Πρόγραμμα Σπουδών

Υποχρεωτικά Μαθήματα Τμήμα Πλήρους Φοίτησης

ΜΑΘΗΜΑ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Λογιστική και Χρηματοοικονομική Ανάλυση

Το μάθημα έχει σχεδιαστεί για να παρέχει μια εισαγωγή και μια ολοκληρωμένη επισκόπηση των εννοιών της οικονομίας της ενέργειας και της πολιτικής (καθώς και των περιβαλλοντικών και οικονομικών πόρων). Το μάθημα εισάγει τους φοιτητές στην οικονομία της ενέργειας, των πόρων και του περιβάλλοντος, ως υποκατηγορία της οικονομίας που επικεντρώνεται στις αλληλεπιδράσεις μεταξύ περιβάλλοντος και οικονομίας. Εξηγεί πώς η έννοια της οικονομικής ανταποδοτικότητας στην κατανομή των σπάνιων πόρων στηρίζει την ανάλυση κόστους-αποδοτικότητας και τη λήψη αποφάσεων σε θέματα ενέργειας, πόρων και περιβάλλοντος διαχείριση. Το μάθημα εξετάζει επίσης γιατί οι οικονομολόγοι δίνουν σημασία στη νομισματική αποτίμηση των αγαθών και υπηρεσιών που σχετίζονται με την ενέργεια και εισάγει μια σειρά τεχνικών για να το κάνουν χρησιμοποιώντας διάφορες ελληνικές, ευρωπαϊκές και άλλες διεθνείς μελέτες περιπτώσεων. Παρέχει μια κριτική επισκόπηση των τρεχουσών μεθόδων και των εφαρμογών τους. Εξετάζει τις κύριες επικρίσεις των προσεγγίσεων που είναι διαθέσιμες για την αποτίμηση χωρίς την αγορά. Τέλος, προκειμένου να οριστούν οι έννοιες και οι θεωρίες που εισάγονται στο πλαίσιο των σημερινών προβλημάτων που σχετίζονται με την αειφόρο ανάπτυξη, το μάθημα εξετάζει τη σχέση μεταξύ της χάραξης ενεργειακής πολιτικής και της έννοιας της βιώσιμη ανάπτυξη.

5 ECTS
Λήψη Επιχειρηματικών Αποφάσεων

Το μάθημα αυτό εισάγει τους φοιτητές στα βασικά εργαλεία και τις τεχνικές για τη σωστή χρήση των δεδομένων στη λήψη διοικητικών αποφάσεων, καθώς και στις εφαρμογές τους σε διάφορες λειτουργίες της επιχείρησης, όπως η χρηματοδότηση, το μάρκετινγκ, τις επιχειρησιακές διαδικασίες. Το μάθημα επίσης κάνει εισαγωγή στην θεωρία των πιθανοτήτων, την ανάλυση αποφάσεων, σε βασικές στατιστικές θεωρίες, στη θεωρία της  παλινδρόμησης και του γραμμικού / ακέραιου προγραμματισμού. Οι φοιτητές εφαρμόζουν τις παραπάνω τεχνικές σε διάφορες μελέτες περιπτώσεων χρησιμοποιώντας πακέτα ηλεκτρονικών υπολογιστών που βασίζονται στο Excel.

5 ECTS
Επιχειρηματικότητα και Επιχειρησιακός Σχεδιασμός

Το μάθημα εισάγει τους φοιτητές στην πρακτική της επιχειρηματικότητας, παρέχοντας ιδέες και γνώσεις για αυτό που ονομάζεται «επιχειρηματικό ταξίδι». Δεν εστιάζει μόνο στις βέλτιστες πρακτικές και μελέτες περιπτώσεων, αλλά, κυρίως, τοποθετεί τους φοιτητές στη θέση των επιχειρηματιών παρακινώντας τους να δημιουργήσουν μια καινοτόμα νέα επιχείρηση. Το μάθημα επικεντρώνεται σε πέντε στοιχεία: α) δημιουργικότητα και προτυποποίηση (εργαστήριο δημιουργικότητας και καινοτομίας και εργαστήριο γρήγορης προτυποποίησης) β)  αξία της πρότασης (χαρτογράφηση του προφίλ των πελατών και της αξίας), γ) καινοτομία (δέκα τύποι καινοτομίας), δ) σχεδιασμό (επιχειρηματικό πλαίσιο και καμβάς επιχειρηματικού σχεδίου) και, τέλος, χρηματοδότηση και λειτουργία μιας start-up επιχείρησης. Οι φοιτητές αξιολογούνται με εργασίες στην τάξη, με την παρουσίαση (και βίντεο) της ιδέας και το επιχειρηματικό σχέδιο της start-up επιχείρησης. Επισκέπτες ομιλητές –από επιχειρηματίες έως ειδικούς και επενδυτές- θα παραθέσουν διαλέξεις στο μάθημα, παρουσιάζοντας το δικό τους «επιχειρηματικό ταξίδι».

5 ECTS
Χρηματοοικονομική Διοίκηση

Το μάθημα αυτό αποτελεί τη βάση των Χρηματοοικονομικών. Το πρώτο μέρος του μαθήματος ασχολείται με την εταιρική χρηματοδότηση και όλες τις σχετικές χρηματοοικονομικές αποφάσεις και διαδικασίες. Το δεύτερο μέρος καλύπτει θέματα σχετικά με τη λειτουργία και το περιβάλλον της χρηματοπιστωτικής αγοράς. Εξετάζει τα χρηματοοικονομικά προϊόντα και τα παράγωγα που διατίθενται στις σύγχρονες αγορές.

5 ECTS
Διοικητική των Πληροφοριακών Συστημάτων

Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση του ρόλου και της σημασίας των Πληροφοριακών Συστημάτων (IS) στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον. Τα θέματα που θα καλυφθούν περιλαμβάνουν τα θεμελιώδη στοιχεία και τη στρατηγική των Πληροφοριακών Συστημάτων, τον αντίκτυπο των Πληροφοριακών Συστημάτων στις οργανωτικές δομές, τις εφαρμογές υποστήριξης των επιχειρησιακών διαδικασιών, τον προγραμματισμό και τη διαχείριση των πόρων των Πληροφοριακών Συστημάτων.

5 ECTS
Διεθνείς Επιχειρήσεις

Το μάθημα προσφέρει μια εισαγωγική άποψη στα θέματα που σχετίζονται με τις ευκαιρίες/προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι διεθνοποιημένες επιχειρήσεις στην εποχή της παγκοσμιοποίησης. Αναλύονται τα κίνητρα της επιχείρησης και τα εμπόδια ανάπτυξης τους στο εξωτερικό. Εξετάζονται οι διαφορετικές κατηγορίες τρόπων εξυπηρέτησης της διεθνούς αγοράς, δηλαδή οι εξαγωγές, οι άδειες εκμετάλλευσης/franchising, οι κοινοπραξίες/στρατηγικές συμμαχίες και οι θυγατρικές, καθώς και τα κριτήρια σύμφωνα με τα οποία μια επιχείρηση επιλέγει κάποιο από τα παραπάνω. Επίσης, ο ρόλος του περιβάλλοντος τόσο της χώρας υποδοχής όσο και της χώρας καταγωγής εξετάζεται σε σχέση με τις διεθνείς δραστηριότητες της επιχείρησης.

5 ECTS
Οικονομικά για Στελέχη Επιχειρήσεων

Το μάθημα εξετάζει τη συμπεριφορά της αγοράς και επικεντρώνεται στις ενέργειες και αντιδράσεις των επιχειρήσεων και των καταναλωτών σε διάφορα περιβάλλοντα της αγοράς. Αναλύεται ο αντίκτυπος των διαφόρων ειδών αγοράς (συμπεριλαμβανομένου του τέλειου ανταγωνισμού, του μονοπωλίου και του ολιγοπωλίου) στην παραγωγή και κατανάλωση. Δεν απαιτείται κάποια προηγούμενη γνώση στα οικονομικά. Οι στόχοι του μαθήματος είναι οι εξής: 1. Η ειδίκευση στα βασικά εργαλεία της μικροοικονομίας: η ανάλυση προσφοράς και ζήτησης, οι θεωρίες της συμπεριφοράς  καταναλωτή και παραγωγού και η ανάλυση της δομής της αγοράς. 2. Να παρουσιάσει μια βάση ανάλυσης για τη λήψη διοικητικών αποφάσεων και τη διαμόρφωση της ανταγωνιστικής στρατηγικής μιας επιχείρησης. 3. Να προσφέρει ένα πλαίσιο για την ανάλυση του ρόλου της κυβέρνησης σε μια οικονομία της αγοράς και να διερευνήσει πώς η συμπεριφορά μιας επιχείρησης σχετίζεται με το γενικό της περιβάλλον.

5 ECTS
Διοίκηση Μάρκετινγκ

Ο στόχος αυτού του μαθήματος είναι να εισαγάγει τους φοιτητές στις βασικές αρχές και λειτουργίες διαχείρισης του Μάρκετινγκ. Εξετάζει επίσης, θέματα σχεδιασμού, ανάπτυξης, τιμολόγησης , προώθησης και διαφήμισης προϊόντων, καθώς και τα διάφορα κανάλια διανομής .

5 ECTS
Διοίκηση Ανθρώπων και Λειτουργιών

Η ανάλυση της προσωπικότητας, η δυναμική των ομάδων και η επικοινωνία συνθέτουν τα βασικά ζητήματα του πρώτου μέρος του μαθήματος. Παρουσιάζει τις τελευταίες εξελίξεις στην οργανωσιακή συμπεριφορά και στοχεύει στην ανάπτυξη των βασικών δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για διευθυντικά στελέχη για να κατανοήσουν και να διαχειριστούν τον ανθρώπινο παράγοντα στο επιχειρηματικό περιβάλλον. Το δεύτερο μέρος εστιάζεται στο σχεδιασμό, στην ανάλυση, στη βελτιστοποίηση και στον λειτουργικό έλεγχο των διαδικασιών - συστημάτων παραγωγής ή παροχής υπηρεσιών - τόσο σε βιομηχανίες όσο και σε εταιρείες παροχής υπηρεσιών. Τονίζει την αναγκαιότητα για αποτελεσματική διαχείριση των περιορισμένων πόρων των συστημάτων αυτών. Οι θεματικές ενότητες καλύπτουν τη Σχεδίαση Προϊόντων/Υπηρεσιών/Διαδικασιών, τη Τοποθεσία Εγκαταστάσεων, τον Προγραμματισμό Χωρητικότητας, τη Διαχείριση Ποιότητας και τη Διαχείριση Αποθέματος.

5 ECTS
Επιχειρησιακή Στρατηγική και Ηθική

Το μάθημα ασχολείται με βασικά θέματα που αντιμετωπίζει κάθε μάνατζερ: α) πώς να αναλύει το εξωτερικό περιβάλλον μιας επιχείρησης (διαρθρωτική ανάλυση βιομηχανιών, στρατηγικές ομάδες, τάσεις), β) πώς να εκμεταλλευτεί και να οικοδομήσει τους πόρους και τις ικανότητες που απαιτούνται για να διατηρήσει και να βελτιώσει τη θέση της επιχείρησης στην αγορά, γ) πώς να κατευθύνει την επιχείρηση στο μέλλον (αποστολή/ όραμα/στρατηγική), δ) πώς να κάνει μια στρατηγική επιλογή, με δεδομένη μια σειρά εναλλακτικών στρατηγικών επιλογών και ε) πώς να οικοδομήσει και να διατηρήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα. Το μάθημα επίσης εξετάζει ηθικά ζητήματα και την ανταπόκριση των επιχειρήσεων στις κοινωνικές απαιτήσεις και προσδοκίες για μια υπεύθυνη επιχειρηματική συμπεριφορά. Σε αυτό το πλαίσιο, επικεντρώνεται σε μηχανισμούς και πρακτικές που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις, όπως κώδικες διαχείρισης της αξίας και της κοινωνικής ευθύνης. Συνδέει τις επιχειρησιακές αντιδράσεις με τη διαμόρφωση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και παρουσιάζει παραδείγματα επιτυχημένων στρατηγικών.

5 ECTS
Ανάπτυξη  Προσωπικών Δεξιοτήτων

Ο στόχος του μαθήματος είναι να υποστηρίζει τους συμμετέχοντες στην ανάπτυξη και βελτίωση των προσωπικών τους δεξιοτήτων, οι οποίες θεωρούνται απαραίτητες για την επιτυχία τους σε ένα σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον. Εστιάζοντας ιδιαίτερα στη δυναμική της ομάδας και στη συναισθηματική νοημοσύνη, το μάθημα επιδιώκει να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να εντοπίσουν τα δυνατά τους πλεονεκτήματα τα οποία και  πρέπει να αξιοποιήσουν και τις αδυναμίες που πρέπει να βελτιώσουν. Περιλαμβάνει την επίσης την έννοια της αυτόαξιολόγησης και την αξιολόγηση των φοιτητών από συμφοιτητές τους σχετικά με τις προσωπικές δεξιότητες που σχετίζονται με την εργασία, μέσω εργαστηρίων, παιχνιδιών ρόλων, ασκήσεων ομάδας και μελέτης περιπτώσεων.

4 ECTS

Υποχρεωτικά Μαθήματα Τμήμα Μερικής Φοίτησης

ΜΑΘΗΜΑ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Λογιστική και Χρηματοοικονομική Ανάλυση

Το μάθημα καλύπτει θέματα αναφορικά με την αποτίμηση των περιουσιακών στοιχείων, τον προσδιορισμό του εισοδήματος και τη δημοσιοποίηση  διαφόρων στοιχείων των οικονομικών καταστάσεων. Το μάθημα δίνει ιδιαίτερη έμφαση σε θέματα διαχείρισης κερδών και χρηματοδότησης εκτός ισολογισμού, καθώς και τα δύο έχουν επιπτώσεις στον κίνδυνο και την απόδοση μιας, εισηγμένης στο Χρηματιστήριο, εταιρείας. Το υλικό του μαθήματος συμβάλει ιδιαίτερα στη λήψη αποφάσεων που επηρεάζει την κατανομή των πόρων σε επιχειρήσεις, π.χ. οι αποφάσεις δανεισμού, επενδύσεων κλπ. Το μάθημα βασίζεται σε μελέτες περιπτώσεων στις οποίες παρουσιάζονται λογιστικά ζητήματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό, και απαιτεί την εφαρμογή του υλικού του μαθήματος στην ανάλυση μιας, εισηγμένης στο Χρηματιστήριο Αθηνών, επιχείρησης.

5 ECTS
Επιχειρησιακή Ηθική και Εταιρική Διακυβέρνηση

Το μάθημα εξετάζει ηθικά ζητήματα και την ανταπόκριση των επιχειρήσεων στις κοινωνικές απαιτήσεις και προσδοκίες για μια υπεύθυνη επιχειρηματική συμπεριφορά. Περιγράφει την παρούσα κατάσταση, τα διλήμματα και τις τάσεις σχετικά με την εταιρική ευθύνη, τους κανονισμούς  και την εταιρική διακυβέρνηση. Ειδικότερα, εξετάζει τις αλλαγές στους κανονισμούς και στις κοινωνικές προσδοκίες σχετικά με το ρόλο της σύγχρονης επιχείρησης, τονίζει την ανάγκη για επαναπροσδιορισμό του στόχου της επιχείρησης και εξετάζει στρατηγικές για την ευθυγράμμισή της με τις κοινωνικές απαιτήσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, επικεντρώνεται σε μηχανισμούς και πρακτικές που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις, όπως κώδικες διαχείρισης της αξίας και της κοινωνικής ευθύνης. Συνδέει τις επιχειρησιακές αντιδράσεις με τη διαμόρφωση ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και παρουσιάζει παραδείγματα επιτυχημένων στρατηγικών.

3 ECTS
Επιχειρησιακή Στρατηγική

Το μάθημα ασχολείται με βασικά θέματα που αντιμετωπίζει κάθε μάνατζερ: α) πώς να αναλύει το εξωτερικό περιβάλλον μιας επιχείρησης (διαρθρωτική ανάλυση βιομηχανιών, στρατηγικές ομάδες, τάσεις), β) πώς να εκμεταλλευτεί και να οικοδομήσει τους πόρους και τις ικανότητες που απαιτούνται για να διατηρήσει και να βελτιώσει τη θέση της επιχείρησης στην αγορά, γ) πώς να κατευθύνει την επιχείρηση στο μέλλον (αποστολή/όραμα/στρατηγική), δ) πώς να κάνει μια στρατηγική επιλογή, με δεδομένη μια σειρά εναλλακτικών στρατηγικών επιλογών και ε) πώς να οικοδομήσει και να διατηρήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα. Παρέχει την απαραίτητη γνώση για τον εντοπισμό των προκλήσεων διαφορετικών ανταγωνιστικών περιβαλλόντων και δίνει κάποιες αναλυτικές προσεγγίσεις, χρήσιμες για πολύ διαφορετικά στρατηγικά προβλήματα.

5 ECTS
Λήψη Επιχειρηματικών Αποφάσεων

Το μάθημα αυτό εισάγει τους φοιτητές στα βασικά εργαλεία και τις τεχνικές για τη σωστή χρήση των δεδομένων στη λήψη διοικητικών αποφάσεων, καθώς και στις εφαρμογές τους σε διάφορες λειτουργίες της επιχείρησης, όπως η χρηματοδότηση, το μάρκετινγκ, τις επιχειρησιακές διαδικασίες. Το μάθημα επίσης κάνει εισαγωγή στην θεωρία των πιθανοτήτων, την ανάλυση αποφάσεων, σε βασικές στατιστικές θεωρίες, στη θεωρία της  παλινδρόμησης και του γραμμικού / ακέραιου προγραμματισμού. Οι φοιτητές εφαρμόζουν τις παραπάνω τεχνικές σε διάφορες μελέτες περιπτώσεων χρησιμοποιώντας πακέτα ηλεκτρονικών υπολογιστών που βασίζονται στο Excel.

5 ECTS
Επιχειρηματικότητα και Επιχειρησιακός Σχεδιασμός

Η επιχειρηματικότητα στο μάθημα αυτό ορίζεται ως "η διαδικασία δημιουργίας κάτι νέου με αξία συνδυάζοντας μοναδικούς πόρους προς εκμετάλλευση ... ή τη δημιουργία ευκαιριών". Στην καρδιά κάθε επιχειρηματικού εγχειρήματος είναι ο επιχειρηματίας και η ομάδα του. Αυτά είναι τα άτομα με το όραμα, την επιμονή, την αντοχή, την αισιοδοξία, την αφοσίωση και την επιθυμία να ξεκινήσει μια διαδικασία για να δημιουργηθεί με επιτυχία μια νέα επιχείρηση. Μια τέτοια διαδικασία ξεκινά με τον εντοπισμό μιας ιδέας και προχωρά με την εύρεση ενός βιώσιμου επιχειρηματικού μοντέλου αναφορικά με τον  επιχειρηματικό σχεδιασμό, τη χρηματοδότηση και τη διαχείριση της επιχείρησης. Περιλαμβάνει την αναγνώριση των προκλήσεων και την ικανότητα εξεύρεσης λύσεων, οι οποίες αντιμετωπίζονται από τον επιχειρηματία. Θα προσπαθήσουμε να συζητήσουμε μια σειρά από σύγχρονα θέματα στην επιχειρηματικότητα, χρησιμοποιώντας παραδείγματα παγκοσμίων μελετών περιπτώσεων αλλά και συζητώντας και αλληλεπιδρώντας με έναν πραγματικό επιχειρηματία. Θα δοθεί έμφαση στην ανάπτυξη και αξιολόγηση ενός επιχειρηματικού σχεδίου που θα ξεκινήσουν οι ίδιοι οι φοιτητές. Η πρόκληση για τους συμμετέχοντες είναι να ανακαλύψουν τις δυνατότητές τους στον τομέα της επιχειρηματικότητας αλλά και να επωφεληθούν από αυτές.

5 ECTS
Χρηματοοικονομική Διοίκηση

Το μάθημα αυτό αποτελεί τη βάση των Χρηματοοικονομικών. Το πρώτο μέρος του μαθήματος ασχολείται με την εταιρική χρηματοδότηση και όλες τις σχετικές χρηματοοικονομικές αποφάσεις και διαδικασίες. Το δεύτερο μέρος καλύπτει θέματα σχετικά με τη λειτουργία και το περιβάλλον της χρηματοπιστωτικής αγοράς. Εξετάζει τα χρηματοοικονομικά προϊόντα και τα παράγωγα που διατίθενται στις σύγχρονες αγορές.

5 ECTS
Διοικητική των Πληροφοριακών Συστημάτων

Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση του ρόλου και της σημασίας των Πληροφοριακών Συστημάτων (IS) στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον. Τα θέματα που θα καλυφθούν περιλαμβάνουν τα θεμελιώδη στοιχεία και τη στρατηγική των Πληροφοριακών Συστημάτων, τον αντίκτυπο των Πληροφοριακών Συστημάτων στις οργανωτικές δομές, τις εφαρμογές υποστήριξης των επιχειρησιακών διαδικασιών, τον προγραμματισμό και τη διαχείριση των πόρων των Πληροφοριακών Συστημάτων.

5 ECTS
Διεθνείς Επιχειρήσεις

Το μάθημα προσφέρει μια εισαγωγική άποψη στα θέματα που σχετίζονται με τις ευκαιρίες/προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι διεθνοποιημένες επιχειρήσεις στην εποχή της παγκοσμιοποίησης. Αναλύονται τα κίνητρα της επιχείρησης και τα εμπόδια ανάπτυξης τους στο εξωτερικό. Εξετάζονται οι διαφορετικές κατηγορίες τρόπων εξυπηρέτησης της διεθνούς αγοράς, δηλαδή οι εξαγωγές, οι άδειες εκμετάλλευσης/franchising, οι κοινοπραξίες/στρατηγικές συμμαχίες και οι θυγατρικές, καθώς και τα κριτήρια σύμφωνα με τα οποία μια επιχείρηση επιλέγει κάποιο από τα παραπάνω. Επίσης, ο ρόλος του περιβάλλοντος τόσο της χώρας υποδοχής όσο και της χώρας καταγωγής εξετάζεται σε σχέση με τις διεθνείς δραστηριότητες της επιχείρησης.

5 ECTS
Οικονομικά για Στελέχη Επιχειρήσεων

Το μάθημα εξετάζει τη συμπεριφορά της αγοράς και επικεντρώνεται στις ενέργειες και αντιδράσεις των επιχειρήσεων και των καταναλωτών σε διάφορα περιβάλλοντα της αγοράς. Αναλύεται ο αντίκτυπος των διαφόρων ειδών αγοράς (συμπεριλαμβανομένου του τέλειου ανταγωνισμού, του μονοπωλίου και του ολιγοπωλίου) στην παραγωγή και κατανάλωση. Δεν απαιτείται κάποια προηγούμενη γνώση στα οικονομικά. Οι στόχοι του μαθήματος είναι οι εξής: 1. Η ειδίκευση στα βασικά εργαλεία της μικροοικονομίας: η ανάλυση προσφοράς και ζήτησης, οι θεωρίες της συμπεριφοράς  καταναλωτή και παραγωγού και η ανάλυση της δομής της αγοράς. 2. Να παρουσιάσει μια βάση ανάλυσης για τη λήψη διοικητικών αποφάσεων και τη διαμόρφωση της ανταγωνιστικής στρατηγικής μιας επιχείρησης. 3. Να προσφέρει ένα πλαίσιο για την ανάλυση του ρόλου της κυβέρνησης σε μια οικονομία της αγοράς και να διερευνήσει πώς η συμπεριφορά μιας επιχείρησης σχετίζεται με το γενικό της περιβάλλον.

5 ECTS
Διοίκηση Μάρκετινγκ

Το μάθημα εισάγει στη Διοίκηση Μάρκετινγκ με τρόπο που αντανακλά πλήρως την πραγματικότητα του μάρκετινγκ στον 21ο αιώνα. Με τον τρόπο αυτόν,  παρουσιάζονται ή επαναδιατυπώνονται κλασικές έννοιες και θεωρίες του Μάρκετινγκ παράλληλα με σύγχρονες προσεγγίσεις. Αυτό οδηγεί σε μια ισορροπημένη προσέγγιση μεταξύ των πρακτικών που αντιστάθηκαν στον χρόνο και των πρόσφατων που χαράζουν το δρόμο προς το μέλλον. Το μάθημα αποτελείται από επτά συνεδρίες που σχετίζονται με την τρέχουσα φιλοσοφία και τον προσανατολισμό του μάρκετινγκ, την κατανόηση της ζήτησης και πρόβλεψης της αγοράς, την ανάπτυξη νέων προϊόντων και την καινοτομία, την επωνυμία, τη διαχείριση του μείγματος μάρκετινγκ, καθώς και τρόπους βελτιστοποίησης του μάρκετινγκ σε περιόδους ύφεσης.

5 ECTS
Προγραμματισμός Παραγωγής και Διαχείριση Διαδικασιών

Το μάθημα εισάγει τους φοιτητές στο σχεδιασμό, την ανάλυση, τη βελτιστοποίηση και τον λειτουργικό έλεγχο των διαδικασιών –συστημάτων παραγωγής ή παροχής υπηρεσιών- τόσο σε βιομηχανίες όσο και σε εταιρείες παροχής υπηρεσιών. Τονίζει την αναγκαιότητα για αποτελεσματική διαχείριση των περιορισμένων πόρων των συστημάτων αυτών. Μέσω του μαθήματος, οι φοιτητές θα κατανοήσουν την οργανωτική δομή καθώς και τα διάφορα στοιχεία, υποσυστήματα και λειτουργίες ενός συστήματος παραγωγής ή παροχής υπηρεσιών. Θα αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με τα προβλήματα που ανακύπτουν κατά το  σχεδιασμό και τη λειτουργία τους και πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν μέσα από στρατηγικές επιλογές, συγκεκριμένες μεθόδους και τεχνικές ανάλυσης. Οι θεματικές ενότητες του μαθήματος καλύπτουν την Επιχειρησιακή Στρατηγική– Λιτή Διαχείριση, Σχεδίαση Προϊόντων/Υπηρεσιών/Διαδικασιών, Τοποθεσία Εγκαταστάσεων, Προγραμματισμό Χωρητικότητας, Προβλέψεις, Διαχείριση Ποιότητας, Διαχείριση Αποθέματος και Έλεγχο Συστήματος με λογισμικό ERP.

5 ECTS
Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Διαχείριση Ανθρώπινων Πόρων

Η ανάλυση της προσωπικότητας, η δυναμική των ομάδων και η επικοινωνία συνθέτουν τα βασικά ζητήματα του μαθήματος. Το πρώτο μέρος του παρουσιάζει τις τελευταίες εξελίξεις στην οργανωσιακή συμπεριφορά και στοχεύει στην ανάπτυξη των βασικών δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για διευθυντικά στελέχη για να κατανοήσουν και να διαχειριστούν τον ανθρώπινο παράγοντα στο επιχειρηματικό περιβάλλον. Το δεύτερο μέρος του παρουσιάζει τις βασικές θεματικές του οργανωτικού σχεδιασμού.

3 ECTS
Ανάπτυξη  Προσωπικών Δεξιοτήτων

Ο στόχος του μαθήματος είναι να υποστηρίζει τους συμμετέχοντες στην ανάπτυξη και βελτίωση των προσωπικών τους δεξιοτήτων, οι οποίες θεωρούνται απαραίτητες για την επιτυχία τους σε ένα σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον. Εστιάζοντας ιδιαίτερα στη δυναμική της ομάδας και στη συναισθηματική νοημοσύνη, το μάθημα επιδιώκει να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να εντοπίσουν τα δυνατά τους πλεονεκτήματα τα οποία και  πρέπει να αξιοποιήσουν και τις αδυναμίες που πρέπει να βελτιώσουν. Περιλαμβάνει την επίσης την έννοια της αυτόαξιολόγησης και την αξιολόγηση των φοιτητών από συμφοιτητές τους σχετικά με τις προσωπικές δεξιότητες που σχετίζονται με την εργασία, μέσω εργαστηρίων, παιχνιδιών ρόλων, ασκήσεων ομάδας και μελέτης περιπτώσεων.

2ECTS

 Μαθήματα Επιλογής για το Τμήμα Πλήρους & Μερικής Φοίτησης

ΜΑΘΗΜΑ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Γεωπολιτική και Επιχειρηματικότητα

Σκοπός του μαθήματος είναι να παρουσιάσει στους φοιτητές τους μεγάλους γεωπολιτικούς και θεσμικούς παράγοντες που διαμορφώνουν τον κόσμο σήμερα και να παρουσιάσει τις παγκόσμιες τάσεις που οδηγούν σε θεμελιώδεις αλλαγές στις διεθνείς σχέσεις. Το μάθημα δίνει έμφαση στην άνοδο των οικονομιών των χωρών BRIC, της Ασίας, της Μέσης Ανατολής και του μουσουλμανικού κόσμου στην παγκόσμια σκηνή και πώς η νέα οικονομική τάξη επηρεάζει τις ενώσεις των ΗΠΑ και της ΕΕ.

4 ECTS
Ανάλυση Επενδύσεων

Στόχος του μαθήματος είναι να προσφέρει μια καλή κατανόηση των αρχών της θεωρίας του χαρτοφυλακίου μετοχών και της διαχείρισης των επενδύσεων. Εξετάζονται τόσο θεωρητικές όσο και πρακτικές πτυχές του κινδύνου και μέτρησης των αποδόσεων για χαρτοφυλάκια και μεμονωμένους τίτλους. Στη συνέχεια, αναλύονται οι έννοιες της διαφοροποίησης, της επιλογής, κατασκευής και αξιολόγησης χαρτοφυλακίου. Χρησιμοποιούνται επισης διάφορα μοντέλα ισορροπίας των τιμών των περιουσιακών στοιχείων, έναντι των οποίων συγκρίνονται οι τιμές των τίτλων της αγοράς. Η αξιολόγηση της απόδοσης του χαρτοφυλακίου είναι μέρος του μαθήματος.

4 ECTS
Διοίκηση Εφοδιαστικής Αλυσίδας

Ο στόχος αυτού του μαθήματος είναι η εισαγωγή σε βασικές έννοιες και εργαλεία που χρησιμοποιούνται στη σύγχρονη διαχείριση αλυσίδας εφοδιασμού. Το μάθημα καλύπτει θέματα σχετικά με τον προγραμματισμό της αλυσίδας εφοδιασμού, το σχεδιασμό και τις λειτουργίες. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον στρατηγικό ρόλο της Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας και στη βελτιστοποίηση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πελατών. Εξετάζονται επίσης ζητήματα σχετικά με τη μοντελοποίηση στρατηγικών, τακτικών και επιχειρησιακών αποφάσεων και την εισαγωγή προηγμένων τεχνολογιών στην Διαχείριση Εφοδιαστικής Αλυσίδας.

4 ECTS
Καινοτομία, Δημιουργικότητα και Διοίκηση Τεχνολογίας

Οι σημερινές επιχειρήσεις υψηλής απόδοσης πρέπει να έχουν τη δυνατότητα συνεχούς καινοτομίας, αξιοποιώντας τη δημιουργικότητα και τη διαχείριση της τεχνολογίας. Η πρώτη ενότητα του μαθήματος παρέχει μια επισκόπηση του τι είναι η δημιουργικότητα και η καινοτομία, πώς μπορεί να διαχειριστεί και να ενισχυθεί στους οργανισμούς και πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν διάφορα εργαλεία και μέθοδοι για τη βελτίωση της τους. Η δεύτερη ενότητα παρέχει μια εις βάθος ανάλυση του ρόλου της τεχνολογίας ως μιας σύγχρονης, στρατηγικά, επιτακτικής ανάγκης και του αντίκτυπου των καινοτόμων δραστηριοτήτων στην εταιρική στρατηγική και ιδιαίτερα σε διεθνείς στρατηγικές. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις εξελίξεις στο εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον των επιχειρήσεων, τη στρατηγική καινοτομίας, τη διαδικασία Έρευνας και Αγοράς και στη διαχείριση των “Knowledge workers”. Συνολικά, το μάθημα θα βοηθήσει τους φοιτητές να κατανοήσουν τι κάνει τις καινοτόμες επιχειρήσεις διαφορετικές από τις "συνήθεις" επιχειρήσεις και να τους εξοικειώσει με τις σύγχρονες διοικητικές προκλήσεις για την αποτελεσματική μόχλευση της δημιουργικότητας, της καινοτομίας και της τεχνολογίας.

4 ECTS
Διοικητική Λογιστική

Η προετοιμασία και παρουσίαση πληροφοριών που διευκολύνουν την κατανομή των πόρων μέσα σε μια επιχειρηματική οντότητα είναι οι κύριοι στόχοι της Διοικητικής Λογιστικής . Οι διαχειριστικές αποφάσεις βασίζονται στους προϋπολογισμούς και την κατανομή του κόστους. Το μάθημα καλύπτει θέματα σχετικά με την προετοιμασία προϋπολογισμών, π.χ. τον προϋπολογισμό βάσει δραστηριοτήτων και την κατανομή των διαφόρων εξόδων, πρώτα στα διάφορα κέντρα ευθύνης και στη συνέχεια στα προϊόντα. Το μάθημα παρουσιάζει επίσης περιπτώσεις που απαιτούν τον προσδιορισμό των σχετικών δαπανών και την εφαρμογή τους σε θέματα τιμολόγησης προϊόντων, outsourcing και idle facillities, αποφάσεων για το μείγμα προϊόντων κλπ. Πληροφορίες για σημαντικές διαχειριστικές αποφάσεις σχετικά με τον προϋπολογισμό κεφαλαίου, την αποζημίωση των εκτελεστικών στελεχών και την ποιότητα του προϊόντος επίσης παρουσιάζονται στο μάθημα. Η πρωταρχική έμφαση του μαθήματος είναι στις μελέτες περιπτώσεων που απαιτούν τη λήψη αποφάσεων βάσει διαφορετικών δαπανών.

4 ECTS
Διοίκηση Έργων

Η εργασία που βασίζεται στο έργο είναι ο νέος κανόνας στις επιχειρήσεις. Η αποτελεσματική Διοίκηση έργου είναι υψίστης σημασίας για την επιτυχία του και κατά συνέπεια την επιτυχία της επιχείρησης. Το μάθημα αυτό έχει σχεδιαστεί για προγράμματα επιπέδου MBA. Σε αυτό το μάθημα οι φοιτητές θα εξετάσουν και θα αξιολογήσουν τα προβλήματα που σχετίζονται με την επιλογή, την αξιολόγηση και της διαχείρισης του έργου, τη διαχείριση ομάδων έργων και την επικοινωνία με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Οι φοιτητές θα συμμετάσχουν σε παρουσιάσεις, συζητήσεις, εκτενείς μελέτες περιπτώσεων, ασκήσεις ρόλων και θα αντιμετωπίσουν έτσι τις βασικές πτυχές της Διοίκησης Έργου. Αυτό το μάθημα θα εξετάσει προσεκτικά τις επιπτώσεις της Διοίκησης Έργου στις ανάγκες μιας επιχείρησης και τον τρόπο με τον οποίο η Διοίκηση Έργου μπορεί να δημιουργήσει ένα σταθερό υπόβαθρο. Οι φοιτητές θα εισαχθούν σε τεχνικές επιλογής, εκκίνησης, προγραμματισμού, παρακολούθησης, ελέγχου και λήξης έργων, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η επιτυχία του έργου και η κερδοφορία του οργανισμού που λειτουργούν. Θα παρουσιαστεί και δοκιμαστεί η πιο ευρέως αποδεκτή μεθοδολογία που βασίζεται στο Σώμα Διαχείρισης Έργων της Γνώσης (PMBOK), καθώς και μια σειρά σύγχρονων βιβλίων και προσεγγίσεων για τη Διοίκηση Έργου.

4 ECTS
Προηγμένη και Διεθνή Χρηματοοικονομική Διοίκηση

Με ένα ευρύ ορισμό, ότι κάνει μια επιχείρηση μπορεί να συμπεριληφθεί στο κεφάλαιο της εταιρικής χρηματοδότησης. Αυτό το μάθημα θα παρουσιάσει στους φοιτητές τα πλέον σύγχρονα εργαλεία, τις μεθοδολογίες και ιδέες που απαιτούνται για την πραγματοποίηση των τριών βασικών αποφάσεων για την εταιρική χρηματοδότηση: Αποφάσεις Επενδύσεων, Χρηματοδοτικές Αποφάσεις και Αποφάσεις μερισμάτων. Μελέτες περιπτώσεων και  εμπειρικές εφαρμογές με πραγματικά δεδομένα θα χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη κατευθυντήριων γραμμών και πρακτικών δεξιοτήτων που απαιτούνται για την εφαρμογή μοντέλων κινδύνου μετοχών και χρεών, προεξοφλητικών επιτοκίων και αποτίμησης. Ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί στην ενσωμάτωση των τελευταίων εξελίξεων στη χρηματοδότηση εταιρειών που αφορούν θέματα όπως τα πραγματικά περιουσιακά στοιχεία, η τιτλοποίηση που υποστηρίζεται από περιουσιακά στοιχεία, η διαχείριση εταιρικού κινδύνου και οι υβριδικοί τίτλοι.

4 ECTS
Επιχειρηματικότητα και Αειφόρος Ενέργεια

Το μάθημα επικεντρώνεται στην επιχειρηματική διαδικασία που σχετίζεται με την αειφόρο ενέργεια. Παρέχει στους μαθητές γνώσεις και προηγμένες δεξιότητες σε όλες τις πτυχές της βιώσιμης ενέργειας, συμπεριλαμβανομένης της ανάντη / εξερεύνησης, παραγωγής / διανομής, διαχείρισης αποβλήτων, ενεργειακής απόδοσης και παρακολούθησης. Μετά την εισαγωγή στην πραγματικότητα του επιχειρηματία και τα κεντρικά ζητήματα που σχετίζονται με την προετοιμασία ενός επιχειρηματικό σχέδιο, οι φοιτητές έχουν την ευκαιρία να ειδικευτούν στον ενεργειακό τομέα. Οι φοιτητές ασχολούνται με τις οικονομικές, εμπορικές και διοικητικές πτυχές της ανάπτυξης ενός επιχειρηματικού σχεδίου στον ενεργειακό τομέα με τη βοήθεια εμπειρογνωμόνων της αγοράς που φέρνουν την εμπειρία τους στο μάθημα. Με το πέρας του μαθήματος οι φοιτητές αποκτούν χρήσιμες  τεχνικές γνώσεις στον τομέα της βιώσιμης ενέργειας και των επιχειρήσεων · προετοιμάζουν το δικό τους επιχειρηματικό σχέδιο και το παρουσιάζουν σε κοινό.

2 ECTS
Διαχείριση Χρηματοοικονομικού Κινδύνου

Value-at-Risk, Αντιστάθμιση, Απαιτήσεις κεφαλαιακής επάρκειας, προσομοίωση Monte-Carlo, αντιστάθμιση ελάχιστης διακύμανσης, αντιστάθμιση αντιστάθμισης κινδύνου και μέθοδοι παλινδρόμησης, διάρκεια και κυρτότητα, διάρκεια βασικού επιτοκίου και βασικά σημεία PVBPs-Present Value.

4 ECTS
Διοίκηση Αλλαγών και Επιχειρηματικός Ανασχηματισμός

Η έννοια της αλλαγής δεν είναι καινούρια. Πράγματι, η αλλαγή ήταν αναγκαία και εγγενής σε όλες τις πτυχές της ζωής. Ωστόσο, η τελευταία δεκαετία υπήρξε, για τους περισσότερους οργανισμούς, μια εποχή εντελώς πρωτοφανούς και φαινομενικά επιταχυνόμενης αλλαγής, ώστε η φράση «αλλαγή ή θάνατος» να έχει όλο και μεγαλύτερη απήχηση. Η αντιμετώπιση της αλλαγής έχει γίνει ένα ακόμη στοιχείο στη μάχη των επιχειρήσεων να ανταγωνιστούν, εστιάζοντας έτσι την προσοχή τους στην αποτελεσματική διαχείριση της αλλαγής. Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση της διαδικασίας διαχείρισης αλλαγών και η παρουσίαση ενός πλαισίου για τη διαχείρισή τους. Το θέμα της αναδιάρθρωσης καλύπτει τόσο την οργανωτική όσο και την οικονομική αναδιάρθρωση, στην οποία παρουσιάζουν επίσης  προσκεκλημένοι ομιλητές και αναλύονται μελέτες περιπτώσεων.

4 ECTS
Έρευνα Αγοράς

Σε αυτό το μάθημα οι μαθητές εξοικειώνονται με τις κύριες μεθοδολογίες της έρευνας αγοράς για την εισαγωγή ενός νέου προϊόντος ή υπηρεσίας στην αγορά. Τα βασικά θέματα είναι: Η διαδικασία ανάπτυξης προϊόντων/υπηρεσιών και η ανάγκη για έρευνα αγοράς, προσεγγίσεις στις προβλέψεις πωλήσεων, μεθοδολογίες έρευνας  (γενιά ιδεών, προσωπικές συνεντεύξεις, ομάδες εστίασης) και ποσοτικές μεθοδολογίες έρευνας αγοράς (δημιουργία ερωτηματολογίων και ανάλυση δεδομένων). Οι φοιτητές θα επιλέξουν μια μεθοδολογία που θα ταιριάζει καλύτερα με την ιδέα της νέας επιχείρησης / προϊόντος/υπηρεσίας και θα την εφαρμόσουν για να συγκεντρώσουν δεδομένα σχετικά με την ιδέα τους. Το μάθημα αξιολογείται από τις παρουσιάσεις των φοιτητών σχετικά με την έρευνά τους.

4 ECTS
TOPAZ Προσομοίωση στη Διοίκηση Επιχειρήσεων

Η Topaz Management Simulation είναι ένα εξελιγμένο λογισμικό που βασίζεται στην ανταγωνιστική, συνεχώς μεταβαλλόμενη αγορά. Η προσομοίωση διαχείρισης Topaz τοποθετεί τις ομάδες σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον πραγματικής ζωής. Διαχειρίζονται μια εικονική εταιρεία για πέντε επιχειρηματικά τρίμηνα και ανταγωνίζονται για την επιτυχία τους στην αγορά. Η άσκηση προσομοίωσης επιτρέπει στις ομάδες να μάθουν και να αποκτούν εμπειρία λαμβάνοντας επιχειρηματικές αποφάσεις real time. Οι επιχειρήσεις ασχολούνται με την ανάλυση της αγοράς, τη διαμόρφωση στρατηγικής και την εφαρμογή της και επωφελούνται από τις άμεσες συνέπειες των ενεργειών τους.

4 ECTS
Βιομηχανικό και Διεθνές Μάρκετινγκ

Οι εμπορικές ανταλλαγές μεταξύ των εταιρειών, οι επονομαζόμενες B-to-B, αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος του ΑΕΠ σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες. Το μάθημα στοχεύει στην εξοικείωση των φοιτητών με τις ιδιαιτερότητες των αγορών αυτών  και την ανάγκη προσαρμογής τους στα πλαίσια, εργαλεία και στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων, σε σύγκριση με τις ταχέως μεταβαλλόμενες αγορές καταναλωτικών προϊόντων. Με βάση τις γνώσεις που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια του κύριου μαθήματος μάρκετινγκ, το μάθημα ασχολείται με τα ακόλουθα θέματα: χαρακτηριστικά των αγορών B-to-B (B2B), ανάλυση των αποφάσεων των βιομηχανικών αγοραστών, κατάτμηση των αγορών B2B, πολιτικές προϊόντων και τιμών, διαχείρισης και διανομής.

4 ECTS
Συγχωνεύσεις και Εξαγορές

Οι συγχωνεύσεις και οι εξαγορές μπορούν να θεωρηθούν ως ένα δυναμικό όχημα για την επέκταση και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων. O επιχειρηματικός κόσμος έχει ιστορικά δει ένα πρότυπο συγχωνεύσεων σε διάφορους επιχειρηματικούς τομείς, αν και τα αποτελέσματα δεν έχουν πάντα δικαιολογεί επαρκώς. Το μάθημα θα παρέχει ένα συνοπτικό θεωρητικό και εμπειρικό υπόβαθρο στο θέμα, βασισμένο σε εφαρμοσμένα εργαλεία, μεθόδους και τεχνικές. Θα χρησιμοποιηθούν μελέτες περιπτώσεων και εμπειρικές εφαρμογές για την εκπόνηση των θεωρητικών θεμάτων. Θα συζητηθούν οι στόχοι, η διαδικασία και τα κίνητρα των συγχωνεύσεων και εξαγορών, θα αξιολογηθούν οι οικονομικές συνέπειες και θα αναλυθεί ο αντίκτυπος στους στόχους των εταιρειών. Θα δοθεί έμφαση στις στρατηγικές απόκτησης, την επιλογή στόχων, την εκτίμηση των συγχωνεύσεων και τις συνέπειες της αξίας των μετόχων.

4 ECTS
Χρηματοδότηση Έργων

Η χρηματοδότηση του έργου εφαρμόζεται όλο και περισσότερο σε όλο τον κόσμο, τόσο σε ανεπτυγμένες όσο και σε αναπτυσσόμενες χώρες, ως εναλλακτικός τρόπος χρηματοδότησης ιδιωτικών έργων υποδομής και βιομηχανίας σε όλες τις κλίμακες και σε διάφορους τομείς: μεταφορές, ενέργεια, αποχέτευση και εγκαταστάσεις επεξεργασίας υδάτων, , εκπαιδευτικά, τουριστικά και κυβερνητικά γραφεία. Το μάθημα αυτό στοχεύει στο να παρέχει τους φοιτητές με τα βασικά εργαλεία και τις κρίσιμες έννοιες που απαιτούνται για να κατανοήσουν και να διαμορφώσουν τα τεχνικά, αναλυτικά και διαρθρωτικά χαρακτηριστικά της μεγάλης κλίμακας χρηματοδότησης έργων. Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες θα μάθουν πώς να δομήσουν, να εκτιμήσουν και να χρηματοδοτήσουν έργα υπό διαφορετικά πλαίσια (PPP, PFI, BOOT κλπ).

2 ECTS
Συμπεριφορά Καταναλωτή

Αυτό το μάθημα ακολουθεί μια πολυεπιστημονική προσέγγιση για να εξετάσει και να αναλύσει τον καταναλωτή ως υπεύθυνο λήψης αποφάσεων. Κύριος στόχος του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές πώς οι θεμελιώδεις έννοιες και αρχές συμπεριφοράς καταναλωτών μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη λήψη αποφάσεων μάρκετινγκ και στρατηγικών ενεργειών μάρκετινγκ. Τα θέματα που καλύπτονται περιλαμβάνουν τα μοντέλα λήψης αποφάσεων των καταναλωτών και την επεξεργασία πληροφοριών, τις αντιλήψεις των καταναλωτών, την εμπιστοσύνη και τη συμμετοχή, τη μέτρηση της συμπεριφοράς και την αλλαγή, την ανάλυση και την έρευνα των καταναλωτών, τη δημογραφική ψυχογραφική έρευνα, τις διαπροσωπικές και κοινωνικές επιρροές, την αγοραστική συμπεριφορά και τις στρατηγικές επιπτώσεις στον κατακερματισμό της αγοράς, την τοποθέτηση προϊόντος και τις επικοινωνίες μάρκετινγκ.

4 ECTS
Διεθνείς Διαπραγματεύσεις

Ο αντίκτυπος της παγκοσμιοποίησης έχει αυξήσει σημαντικά τις ανταλλαγές μεταξύ των χωρών καθώς και τις επιπτώσεις του πολιτισμού με πολλούς τρόπους και ιδιαίτερα στις διασυνοριακές διαπραγματευτικές διαδικασίες. Η πίστη και η συμπεριφορά διαφέρουν μεταξύ των πολιτισμών με τέτοιο τρόπο ώστε η διαπραγμάτευση να σημαίνει πολλά διαφορετικά πράγματα σε διαφορετικούς ανθρώπους από διαφορετικούς πολιτισμούς. Για να αυξήσει τις ικανότητές του, ένας διαπραγματευτής επιχειρήσεων πρέπει να μάθει πώς να παρατηρεί, να αναλύει, να αναπτύσσει στέρεες, αμοιβαία επωφελείς, σχέσεις για να ταξιδέψει στο δρόμο προς την επιτυχία. Το μάθημα αυτό έχει σχεδιαστεί για να παρέχει στον συμμετέχοντα ένα πλαίσιο για τη διαδικασία διαπραγμάτευσης και τα βασικά εργαλεία που θα τον βοηθήσουν να κατανοήσει και να διαχειριστεί επιτυχώς τις διαπραγματεύσεις. Το μάθημα είναι δομημένο έτσι ώστε να εξισορροπείται το εννοιολογικό πλαίσιο, οι  μελέτες περιπτώσεων, η χρήση βίντεο και ο εποικοδομητικός διάλογος, με βάση τη γνώση, την εμπειρία και τις ιδέες των συμμετεχόντων.

4 ECTS
Οικονομική Διαχείριση Ενεργειακών Πόρων

Το μάθημα έχει σχεδιαστεί για να παρέχει μια εισαγωγή και μια ολοκληρωμένη επισκόπηση των εννοιών της οικονομίας της ενέργειας και της πολιτικής (καθώς και των περιβαλλοντικών και οικονομικών πόρων). Το μάθημα εισάγει τους φοιτητές στην οικονομία της ενέργειας, των πόρων και του περιβάλλοντος, ως υποκατηγορία της οικονομίας που επικεντρώνεται στις αλληλεπιδράσεις μεταξύ περιβάλλοντος και οικονομίας. Εξηγεί πώς η έννοια της οικονομικής ανταποδοτικότητας στην κατανομή των σπάνιων πόρων στηρίζει την ανάλυση κόστους-αποδοτικότητας και τη λήψη αποφάσεων σε θέματα ενέργειας, πόρων και περιβάλλοντος διαχείριση. Το μάθημα εξετάζει επίσης γιατί οι οικονομολόγοι δίνουν σημασία στη νομισματική αποτίμηση των αγαθών και υπηρεσιών που σχετίζονται με την ενέργεια και εισάγει μια σειρά τεχνικών για να το κάνουν χρησιμοποιώντας διάφορες ελληνικές, ευρωπαϊκές και άλλες διεθνείς μελέτες περιπτώσεων. Παρέχει μια κριτική επισκόπηση των τρεχουσών μεθόδων και των εφαρμογών τους. Εξετάζει τις κύριες επικρίσεις των προσεγγίσεων που είναι διαθέσιμες για την αποτίμηση χωρίς την αγορά. Τέλος, προκειμένου να οριστούν οι έννοιες και οι θεωρίες που εισάγονται στο πλαίσιο των σημερινών προβλημάτων που σχετίζονται με την αειφόρο ανάπτυξη, το μάθημα εξετάζει τη σχέση μεταξύ της χάραξης ενεργειακής πολιτικής και της έννοιας της βιώσιμη ανάπτυξη.

4 ECTS
Ανάλυση Δικτύων: Πρακτικές Εφαρμογές στις Επιχειρήσεις, τον Κοινωνικό Ιστό και την Ψηφιακή Οικονομία

Στόχος του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές στην ανάλυση δικτύων και τις εφαρμογές της στις επιχειρήσεις, στην κοινωνία και στην ψηφιακή οικονομία. H ανάλυση δικτύων περιλαμβάνει τεχνικές και μεθόδους για την ανάλυση και οπτικοποίηση σύνθετων προβλημάτων με στόχο την εξεύρεση πληροφοριών που βρίσκονται στις συνδέσεις των οντοτήτων που απαρτίζουν το δίκτυο. Το μάθημα θα παρέχει στους φοιτητές μια εις βάθος κατανόηση των ευκαιριών, των προκλήσεων και των απειλών που προκύπτουν από τα online κοινωνικά μέσα δικτύωσης όσον αφορά τις επιχειρήσεις και την κοινωνία γενικότερα, καθώς και πως η ψηφιακή οικονομία στηρίζει την ύπαρξή της στα online δίκτυα (blockchain). Θα εισαγάγει, βάσει μελετών περιπτώσεων, τους φοιτητές στα κοινωνικά και δεοντολογικά ζητήματα που προκύπτουν συχνά διαθέτοντας στο κοινό πληροφορίες σε διαδικτυακά κοινωνικά δίκτυα για επιχειρηματικούς σκοπούς ή / και άλλα είδη αναλύσεων. Τέλος, στους φοιτητές θα παρουσιαστούν οι έννοιες της σοφίας του πλήθους και της κοινωνικής μάθησης, διερευνώντας τους όρους υπό τους οποίους η σύγκλιση της κοινής γνώμης μπορεί να εμφανιστεί στα διαδικτυακά κοινωνικά δίκτυα.

2 ECTS
Διεθνείς Στρατηγικές και Αναφορές Βιωσιμότητας

Το μάθημα έχει ως στόχο να παρέχει στους φοιτητές μια γενική εικόνα των διαφόρων παγκόσμιων Στρατηγικών Αειφορίας, εταιρικών και μη κερδοσκοπικών προοπτικών, νομοθεσιών, συναφών κινδύνων και ευκαιριών. Σκοπός της είναι η καλύτερη κατανόηση των επιμέρους στοιχείων και κριτηρίων που είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη και εφαρμογή συνολικών στρατηγικών παγκόσμιας βιωσιμότητας και την υποβολή εκθέσεων και μελετών για την αντιμετώπιση των διαφόρων αναγκών. Το μάθημα επικεντρώνεται στη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικά περιβάλλοντα.

4 ECTS
Στρατηγικός Μετασχηματισμός στον Τομέα της Υγείας

Οι τομείς υγείας / φαρμακευτικών και βιοεπιστημών γενικά γίνονται όλο και πιο σημαντικοί τόσο για την ευημερία των ανθρώπων όσο και για την οικονομία, σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο. Υπάρχει επιτακτική ανάγκη στρατηγικής αναδιάρθρωσης του τομέα, προκειμένου να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις, για την εισαγωγή νέων επιχειρησιακών μοντέλων, για τις διεργασίες και την εισαγωγή νέων τρόπων παρακολούθησης της ποιότητας και της ποσότητας των υπηρεσιών υγείας. Αυτό το μάθημα διερευνά πώς μπορούν να υλοποιηθούν αυτές οι αλλαγές και τις ευκαιρίες που προκύπτουν από τη διαδικασία. Θα συζητήσουμε τη χρήση των νέων τεχνολογιών και τον τρόπο ενσωμάτωσής τους στις διαδικασίες του τομέα της υγείας. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην ανάλυση των μεγάλων δεδομένων, των κοινωνικών μέσων, του e-health και των ολοκληρωμένων υπηρεσιών υγειονομικής περίθαλψης, της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας στην υγειονομική περίθαλψη. Θα εξετάσουμε νέα επιχειρηματικά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, και τη σημασία τους για την κάλυψη του κόστους για την υγεία με την αξιοποίηση νέων χρηματοδοτικών μέσων και μηχανισμών επενδύσεων. Θα συζητήσουμε επίσης τη δομή και τις ευκαιρίες του τουρισμού υγείας. Τέλος, θα ασχοληθούμε λίγο περισσότερο με τη λειτουργία της βιομηχανίας Pharma και θα μιλήσουμε για τη σημασία των νέων αγωγών ιατρικής, του ρυθμιστικού περιβάλλοντος, της Έρευνας & Ανάπτυξης, της κλινικής έρευνας, των συστημάτων τιμολόγησης και αποζημίωσης, της Αξιολόγησης Τεχνολογίας Υγείας κλπ.

4 ECTS
Διοικώντας Ψηφιακούς Οργανισμούς

Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις βασίζονται σε ψηφιακές τεχνολογίες για να προσφέρουν αξία στους πελάτες και τους μετόχους τους. Το μάθημα στοχεύει στην εισαγωγή των φοιτητών στις βασικές έννοιες που σχετίζονται με το πώς οι ψηφιακοί οργανισμοί δημιουργούν αξία, λειτουργούν με τη χρήση υποδομών cloud, σχεδιάζουν και διαχειρίζονται προϊόντα και υπηρεσίες, αναπτύσσουν και εκτελούν εφαρμογές πληροφορικής και διάφορες λειτουργίες τους.

2 ECTS
Επιχειρηματική Ευφυΐα και Αναλυτική

Η χρησιμοποίηση δεδομένων στη λήψη σωστών, έγκυρων και έγκαιρων αποφάσεων έχει αναχθεί σε «εκ των ουκ άνευ» παράγοντα επιτυχίας για τις περισσότερες σύγχρονες επιχειρήσεις και οργανισμούς. Oι όροι Επιχειρηματική Ευφυΐα (Business Intelligence), Μεγάλα Δεδομένα (Big Data) και Επιχειρηματική Αναλυτική (Business Analytics) βρίσκονται στην καθημερινή δραστηριότητα των ΙΤ τμημάτων, μεγάλων αλλά και μικρών οργανισμών. Ο σκοπός του μαθήματος είναι να παρουσιάσει τις μοντέρνες τεχνικές διαχείρισης και ανάλυσης δεδομένων, με σκοπό την καλύτερη υποστήριξη και λήψη αποφάσεων. Τα θέματα που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια του μαθήματος είναι: διαδικασία σχεδιασμού, υλοποίησης και χρήσης αποθηκών δεδομένων, πολυδιάστατη ανάλυση και οπτικοποίηση δεδομένων, τεχνικές και αλγόριθμοι εξόρυξης γνώσης. Στο μάθημα εξετάζονται μελέτες περίπτωσης επιχειρηματικής ευφυΐας

4 ECTS
Ηγετικές Δεξιότητες σε έναν Εκθετικά Αναπτυσσόμενο Κόσμο

Σκοπός του μαθήματος είναι να αναπτύξει στους φοιτητές δεξιότητες ηγεσίας για τον μετασχηματισμό των επιχειρήσεων σε ένα περιβάλλον συνεχών και απρόβλεπτων αλλαγών. Καθοδηγούμενος σε μεγάλο βαθμό από την τεχνολογία, αλλά όχι μόνο, ο εκθετικός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων αναφέρεται στη διαρκώς αυξανόμενη ταχύτητα της αλλαγής με την οποία έρχονται σήμερα αντιμέτωπα τα στελέχη των επιχειρήσεων που είναι σε θέσεις υψηλής ευθύνης. Οι εκθετικοί οργανισμοί είναι εταιρείες που αναπτύσσονται με πολύ γρηγορότερο ρυθμό σε σχέση με συγκρίσιμες εταιρείες στον κλάδο τους. Μπορεί επίσης να είναι εταιρείες που δημιουργούν νέoυς κλάδους στην οικονομία. Το μάθημα θα εμβαθύνει στο πώς νέες εταιρείες με καινοτόμο τεχνολογία μπορούν να μετασχηματιστούν και να μεταπηδήσουν σε νέες δραστηριότητες, αλλά και στο πώς η δυναμική ανάπτυξη νέων ρηξικέλευθων τεχνολογιών επηρεάζει το επιχειρηματικό τοπίο, την οικονομία και την ανταπόκριση σε σύγχρονες προκλήσεις, όπως η κλιματική αλλαγή και οι γεωπολιτικές συγκρούσεις. Επιπλέον, στο πλαίσιο του μαθήματος θα αναλυθεί ο αντίκτυπος των ραγδαίων αλλαγών που συντελούνται, σε παραδοσιακές βιομηχανίες και εταιρείες. Οι φοιτητές θα προσεγγίσουν την έννοια του μετασχηματισμού και της επίδρασής του σε διάφορους τομείς, θα εξοικειωθούν με τη χρήση εργαλείων εκθετικού μετασχηματισμού και θα σχεδιάσουν μεθόδους και στρατηγικές για την αποτελεσματική ηγεσία και τη χρήση της τεχνολογίας στο σύγχρονο και συνεχώς μεταβαλλόμενο επιχειρησιακό περιβάλλον.

2 ECTS