Ο καταξιωμένος δάσκαλος
"Ο καταξιωμένος δάσκαλος"
Χριστίνα Ζουμά
Μαρία- Θωμαΐς Κωνσταντακοπούλου
Αικατερίνη Μαϊτού
Ιάκωβος- Δημήτριος Μπάλλας
Αικατερίνη Πουρναρά
Το καλλιτεχνικό μας έργο είναι ένα κολλάζ στο οποίο αποτυπώνεται ο ιδανικός για εμάς Δάσκαλος, όχι μέσω μίας καλοσχεδιασμένης ανθρώπινης μορφής αλλά μέσω εικόνων που αποθανατίζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.
Δομήσαμε το σώμα σαν μία πυραμίδα με 13 εικόνες.
Στην βάση της ( 1η γραμμή) επιλέξαμε 4 εικόνες οι οποίες αντιπροσωπεύουν τις διδακτικές δραστηριότητες που θα πρέπει να εντάσσει ο δάσκαλος στο μάθημα του.
Ξεκινώντας από αριστερά, απεικονίζεται ένας εκπαιδευτικός ο οποίος καθοδηγεί και βοηθά τα παιδιά να λειτουργήσουν ομαδοσυνεργατικά.
Δίπλα, απεικονίζεται η επίσκεψη σε μουσεία και πολιτιστικούς χώρους.
Αμέσως μετά, περιγράφεται η ανάγκη εισαγωγής της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Την βάση της πυραμίδας συμπληρώνει ένα παιδί που λύνει ασκήσεις μαθηματικών χρησιμοποιώντας εποπτικά μέσα.
Στο παραπάνω επίπεδο, οι δύο πρώτες εικόνες (από αριστερά) εκφράζουν ότι ο καλός δάσκαλος προάγει την αυτενέργεια αλλά και την δημιουργικότητα και καλλιτεχνική έκφραση των μαθητών.
Στην επόμενη εικόνα της ιδίας γραμμής φαίνεται ότι ο κάλος δάσκαλος είναι αυτός που μέσα από το έργο του, τις μεθόδους που καθημερινά χρησιμοποιεί στην διδασκαλία αντιμετωπίζει ως ίσους όλους τους μαθητές.
Η εικόνα που ακολουθεί στοχεύει να αναδείξει ότι κάλος δάσκαλος είναι αυτός που έχει θετική στάση απέναντι στα άτομα που έχουν κάποια διαφορετικότητα.
Στην τρίτη γραμμή, ξεκινώντας από τις δυο πρώτες εικόνες που βρίσκονται αριστερά, καταλαβαίνουμε ότι ο εκπαιδευτικός οφείλει να αγαπά τα παιδιά. Η αγάπη αυτή αντανακλάται μέσα από τις πράξεις, τις πρωτοβουλίες και το έργο του. Οφείλει να διδάσκει, όχι μόνο με το μυαλό, αλλά και με την καρδιά.
Στην επόμενη εικόνα, τα πολλά χεριά που φαίνεται να έχει η εκπαιδευτικός δείχνουν ότι ο ιδανικός δάσκαλος οφείλει να έχει ικανότητες και δεξιότητες σε όλους τους τομείς, ώστε να είναι εφικτή η διαθεματική προσέγγιση της γνώσης που θα μεταλαμπαδεύσει στους μαθητές.
Στην κορυφή της πυραμίδας επιλέξαμε δυο εικόνες.
Στην πρώτη από αριστερά φαίνεται ο δάσκαλος ο οποίος μέσα από τη μάθηση και τις γνώσεις που διαθέτει παρουσιάζει στους μαθητές τον κόσμο.
Η δεύτερη εικόνα αναδεικνύει τη χειραφετημένη σκέψη, αντικατοπτρίζεται πως η σκέψη ανάγεται στη σφαίρα του ιδεατού και ανυψώνεται προς τον ουρανό.