποτελέσματα της στατιστικής έρευνας που είχα διεξαγάγει. Ενδεικτικά, κανένα άτομο ΑΜΕΑ δεν εμφανίστηκε στους τουριστικούς προορισμούς όπου διεξήχθη η έρευνα, ενώ παρατήρησα παντελή έλλειψη υποδομών και πρόβλεψης για τα συγκεκριμένα άτομα. Ο διαγωνισμός μου έδωσε τη δυνατότητα να φέρω στο προσκήνιο αυτή την ειδική μορφή τουρισμού καθώς ένα ελάχιστο ποσοστό ατόμων με αναπηρία έχει τη δυνατότητα να πηγαίνει διακοπές, πόσο μάλλον να αθλείται για τη ψυχική και σωματική του υγεία. Θα ήθελα η εργασία μου να αποτελέσει ένα κάλεσμα για μία νέα, καθαρότερη ματιά προς τα ζητήματα των συμπολιτών μας που παραβλέπουμε συχνά, ως "αφανή" στην άμεση καθημερινότητά μας. Προτείνω την δυναμική δημιουργία συλλόγων και ομοσπονδιών, αθλημάτων και προγραμμάτων που δύνανται να αναπτύξουν τον αθλητικό τουρισμό για ΑΜΕΑ, ενισχύοντας παράλληλα την τοπική οικονομία, σε τουριστικές και μη περιοχές της χώρας μας. Ο διαγωνισμός economia αποτέλεσε για μένα σημαντικό πεδίο εξερεύνησης, ανάπτυξης και έκφρασης των ιδεών και των προτάσεών μου και ευχαριστώ θερμά το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το μεταπτυχιακό πρόγραμμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας για την ευκαιρία αυτή.» |
|||||
Πρακτική Άσκηση | ||||||
Η εμπειρία της πρακτικής άσκησης θεωρώ ότι είναι σημαντική για κάθε φοιτητή και είμαστε τυχεροί που έχουμε αυτή τη δυνατότητα. Είναι μια διευκόλυνση να έρθουμε σε επαφή με μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, να αναπτύξουμε το networking μας και να έρθουμε σε επαφή με ανθρώπους που θα μας εμπνεύσουν και που πιθανώς έχουν ακολουθήσει μια καριέρα παρόμοια με αυτή που κι εμείς, σαν φοιτητές, να ονειρευόμασταν για τη ζωή μας. Μέσω αυτής μπορούμε να γνωρίσουμε σε πρακτικό επίπεδο αυτά που μας άρεσαν στο θεωρητικό και να μάθουμε πως λειτουργούν στην πράξη, σε πραγματικές συνθήκες, καθώς ακόμη να μάθουμε να είμαστε προσαρμοστικοί και ευέλικτοι στις ανάγκες ενός ταχύρρυθμου οργανισμού. Επιπλέον, καθώς μέσω των μαθημάτων του ΔΕΤ μπορούμε να γνωρίσουμε πολλά τμήματα μιας επιχείρησης, η πρακτική άσκηση είναι μια καλή ευκαιρία να αναγνωρίσουμε για τον εαυτό μας σε ποιο απ' τα τμήματα αυτά ταιριάζουμε καλύτερα και θα θέλαμε να επενδύσουμε το χρόνο μας. Πρόκειται για ένα προνόμιο, που μας ευνοεί στην αγορά εργασίας και πιστεύω ότι είναι καλό το γεγονός ότι είναι υποχρεωτική, ούτως ώστε όλοι οι απόφοιτοι του τμήματος να γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τον επαγγελματικό εαυτό μας πριν την λήξη της φοιτητικής μας εμπειρίας. Είναι μια ομαλή μετάβαση από το φοιτητικό "πλαίσιο" στο εργασιακό περιβάλλον. |
Η πρακτική άσκηση που προσφέρει το τμήμα μας είναι μία μοναδική εμπειρία για κάθε φοιτητή/φοιτήτρια. Πραγματοποιώντας την πρακτική μου άσκηση στην εταιρία Sleed μπόρεσα να γνωρίσω τον τρόπο εργασίας μίας πραγματικής επιχείρησης, να παρατηρήσω και να λάβω μέρος σε βασικές λειτουργίες της αλλά και να αποτελέσω μέλος μίας επιχείρησης που αποτελεί αυθεντία στον χώρο του Digital Marketing. Ακόμη, μου δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσω καλύτερα τον κλάδο αυτό και τις διαφορετικές πτυχές του. Με υπόβαθρο τη γνώση και την εμπειρία που μου έχει προσφέρει η φοίτηση στο τμήμα κατάφερα να ανταποκριθώ αποτελεσματικά σε ένα ανταγωνιστικό και απαιτητικό περιβάλλον εργασίας. Παράλληλα, τόσο τα soft skills όσο και τα hard skills που απέκτησα από τις σπουδές μου στο τμήμα με βοήθησαν στην ταχύτερη κατανόηση κάθε νέου όρου, εργαλείου και μεθόδου εργασίας που γνώρισα κατά τη διάρκεια της συνεχούς εκπαίδευσής μου στην εταιρία. Συνολικά, το τμήμα ΔΕΤ μας προσφέρει όλα τα απαραίτητα εφόδια ώστε οι εταιρίες να μας αντιμετωπίσουν ως πραγματικούς εργαζομένους κατά τη διάρκεια της πρακτικής μας άσκησης. |
|||||
Ο λόγος στους αποφοίτους μας | ||||||
Πριν από κάποια χρόνια όταν σκεφτόμασταν έναν ερευνητή φανταζόμασταν κάποιον άνθρωπο απομονωμένο μέσα σε ένα εργαστήριο να αναπτύσσει θεωρίες. Ο σύγχρονος ερευνητής διαφέρει ριζικά από αυτό, και οι προκλήσεις στην έρευνα στις μέρες μας είναι αναρίθμητες. Οι ερευνητές του σήμερα δεν είναι απομονωμένοι μέσα σε ένα εργαστήριο, πραγματοποιούν εφαρμοσμένη έρευνα, λύνουν πραγματικά επιχειρηματικά προβλήματα, και αποτελούν τη γέφυρα που ενώνει τον Ακαδημαϊκό και τον Επιχειρηματικό κόσμο. Οι σπουδές μου στο ΔΕΤ συνέβαλαν σημαντικά στο να μπορώ να γεφυρώσω αυτούς τους δυο κόσμους. Το ΔΕΤ με δίδαξε αρχικά πως να γεφυρώνω τον κόσμο της Διοικητικής Επιστήμης και της Τεχνολογίας και πως να μιλώ διαφορετικές γλώσσες και να κατανοώ και τις δυο πλευρές. Τα ερεθίσματα που έλαβα κατά τη διάρκεια των σπουδών μου, μέσα από το ΦΣΔΕΤ, από διαγωνισμούς καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, όπως το Ennovation, αλλά και από δομές του ΟΠΑ όπως το Κέντρο Στήριξής Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (ACEin), συνέβαλαν σημαντικά στην εξέλιξή της ακαδημαϊκής και επιχειρηματικής μου πορείας. |
||||||
Αρθογραφία αποφοίτων | ||||||
Μέθοδοι προβλέψεων για διεργασίες ανακατασκευής Σήμερα, η βιομηχανία αντιδρά σε ένα συνδυασμό οικονομικών, νομοθετικών, καθώς και πιέσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, αναλαμβάνοντας τη διαχείριση των προϊόντων τους μετά το τέλος της ζωής τους. Έτσι, οι λειτουργίες (operations) της εξελίσσονται από παραδοσιακά γραμμικά μοντέλα "make-use-dispose", σε κυκλικά οικονομικά μοντέλα "make-use-reuse". Ένα τέτοιο μοντέλο είναι η ανακατασκευή (remanufacturing), που θεωρείται ένας από τους πιο αποδοτικούς τρόπος απόκτησης ενός προϊόντος «σαν καινούριο». Η ανακατασκευή αφορά στο μετασχηματισμό χρησιμοποιημένων προϊόντων (πυρήνων, “cores”) σε προϊόντα που πληρούν προδιαγραφές και πρότυπα, τουλάχιστον παρόμοιες, αν όχι ταυτόσημες, με εκείνες των αντίστοιχων νέων προϊόντων. Ενώ πολλές από τις διαδικασίες είναι ανάλογες με εκείνες των παραδοσιακών κατασκευαστών, οι ανακατασκευαστές έχουν να αντιμετωπίσουν πρόσθετες αβεβαιότητες που απορρέουν από τις διεργασίες ανάκτησης και μετασχηματισμού των πυρήνων (Goltsos et al., 2018). Καθώς οι πυρήνες γίνονται εισροές στη διαδικασία (ανα)κατασκευής, ο προβληματισμός μετακινείται από το τι πρέπει να γίνει στο τέλος της «ζωής» ενός προϊόντος (π.χ. ανακύκλωση), στο τι πρέπει να γίνει στο τέλος της κάθε «υπηρεσίας» (εν προκειμένω στην ανακατασκευή). Αυτός ο κατά τα άλλα ευεργετικός επιχειρησιακός μετασχηματισμός φέρει αυξημένες αβεβαιότητες που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Η διαδικασία τροφοδοσίας, που περιγράφει τις εισροές πρώτων υλών στην παραγωγή, καθίσταται δυσκολότερη ως προς τη μοντελοποίηση και τον έλεγχό της. Οι ανακατασκευαστές καλούνται να αντιμετωπίσουν αβεβαιότητες «διπλής πηγής»: άγνωστη ζήτηση, άγνωστες επιστροφές, ergo άγνωστη «καθαρή ζήτηση» (ζήτηση μείον επιστροφές). Προσεκτική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας αποκαλύπτει τρεις «πυλώνες διεργασιών ανακατασκευής», viz.: μεθόδους πρόβλεψης, στρατηγικές συλλογής, και διαχείριση αποθεμάτων, οι οποίες καλούνται να διαχειριστούν τις πρόσθετες αβεβαιότητες που προκύπτουν από το «κλείσιμο του κύκλου» (από σειριακές σε κυκλικές εφοδιαστικές αλυσίδες). Η παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στις τεχνικές πρόβλεψης επιστροφών, εξετάζοντας επίσης την απόδοσή τους όσον αφορά τη διαχείριση αποθεμάτων. Σε αυτό το πλαίσιο, η διαχείριση αποθεμάτων αφορά στην υποστήριξη των επιχειρησιακών αποφάσεων σχετικά με την προμήθεια και την αποθήκευση πολλαπλών μονάδων τήρησης αποθεμάτων (stock keeping units, SKU), καθώς και των υλικών και ανταλλακτικών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή τους. Τα αποθέματα τηρούνται προκειμένου να καλύψουν την τελική ζήτηση των πελατών, σε ένα ζητούμενο επίπεδο εξυπηρέτησης (service level) ή/και με βάση ένα δεδομένο προϋπολογισμό. Ωστόσο, η τελική ζήτηση είναι άγνωστη τη στιγμή λήψης των σχετικών αποφάσεων, και ως εκ τούτου πρέπει να προβλεφθεί. Ως πρόβλεψη, αναφέρουμε μία (καλύτερη δυνατή) προσδοκία για το τι πρόκειται να συμβεί στη ζήτηση (ή την επιστροφή) μιας μονάδας τήρησης αποθεμάτων. Μπορεί να αναφέρεται σε μοναδική πρόβλεψη (μέση ή διάμεση ζήτηση), πρόβλεψη διασποράς και άλλων παραμέτρων, ή ολόκληρη την κατανομή της ζήτησης στο χρόνο πρόβλεψης. Η έρευνα διακρίνει τις προβλέψεις ζήτησης (ή επιστροφών) για την υποστήριξη της διαχείρισης αποθεμάτων, από τις προβλέψεις για άλλες λειτουργίες (π.χ. για την προώθηση προϊόντων). Ο όρος «πρόβλεψη διαχείρισης αποθεμάτων» χρησιμοποιείται για να περιγράψει τη διασταύρωση αυτών των δύο περιοχών, τη βιβλιογραφία για τον έλεγχο αποθεμάτων που βασίζεται στην πρόβλεψη παραμέτρων, την εκμετάλλευση ή την προσαρμογή στα χαρακτηριστικά της ζήτησης. Οι προβλέψεις που αφορούν στις λειτουργίες ανακατασκευής, καλούνται να αντιμετωπίσουν τρεις ταυτόχρονες προκλήσεις: α) πρόβλεψη του χρονισμού (πότε) και της ποσότητας (πόσο) της ζήτησης, β) πρόβλεψη του χρονισμού και της ποσότητας των επιστροφών, και γ) την κατάσταση/ποιότητα των επιστροφών (κατ’ ελάχιστο το ποσοστό των ανακατασκευάσιμων επιστροφών). Η έρευνα έχει επικεντρωθεί στις δύο πρώτες προκλήσεις: ταυτόχρονη πρόβλεψη της ζήτησης και των αποδόσεων τόσο των αποφάσεων παραγγελιών αλλά και ανακατασκευών. Σε αντίθεση με τη ζήτηση, η ροή των επιστροφών δεν μπορεί να θεωρηθεί ανεξάρτητη τυχαία μεταβλητή, αλλά συνδέεται ισχυρά με τη ροή παρελθόντων πωλήσεων. Όπως δείχνει η έρευνα, αυτή η σχέση δεν μπορεί να παραμεληθεί. Τέσσερις μέθοδοι των Kelle and Silver (1989) έχουν προσελκύσει την προσοχή τόσο στο θεωρητικό όσο και στο εμπειρικό πεδίο. Ωστόσο, λόγω αδυναμίας πρόσβασης σε πραγματικά δεδομένα, οι μέθοδοι αυτές δεν είχαν ως τώρα δοκιμαστεί με πραγματικά στοιχεία πωλήσεων και επιστροφών, και επομένως η πρακτική τους αξιολόγηση είναι ελλιπής. Επιπλέον, βολικές υποθέσεις σχετικά με την αβεβαιότητα της ζήτησης απέκρυπταν τυχόν επιπτώσεις της στην ακρίβεια της πρόβλεψης επιστροφών (και τις διεργασίες ανακατασκευής). Τροποποιήσαμε τις μεθόδους πρόβλεψης επιστροφών, για να επιτρέψουμε άγνωστη ζήτηση (χαλαρώνοντας τις υποθέσεις περί γνωστής ζήτησης), αλλά και την πρόβλεψή της. Για το σκοπό αυτό, κατασκευάσαμε μια μοναδική βάση δεδομένων (σειριοποιημένων συναλλαγών και των επιστροφών). Επιπλέον, η άσκηση προσομοίωσης διεξήχθη στο σύνολό της χρησιμοποιώντας πραγματικές (σε αντίθεση με υποτιθέμενες) τιμές για όλες τις παραμέτρους ελέγχου. Είναι η πρώτη έρευνα που χαρακτηρίζει την εμπειρική συμπεριφορά της κατανομής επιστροφών (βάσει πραγματικών δεδομένων), καθώς και της κατανομής ζήτησης και επιστροφών, και αξιολογεί τις διάφορες μεθόδους πρόβλεψης επιστροφών. Η απόδοση, όσον αφορά τόσο την ακρίβεια όσο και στη χρησιμότητα (στη διαχείριση αποθεμάτων), πρέπει να συζητείται στο πλαίσιο της τεχνολογίας των πληροφοριών, της βιβλιογραφίας σχετικά με τη διαθεσιμότητα δεδομένων και το κόστος. Βρέθηκε ότι η στειροποίηση (που επιτρέπει τη χρήση της πιο σύνθετης μεθόδου), είναι ευεργετική για προϊόντα χαμηλής ζήτησης, ειδικά εάν είναι δαπανηρά. Επίσης, υπάρχουν ενδείξεις ότι σχετικά οφέλη επεκτείνονται και σε προϊόντα υψηλής ζήτησης. Τα οφέλη της στειροποίησης όχι μόνο καθιστούν δυνατή την εφαρμογή της πιο σύνθετης μεθόδου, αλλά και τον ακριβή χαρακτηρισμό της διαδικασίας επιστροφών, ωφελώντας επίσης και την πιο σταθερή και απλούστερη μέθοδο. Όσον αφορά τις κατανομές, συνιστάται είτε η χρήση της πραγματικής εμπειρικής κατανομής, είτε της κατανομής βήτα. Όσον αφορά τις μεθόδους, η σύνθετη μέθοδος λειτουργεί καλύτερα σε σταθερά περιβάλλοντα, ενώ η σταθερότητα της απλούστερης είναι προτιμότερη σε περιβάλλοντα υψηλής αβεβαιότητας. Διαπιστώνεται επίσης, ότι η αβεβαιότητα της ζήτησης είναι συχνά η κύρια πηγή αβεβαιότητας του συστήματος, και πως απαιτείται περαιτέρω έρευνα για τον έλεγχό της. Τα ευρήματα αυτά σχετίζονται τόσο με την έρευνα για πρόβλεψη επιστροφών όσο και με τις ροές της βιβλιογραφίας για τη διαθεσιμότητα πληροφοριών και τα συστήματα διαχείρισής τους. Τέλος, υπάρχουν πολλαπλά επιχειρήματα για τη σημασία της αλληλεπίδρασης της πρόβλεψης και του ελέγχου των αποθεμάτων γενικότερα αλλά και συγκεκριμένα στα περιβάλλοντα ανακατασκευής. Η επιχειρησιακή έρευνα γύρω από την ανακατασκευή, και γενικότερα τις κυκλικές εφοδιαστικές αλυσίδες είναι ένα «ζεστό» ερευνητικό πεδίο, ανοικτό σε συνεισφορές και ευκαιρίες. References and bibliography / Αναφορές και βιβλιογραφία Goltsos, T.E., Syntetos, A.A., Glock, C., Ioannou, G., 2020. Inventory-forecasting: Mind the gap. European Journal of Operational Research, invited review, to be submitted Jan 2020. Goltsos, T.E., Ponte, B., Wang, S., Liu, Y., Naim, M.M. and Syntetos, A.A., 2019. The boomerang returns? Accounting for the impact of uncertainties on the dynamics of remanufacturing systems. International Journal of Production Research, 57(23), pp.7361-7394. Goltsos, T.E., Syntetos, A.A. and van der Laan, E., 2019. Forecasting for remanufacturing: The effects of serialization. Journal of Operations Management, 65(5), pp.447-467. Kelle, P. and Silver, E.A., 1989. Forecasting the returns of reusable containers. Journal of Operations Management, 8(1), pp.17-35. |
||||||
Νέα του Τμήματος | ||||||
Το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (ΔΕΤ) της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών προσφέρει ενημέρωση για το Τμήμα, στους ενδιαφερόμενους σχετικά με τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών δελτίων. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με τον Αναπληρωτή Καθηγητή Αδάμ Βρεχόπουλο στην ηλεκτρονική διεύθυνση avrehop@aueb.gr. Επίσης, την Τρίτη 7 Ιουλίου /2020 και Τρίτη 14 Ιουλίου 2020, 17:00-19:00, μπορούν να επικοινωνούν και τηλεφωνικά (210 8203804). Στην ιστοσελίδα του Τμήματος υπάρχει ειδική ενότητα ενημέρωσης για τους μαθητές κι αποφοίτους Λυκείου.
Με ομιλητές τους καθηγητές Γιώργο Δουκίδη, Καθηγητή και Διευθυντή Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) και Αδάμ Βρεχόπουλο, Αναπληρωτή Καθηγητή, και συντονιστή τον Άρη Νότη, Οικονομολόγο Εκπαιδευτικό, Αρχισυντάκτη του περιοδικού ΞΕΝΟΦΩΝ και Μέλος του Κεντρικού ΔΣ της Ένωσης Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών, καθηγητές διπου διδάσκουν μαθήματα του 4ου Επιστημονικού Πεδίου και μαθητές Γ’ Λυκείου ενημερώθηκαν ενδελεχώς για το Τμήμα ΔΕΤ, τόσο μέσω της παρουσίασης όσο και του διαλόγου που αναπτύχθηκε. Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση του Τμήματος στο https://www.dept.aueb.gr/sites/default/files/dmst/news-events/DMST_presentation.pdf και το video της εκδήλωσης στο https://www.youtube.com/watch?v=NFK0mLPIa58
Ο κος Αθανάσιος Γκόλτσος εξετάστηκε επιτυχώς στις 28 Φεβρουαρίου 2020 στο θέμα «Μέθοδοι προβλέψεων και έλεγχος σε εφοδιαστικές αλυσίδες κλειστού βρόγχου (Inventory forecasting in closed loop supply chains)» και αναγορεύτηκε διδάκτορας του Τμήματος με επιβλέποντα τον Καθηγητή Γεώργιο Ιωάννου. |
Το έργο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο του προγράμματος Horizon 2020 (Grant agreement number 870578), και θα εκπονηθεί σε συνεργασία με πανεπιστήμια και ερευνητικούς οργανισμούς και σε άλλες χώρες της Ευρώπης: Aarhus University (Δανία), University of Vienna (Αυστρία), Freie Universität Berlin (Γερμανία), IE Business School (Ισπανία), Nofima Research Group (Νορβηγία), University of Amsterdam (Ολλανδία), The Provost, Fellows, Foundation Scholars, and other members of Board, of the College of the Holy and Undivided Trinity of Queen Elizabeth near Dublin (Ιρλανδία), The University Clinic Bonn (Γερμανία), IBM Danmark ApS (Δανία), AGORA P.S.V.D (Ισραήλ), Vitagora Pole (Γαλλία). Το έργο θα έχει συνολική διάρκεια πέντε έτη και βασικός σκοπός του είναι η παροχή επιστημονικά τεκμηριωμένων μέσων που θα βοηθήσουν στην καλύτερη και πληρέστερη κατανόηση και μέτρηση της ψηφιακής ωριμότητας των παιδιών και των νέων, καθώς και τη δημιουργία εργαλείων για την πρόβλεψη και εξήγηση των ωφελειών και των κινδύνων που έχει η χρήση των νέων ψηφιακών τεχνολογιών και του διαδικτύου από τα παιδιά και τους νέους. Τα εργαλεία αυτά προορίζονται να χρησιμοποιηθούν από γονείς, σχολεία και εκπαιδευτικούς φορείς, καθώς και από τους ενδιαφερόμενους κρατικούς φορείς. Περισσότερες λεπτομέρειες και εξελίξεις σχετικά με το έργο DIGYMATEX μπορείτε να βρείτε στο σύνδεσμο https://digymatex.eu.
|
|||||
Νέα μεταπτυχιακών προγραμμάτων | ||||||
Στη διάρκεια της καραντίνας λόγω του COVID-19 όλα τα μαθήματα του προγράμματος διεξήχθησαν κανονικά με την χρήση σύγχρονων μορφών τηλεκπαίδευσης χωρίς καμία καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του προγράμματος. Στην ίδια περίοδο, στους φοιτητές πλήρους φοίτησης του προγράμματος δόθηκε δωρεάν πρόσβαση σε όλα τα προγράμματα του LinkedIn Learning (πάνω από 9.000 προγράμματα). Η πρόσβαση αφορούσε την παροχή περιορισμένων αδειών και πραγματοποιήθηκε με την συνεργασία του ReGeneration. |
|
Υπεύθυνα μέλη ΔΕΠ: Αν. Καθ. Γεώργιος Λεκάκος, Αν. Καθ. Αδάμ Βρεχόπουλος Επιμέλεια σύνταξης: Μαρία Κοντούλη Τεχνική υποστήριξη - online έκδοση: Βασιλική Ταγκαλάκη |