27/5/2022: Συζήτηση με αφορμή ένα έργο τέχνης…
Μέσω της καινοτόμου δράσης «Τέχνη και Εκπαίδευση» του Προγράμματος Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με την ΑΣΚΤ επιδιώκεται η «παιδεία» των υποψήφιων εκπαιδευτικών η οποία συνδέεται με την πολύπλευρη καλλιέργεια τής προσωπικότητας τού ανθρώπου μέσω της επαφής του με όλες τις μορφές τέχνης και να τον οδηγήσει σε θαυμασμό, απορία, στοχασμό.
Στο πλαίσιο της δράσης «Τέχνη και Εκπαίδευση» η οποία υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους 2021-2022, οι φοιτητές/τριες κλήθηκαν να παρουσιάσουν στην έκθεση έργων τέχνης τα εικαστικά έργα που δημιούργησαν σε ομάδες κατά το εαρινό εξάμηνο, με θεματική «το Bullying στα σχολεία», υπό την καθοδήγηση των εικαστικών της ΑΣΚΤ, Ειρήνης Γιαννημάρα, Χριστιάννας Ασπρούλη και Δέσποινας Βαξεβανίδη.
Ειδικότερα, την Παρασκευή 27/05/2022, η παραπάνω δράση ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία. Οι φοιτητές/τριες έφεραν στο αμφιθέατρο τα έργα τέχνης που είχαν δημιουργήσει, τα οποία τοποθέτησαν σε συγκεκριμένα σημεία στο χώρο και τα παρουσίασαν στους συμφοιτητές τους και την ομάδα συζήτησης. Η ομάδα αποτελούνταν από την επιστημονική υπεύθυνη του Προγράμματος και διδάσκουσα του μαθήματος, Δρ Βασιλική Μπρίνια, από την Δρ Ειρήνη Γιαννημάρα, διδάσκουσα στην ΑΣΚΤ, τον κ. Γεώργιο Σταματάκη και την κ. Χριστιάννα Ασπρούλη, εικαστικούς της ΑΣΚΤ καθώς και την ψυχαναλύτρια κ. Μαριάννα Τσιτσοπούλου.
Όλοι περιηγήθηκαν στο χώρο της εικαστικής έκθεσης ενώ κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των έργων τέχνης, τα μέλη κάθε ομάδας συστήθηκαν στους καλεσμένους και παρουσίασαν τον τίτλο του εικαστικού τους έργου και συζήτησαν το περιεχόμενο του έργου τους. Η ομάδα συζήτησης επεξεργαζόταν κάθε έργο για μερικά λεπτά και έπειτα τα μέλη της τοποθετούνταν. Υπήρξαν εικαστικές παρατηρήσεις αλλά και παρεμβάσεις σχετικές με την ψυχολογία και την ψυχιατρική, προσφέροντας στην έκθεση μία άλλη διάσταση, αυτή της βιωματικότητας, καθώς ο κάθε φοιτητής/τρια μπορούσε να μοιραστεί το βίωμά του/της και κυρίως το συναίσθημα που του είχε προκαλέσει το θέμα κι η ενασχόληση με την δημιουργική του προσέγγιση μέσω του έργου τέχνης.
Οι φοιτητές/τριες αντάλλαξαν απόψεις, σχόλια και παρατηρήσεις, μοιραζόμενοι μέσα από την τέχνη μια μοναδική εμπειρία για τη σκληρή πραγματικότητα του σχολικού – και όχι μόνο – εκφοβισμού. Κοινή διαπίστωση: Όλοι/ες έχουμε βιώσει bulling και ότι χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα παρέμβασης, στο οποίο να συμμετέχει το σύνολο της σχολικής κοινότητας αλλά και οι ευρύτεροι κοινωνικοί φορείς, προκειμένου να υπάρξει αποτελεσματική πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου.