Εισαγωγή στην Επικοινωνία
Περιεχόμενο του μαθήματος: Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει τις εξής βασικές θεματικές ενότητες:
- Βασικά Μοντέλα των Θεωριών Επικοινωνίας.
- Εισαγωγή στη Σημειωτική & Σημειωτική ανάλυση επιχειρησιακών μηνυμάτων.
- Βασικές έννοιες και αρχές αποτελεσματικής διαπροσωπικής Επικοινωνίας.
- Λεκτική και Μη Λεκτική επικοινωνία.
- Δημόσια Επικοινωνία: Σχεδιασμός και Παράδοση Αποτελεσματικών Προφορικών Παρουσιάσεων.
- Σχεδιασμός και συγγραφή αποτελεσματικών επαγγελματικών γραπτών αναφορών.
- Αποτελεσματική χρήση, επεξεργαστή κειμένου (Word) και προγράμματος δημιουργίας οπτικών βοηθημάτων για παρουσιάσεις (PowerPoint) (εργαστηριακή ενότητα).
Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα: Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι συμμετέχοντες θα πρέπει:
- Να αναγνωρίζουν τα συνθετικά στοιχεία και να αναλύουν παραδείγματα επιχειρησιακής επικοινωνίας, βασιζόμενοι στα θεωρητικά μοντέλα επικοινωνίας.
- Να αναλύουν διαφημιστικά μηνύματα χρησιμοποιώντας στοιχεία από το πλαίσιο της σημειωτικής ανάλυσης.
- Να αναγνωρίζουν και να ερμηνεύουν τους μη λεκτικούς κώδικες που δομούν τα μηνύματα στο επιχειρησιακό περιβάλλον.
- Να αναλύουν τις επικοινωνιακές ανάγκες, να σχεδιάζουν και να παρουσιάζουν αποτελεσματικά προφορικά μηνύματα στο πλαίσιο της δημόσιας επικοινωνίας.
- Να σχεδιάζουν και να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά οπτικά βοηθήματα για τις προφορικές παρουσιάσεις.
- Να σχεδιάζουν και να μορφοποιούν αποτελεσματικά, διάφορες μορφές επαγγελματικών γραπτών δοκιμίων.
Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
- Hall, S. (2010). Αυτό σημαίνει Αυτό, Αυτό σημαίνει Εκείνο - Σημειωτική: Οδηγός Χρήσης, Εκδόσεις Δίαυλος.
- Miller, K. (2006). Οργανωσιακή Επικοινωνία, Εκδόσεις Δίαυλος.
Τρόπος παράδοσης μαθήματος και διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι: Η διδασκαλία περιλαμβάνει παραδόσεις με ταυτόχρονη αλληλεπίδραση με το ακροατήριο, παρουσίαση και ανάλυση μελετών περίπτωσης, εργαστήριο με χρήση υπολογιστών και συγγραφή, παρουσίαση ομαδικών εργασιών.
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης: Η αξιολόγηση κάθε φοιτητή διαμορφώνεται κατά 50% από την δοκιμασία των γραπτών εξετάσεων, 25% από την εξέταση σε ασκήσεις στο εργαστήριο υπολογιστών και 25% από την παρουσίαση και παράδοση ομαδικής εργασία καθώς και από την συμμετοχή σε ασκήσεις και τεστ που γίνονται κατά την διάρκεια των παραδόσεων.