27-3-19: Ημέρα βιωματικών πολιτιστικών δράσεων - Καινοτόμος Δράση: «Εκπαίδευση, Επιχειρηματικότητα και Πολιτισμός»
Την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2019, στα πλαίσια του Προγράμματος σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, πραγματοποιήθηκαν βιωματικές δράσεις που εντάσσονται στην καινοτόμο δράση «Εκπαίδευση, Επιχειρηματικότητα και Πολιτισμός». Η κ. Κατερίνα Αλεξιάδου, υπεύθυνη πολιτιστικών προγραμμάτων της Διεύθυνσης Β/θμιας εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής και ο κ. Θοδωρής Πανάς διακεκριμένος χορευτής και χορογράφος, έδωσαν τα ερεθίσματα στους φοιτητές και τις φοιτήτριες ώστε να αντιληφθούν, ως μελλοντικοί εκπαιδευτικοί, ότι δεν αρκεί να φροντίζουν μόνο το πνεύμα τους κρατώντας το διαρκώς σε επαγρύπνηση, αλλά και το σώμα τους. Μέσα από βιωματικές ασκήσεις έγινε φανερό ότι το σώμα ενός εκπαιδευτικού είναι εξίσου σημαντικό με το πνεύμα του.
Στην αρχή των βιωματικών δράσεων, η κ. Αλεξιάδη, ξεκινώντας από την έννοια της ταυτότητας, έδωσε στους φοιτητές και τις φοιτήτριες να αντιληφθούν ότι κάθε άνθρωπος, επομένως και ένας εκπαιδευτικός, αποτελεί μία πολύπλευρη οντότητα με τα δικά της ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και χαρίσματα-αρετές που έρχονται σε αρμονία με τον κόσμο γύρω του. Με βιωματικές ασκήσεις οι φοιτητές και οι φοιτήτριες δημιούργησαν εικόνες με τα ίδια τους τα σώματα οι οποίες εξέφραζαν την έννοια της ταυτότητας.
Μετά το πέρας αυτής της βιωματικής διάδρασης, ακολούθησε ο χορός. Ένας χορός πέρα από τα συνηθισμένα. Ένας χορός ο οποίος έκανε το σύνολο των φοιτητών και των φοιτητριών να εκφραστούν ελεύθερα με το σώμα τους χωρίς φόβο και ντροπές. Η αφόρμιση έγινε με μία απλή ερώτηση: «Για ποιους είναι ο χορός;». Έτσι με ένα διαφορετικό και βιωματικό τρόπο, ο κ. Θοδωρής Πανάς έδωσε το μήνυμα ότι ο χορός αποτελεί μία άλλη «γλώσσα» την οποία όλοι οι άνθρωποι μπορούν να «μιλήσουν» και να επικοινωνήσουν σωματικά μέσα από αυτήν καθώς και να μπορούν «να ονειρεύονται σε μια άλλη γλώσσα: τον χορό».
Όμως η μέρα δεν τελείωσε εδώ. Ακολούθησε στις 14:30 εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης στην οδό Νεοφύτου Δούκα 4 στο Κολωνάκι. Εκεί οι φοιτητές και οι φοιτήτριες του προγράμματος, παρακολούθησαν μία παρουσίαση σχετικά με τις εκπαιδευτικές δράσεις και την εκπαιδευτική λειτουργία του μουσείου και στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στα εκθέματά του. Με τη βοήθεια της Διευθύντριας του Τμήματος Εκπαίδευσης του μουσείου κυρίας κ. Μαρίνας Πλατή και της κ. Ελένης Μάρκου, υπεύθυνης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του μουσείου, οι μελλοντικοί εκπαιδευτικοί πήραν βιωματικά ερεθίσματα προκειμένου να συνδυάσουν στη διδασκαλία των γνωστικών τους αντικειμένων με τον πολιτισμό που προσφέρεται μέσα από ένα μουσείο.
Ο πολιτισμός αποτελεί βασική προτεραιότητα του Προγράμματος σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης, αφού ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός είναι απαραίτητος στην εκπαίδευση υποψήφιων εκπαιδευτικών για τις αξίες και τα μηνύματα που δημιούργησε αντλώντας από αυτόν την ανθρωποκεντρικότητα που βασίζεται όχι στην ατομοκρατία αλλά στην αρμονική συνεργασία και ενσωμάτωση του ανθρώπου μέσα στην κοινωνία.