Δελτίο Τύπου: Εκπαιδευτικό Ραδιόφωνο ΦΡΕΝΕ 10/01/2025
«Τη μαγεία δεν την πιάνεις με την ερμηνεία της μαγείας, πόσο μάλλον με την περιγραφή της ερμηνείας της μαγείας. Ή κελαηδάς ή σωπαίνεις. Δε λες: αυτό που κάνω είναι κελαηδητό. Αλίμονο…»
Οδυσσέας Ελύτης, αποσπάσματα από τα «ΔΟΛΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΝΕΝΑ», από τα «ΜΙΚΡΑ ΕΨΙΛΟΝ», «ΕΝ ΛΕΥΚΩ»
Παιδαγωγική Φρενέ: Από την Θεωρία στην μαγική Πράξη!
Η συνεργασία της Δρ Βασιλικής Μπρίνια, επιστημονικής υπεύθυνης του Παιδαγωγικού Προγράμματος του ΟΠΑ με την παιδαγωγική ομάδα το Σκασιαρχείο για το Χειμερινό Εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2024-2025, ξεκίνησε για μια ακόμη χρονιά από το 2016, με τους εξαιρετικούς δασκάλους Μπάμπη Μπαλτά και Ασπασία Χαρλαμπίτα, οι οποίοι συζήτησαν με τους φοιτητές για τις αρχές του δημοκρατικού σχολείου του Σελεστέν Φρενέ και την κριτική και θεσμική παιδαγωγική. Ακολούθησε η θεατρολόγος Μαρία Ζαχαροπούλου και η δασκάλα Κατερίνα Παούρη με τις τεχνικές Φρενέ «Τι Νέα; και Συμβούλιο Τάξης» και τέλος η μαθηματικός Στέλλα Μπαδικιάν οργάνωσε ένα ενδιαφέρον βιωματικό εργαστήριο για την «Συνεργατική Τάξη».
Την Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2025 στα πλαίσια του μαθήματος «Πρακτική Άσκηση στην Διδασκαλία I» και «Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία-Αναλυτικά Προγράμματα» και συνάμα με την ολοκλήρωση του Χειμερινού Εξαμήνου του ακαδημαϊκού έτους 2024-2025 πραγματοποιήθηκε το κλείσιμο για το χειμερινό εξάμηνο της Καινοτόμου Δράσης η Παιδαγωγικής Φρενέ στην εκπαίδευση εκπαιδευτικών με θέμα «το Εκπαιδευτικό Ραδιόφωνο (educational podcast)». Στην παιδαγωγική αυτή συνάντηση οι δύο καλεσμένες και έμπειροι εκπαιδευτικοί, μέλη του Σκασιαρχείου, η δασκάλα κα Παναγιώτα Σιόλα και η φιλόλογος κα Βίκυ Σπήτα παρουσίασαν το θέμα «το Εκπαιδευτικό Ραδιόφωνο» μέσα από ένα καινοτόμο βιωματικό εργαστήριο με εφαρμογή στην οικονομία και την πληροφορική. Η παρουσίαση για το τι είναι το Εκπαιδευτικό Ραδιόφωνο, πως λειτουργεί, ποια διαδικασία και ποια βήματα θα πρέπει να ακολουθηθούν για να εισαχθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία αποτέλεσαν στην συνέχεια την βάση για το καινοτόμο βιωματικό εργαστήριο. Οι φοιτητές συζήτησαν τις ιδέες τους και πως μπορούν ως εκπαιδευτικοί να εντάξουν τα PODCAST στην παιδαγωγική πρακτική ώστε να κάνουν το μάθημά τους πιο βιωματικό με στόχο να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των μαθητών τους. Με λίγα λόγια βίωσαν πως μπορούν ως εκπαιδευτικοί να δώσουν στιγμές μιας «άλλης ανάσας» στους μαθητές κατά την διδασκαλία και του ασφυκτικού αναλυτικού προγράμματος στο Λύκειο.
Αυτή η διαδραστική και συγχρόνως ενδιαφέρουσα συνάντηση έκλεισε με ένα βιωματικό εργαστήριο. Οι φοιτητές χωρίστηκαν σε ομάδες και η καθεμία ομάδα κλήθηκε να δημιουργήσει το ηχητικό σήμα του PODCAST, να βρει το θέμα, το όνομα και τους ρόλους και τέλος να δημιουργήσει το δικό της Podcast. Μια πολύ ωραία εμπειρία η οποία μπορεί να εκφραστεί με τις εξής λέξεις: Γέλιο, ομαδικότητα, συνεργασία, βιωματικότητα, επικοινωνία! Ευχαριστούμε την παιδαγωγική ομάδα το Σκασιαρχείο για την εξαιρετική προσφορά της και την συνεργασία!
Παρακάτω ακολουθεί ένα από τα Podcast των ομάδων που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο αυτής της μαγικής βιωματικής διαδικασίας!