- Γεωπολιτική και Επιχειρηματικότητα
-
Σκοπός του μαθήματος είναι να παρουσιάσει στους φοιτητές τους μεγάλους γεωπολιτικούς και θεσμικούς παράγοντες που διαμορφώνουν τον κόσμο σήμερα και να παρουσιάσει τις παγκόσμιες τάσεις που οδηγούν σε θεμελιώδεις αλλαγές στις διεθνείς σχέσεις. Το μάθημα δίνει έμφαση στην άνοδο των οικονομιών των χωρών BRIC, της Ασίας, της Μέσης Ανατολής και του μουσουλμανικού κόσμου στην παγκόσμια σκηνή και πώς η νέα οικονομική τάξη επηρεάζει τις ενώσεις των ΗΠΑ και της ΕΕ.
|
4 ECTS |
- Ανάλυση Επενδύσεων
-
Στόχος του μαθήματος είναι να προσφέρει μια καλή κατανόηση των αρχών της θεωρίας του χαρτοφυλακίου μετοχών και της διαχείρισης των επενδύσεων. Εξετάζονται τόσο θεωρητικές όσο και πρακτικές πτυχές του κινδύνου και μέτρησης των αποδόσεων για χαρτοφυλάκια και μεμονωμένους τίτλους. Στη συνέχεια, αναλύονται οι έννοιες της διαφοροποίησης, της επιλογής, κατασκευής και αξιολόγησης χαρτοφυλακίου. Χρησιμοποιούνται επισης διάφορα μοντέλα ισορροπίας των τιμών των περιουσιακών στοιχείων, έναντι των οποίων συγκρίνονται οι τιμές των τίτλων της αγοράς. Η αξιολόγηση της απόδοσης του χαρτοφυλακίου είναι μέρος του μαθήματος.
|
4 ECTS |
- Διοίκηση Εφοδιαστικής Αλυσίδας
-
Ο στόχος αυτού του μαθήματος είναι η εισαγωγή σε βασικές έννοιες και εργαλεία που χρησιμοποιούνται στη σύγχρονη διαχείριση αλυσίδας εφοδιασμού. Το μάθημα καλύπτει θέματα σχετικά με τον προγραμματισμό της αλυσίδας εφοδιασμού, το σχεδιασμό και τις λειτουργίες. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον στρατηγικό ρόλο της Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας και στη βελτιστοποίηση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πελατών. Εξετάζονται επίσης ζητήματα σχετικά με τη μοντελοποίηση στρατηγικών, τακτικών και επιχειρησιακών αποφάσεων και την εισαγωγή προηγμένων τεχνολογιών στην Διαχείριση Εφοδιαστικής Αλυσίδας.
|
4 ECTS |
- Καινοτομία, Δημιουργικότητα και Διοίκηση Τεχνολογίας
-
Οι σημερινές επιχειρήσεις υψηλής απόδοσης πρέπει να έχουν τη δυνατότητα συνεχούς καινοτομίας, αξιοποιώντας τη δημιουργικότητα και τη διαχείριση της τεχνολογίας. Η πρώτη ενότητα του μαθήματος παρέχει μια επισκόπηση του τι είναι η δημιουργικότητα και η καινοτομία, πώς μπορεί να διαχειριστεί και να ενισχυθεί στους οργανισμούς και πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν διάφορα εργαλεία και μέθοδοι για τη βελτίωση της τους. Η δεύτερη ενότητα παρέχει μια εις βάθος ανάλυση του ρόλου της τεχνολογίας ως μιας σύγχρονης, στρατηγικά, επιτακτικής ανάγκης και του αντίκτυπου των καινοτόμων δραστηριοτήτων στην εταιρική στρατηγική και ιδιαίτερα σε διεθνείς στρατηγικές. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις εξελίξεις στο εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον των επιχειρήσεων, τη στρατηγική καινοτομίας, τη διαδικασία Έρευνας και Αγοράς και στη διαχείριση των “Knowledge workers”. Συνολικά, το μάθημα θα βοηθήσει τους φοιτητές να κατανοήσουν τι κάνει τις καινοτόμες επιχειρήσεις διαφορετικές από τις "συνήθεις" επιχειρήσεις και να τους εξοικειώσει με τις σύγχρονες διοικητικές προκλήσεις για την αποτελεσματική μόχλευση της δημιουργικότητας, της καινοτομίας και της τεχνολογίας.
|
4 ECTS |
- Διοικητική Λογιστική
-
Η προετοιμασία και παρουσίαση πληροφοριών που διευκολύνουν την κατανομή των πόρων μέσα σε μια επιχειρηματική οντότητα είναι οι κύριοι στόχοι της Διοικητικής Λογιστικής . Οι διαχειριστικές αποφάσεις βασίζονται στους προϋπολογισμούς και την κατανομή του κόστους. Το μάθημα καλύπτει θέματα σχετικά με την προετοιμασία προϋπολογισμών, π.χ. τον προϋπολογισμό βάσει δραστηριοτήτων και την κατανομή των διαφόρων εξόδων, πρώτα στα διάφορα κέντρα ευθύνης και στη συνέχεια στα προϊόντα. Το μάθημα παρουσιάζει επίσης περιπτώσεις που απαιτούν τον προσδιορισμό των σχετικών δαπανών και την εφαρμογή τους σε θέματα τιμολόγησης προϊόντων, outsourcing και idle facillities, αποφάσεων για το μείγμα προϊόντων κλπ. Πληροφορίες για σημαντικές διαχειριστικές αποφάσεις σχετικά με τον προϋπολογισμό κεφαλαίου, την αποζημίωση των εκτελεστικών στελεχών και την ποιότητα του προϊόντος επίσης παρουσιάζονται στο μάθημα. Η πρωταρχική έμφαση του μαθήματος είναι στις μελέτες περιπτώσεων που απαιτούν τη λήψη αποφάσεων βάσει διαφορετικών δαπανών.
|
4 ECTS |
- Διοίκηση Έργων
-
Η εργασία που βασίζεται στο έργο είναι ο νέος κανόνας στις επιχειρήσεις. Η αποτελεσματική Διοίκηση έργου είναι υψίστης σημασίας για την επιτυχία του και κατά συνέπεια την επιτυχία της επιχείρησης. Το μάθημα αυτό έχει σχεδιαστεί για προγράμματα επιπέδου MBA. Σε αυτό το μάθημα οι φοιτητές θα εξετάσουν και θα αξιολογήσουν τα προβλήματα που σχετίζονται με την επιλογή, την αξιολόγηση και της διαχείρισης του έργου, τη διαχείριση ομάδων έργων και την επικοινωνία με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Οι φοιτητές θα συμμετάσχουν σε παρουσιάσεις, συζητήσεις, εκτενείς μελέτες περιπτώσεων, ασκήσεις ρόλων και θα αντιμετωπίσουν έτσι τις βασικές πτυχές της Διοίκησης Έργου. Αυτό το μάθημα θα εξετάσει προσεκτικά τις επιπτώσεις της Διοίκησης Έργου στις ανάγκες μιας επιχείρησης και τον τρόπο με τον οποίο η Διοίκηση Έργου μπορεί να δημιουργήσει ένα σταθερό υπόβαθρο. Οι φοιτητές θα εισαχθούν σε τεχνικές επιλογής, εκκίνησης, προγραμματισμού, παρακολούθησης, ελέγχου και λήξης έργων, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η επιτυχία του έργου και η κερδοφορία του οργανισμού που λειτουργούν. Θα παρουσιαστεί και δοκιμαστεί η πιο ευρέως αποδεκτή μεθοδολογία που βασίζεται στο Σώμα Διαχείρισης Έργων της Γνώσης (PMBOK), καθώς και μια σειρά σύγχρονων βιβλίων και προσεγγίσεων για τη Διοίκηση Έργου.
|
4 ECTS |
- Προηγμένη και Διεθνή Χρηματοοικονομική Διοίκηση
-
Με ένα ευρύ ορισμό, ότι κάνει μια επιχείρηση μπορεί να συμπεριληφθεί στο κεφάλαιο της εταιρικής χρηματοδότησης. Αυτό το μάθημα θα παρουσιάσει στους φοιτητές τα πλέον σύγχρονα εργαλεία, τις μεθοδολογίες και ιδέες που απαιτούνται για την πραγματοποίηση των τριών βασικών αποφάσεων για την εταιρική χρηματοδότηση: Αποφάσεις Επενδύσεων, Χρηματοδοτικές Αποφάσεις και Αποφάσεις μερισμάτων. Μελέτες περιπτώσεων και εμπειρικές εφαρμογές με πραγματικά δεδομένα θα χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη κατευθυντήριων γραμμών και πρακτικών δεξιοτήτων που απαιτούνται για την εφαρμογή μοντέλων κινδύνου μετοχών και χρεών, προεξοφλητικών επιτοκίων και αποτίμησης. Ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί στην ενσωμάτωση των τελευταίων εξελίξεων στη χρηματοδότηση εταιρειών που αφορούν θέματα όπως τα πραγματικά περιουσιακά στοιχεία, η τιτλοποίηση που υποστηρίζεται από περιουσιακά στοιχεία, η διαχείριση εταιρικού κινδύνου και οι υβριδικοί τίτλοι.
|
4 ECTS |
- Επιχειρηματικότητα και Αειφόρος Ενέργεια
-
Το μάθημα επικεντρώνεται στην επιχειρηματική διαδικασία που σχετίζεται με την αειφόρο ενέργεια. Παρέχει στους μαθητές γνώσεις και προηγμένες δεξιότητες σε όλες τις πτυχές της βιώσιμης ενέργειας, συμπεριλαμβανομένης της ανάντη / εξερεύνησης, παραγωγής / διανομής, διαχείρισης αποβλήτων, ενεργειακής απόδοσης και παρακολούθησης. Μετά την εισαγωγή στην πραγματικότητα του επιχειρηματία και τα κεντρικά ζητήματα που σχετίζονται με την προετοιμασία ενός επιχειρηματικό σχέδιο, οι φοιτητές έχουν την ευκαιρία να ειδικευτούν στον ενεργειακό τομέα. Οι φοιτητές ασχολούνται με τις οικονομικές, εμπορικές και διοικητικές πτυχές της ανάπτυξης ενός επιχειρηματικού σχεδίου στον ενεργειακό τομέα με τη βοήθεια εμπειρογνωμόνων της αγοράς που φέρνουν την εμπειρία τους στο μάθημα. Με το πέρας του μαθήματος οι φοιτητές αποκτούν χρήσιμες τεχνικές γνώσεις στον τομέα της βιώσιμης ενέργειας και των επιχειρήσεων · προετοιμάζουν το δικό τους επιχειρηματικό σχέδιο και το παρουσιάζουν σε κοινό.
|
2 ECTS |
- Διαχείριση Χρηματοοικονομικού Κινδύνου
-
Value-at-Risk, Αντιστάθμιση, Απαιτήσεις κεφαλαιακής επάρκειας, προσομοίωση Monte-Carlo, αντιστάθμιση ελάχιστης διακύμανσης, αντιστάθμιση αντιστάθμισης κινδύνου και μέθοδοι παλινδρόμησης, διάρκεια και κυρτότητα, διάρκεια βασικού επιτοκίου και βασικά σημεία PVBPs-Present Value.
|
4 ECTS |
- Διοίκηση Αλλαγών και Επιχειρηματικός Ανασχηματισμός
-
Η έννοια της αλλαγής δεν είναι καινούρια. Πράγματι, η αλλαγή ήταν αναγκαία και εγγενής σε όλες τις πτυχές της ζωής. Ωστόσο, η τελευταία δεκαετία υπήρξε, για τους περισσότερους οργανισμούς, μια εποχή εντελώς πρωτοφανούς και φαινομενικά επιταχυνόμενης αλλαγής, ώστε η φράση «αλλαγή ή θάνατος» να έχει όλο και μεγαλύτερη απήχηση. Η αντιμετώπιση της αλλαγής έχει γίνει ένα ακόμη στοιχείο στη μάχη των επιχειρήσεων να ανταγωνιστούν, εστιάζοντας έτσι την προσοχή τους στην αποτελεσματική διαχείριση της αλλαγής. Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση της διαδικασίας διαχείρισης αλλαγών και η παρουσίαση ενός πλαισίου για τη διαχείρισή τους. Το θέμα της αναδιάρθρωσης καλύπτει τόσο την οργανωτική όσο και την οικονομική αναδιάρθρωση, στην οποία παρουσιάζουν επίσης προσκεκλημένοι ομιλητές και αναλύονται μελέτες περιπτώσεων.
|
4 ECTS |
- Έρευνα Αγοράς
-
Σε αυτό το μάθημα οι μαθητές εξοικειώνονται με τις κύριες μεθοδολογίες της έρευνας αγοράς για την εισαγωγή ενός νέου προϊόντος ή υπηρεσίας στην αγορά. Τα βασικά θέματα είναι: Η διαδικασία ανάπτυξης προϊόντων/υπηρεσιών και η ανάγκη για έρευνα αγοράς, προσεγγίσεις στις προβλέψεις πωλήσεων, μεθοδολογίες έρευνας (γενιά ιδεών, προσωπικές συνεντεύξεις, ομάδες εστίασης) και ποσοτικές μεθοδολογίες έρευνας αγοράς (δημιουργία ερωτηματολογίων και ανάλυση δεδομένων). Οι φοιτητές θα επιλέξουν μια μεθοδολογία που θα ταιριάζει καλύτερα με την ιδέα της νέας επιχείρησης / προϊόντος/υπηρεσίας και θα την εφαρμόσουν για να συγκεντρώσουν δεδομένα σχετικά με την ιδέα τους. Το μάθημα αξιολογείται από τις παρουσιάσεις των φοιτητών σχετικά με την έρευνά τους.
|
4 ECTS |
- TOPAZ Προσομοίωση στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
-
Η Topaz Management Simulation είναι ένα εξελιγμένο λογισμικό που βασίζεται στην ανταγωνιστική, συνεχώς μεταβαλλόμενη αγορά. Η προσομοίωση διαχείρισης Topaz τοποθετεί τις ομάδες σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον πραγματικής ζωής. Διαχειρίζονται μια εικονική εταιρεία για πέντε επιχειρηματικά τρίμηνα και ανταγωνίζονται για την επιτυχία τους στην αγορά. Η άσκηση προσομοίωσης επιτρέπει στις ομάδες να μάθουν και να αποκτούν εμπειρία λαμβάνοντας επιχειρηματικές αποφάσεις real time. Οι επιχειρήσεις ασχολούνται με την ανάλυση της αγοράς, τη διαμόρφωση στρατηγικής και την εφαρμογή της και επωφελούνται από τις άμεσες συνέπειες των ενεργειών τους.
|
4 ECTS |
- Βιομηχανικό και Διεθνές Μάρκετινγκ
-
Οι εμπορικές ανταλλαγές μεταξύ των εταιρειών, οι επονομαζόμενες B-to-B, αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος του ΑΕΠ σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες. Το μάθημα στοχεύει στην εξοικείωση των φοιτητών με τις ιδιαιτερότητες των αγορών αυτών και την ανάγκη προσαρμογής τους στα πλαίσια, εργαλεία και στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων, σε σύγκριση με τις ταχέως μεταβαλλόμενες αγορές καταναλωτικών προϊόντων. Με βάση τις γνώσεις που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια του κύριου μαθήματος μάρκετινγκ, το μάθημα ασχολείται με τα ακόλουθα θέματα: χαρακτηριστικά των αγορών B-to-B (B2B), ανάλυση των αποφάσεων των βιομηχανικών αγοραστών, κατάτμηση των αγορών B2B, πολιτικές προϊόντων και τιμών, διαχείρισης και διανομής.
|
4 ECTS |
- Συγχωνεύσεις και Εξαγορές
-
Οι συγχωνεύσεις και οι εξαγορές μπορούν να θεωρηθούν ως ένα δυναμικό όχημα για την επέκταση και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων. O επιχειρηματικός κόσμος έχει ιστορικά δει ένα πρότυπο συγχωνεύσεων σε διάφορους επιχειρηματικούς τομείς, αν και τα αποτελέσματα δεν έχουν πάντα δικαιολογεί επαρκώς. Το μάθημα θα παρέχει ένα συνοπτικό θεωρητικό και εμπειρικό υπόβαθρο στο θέμα, βασισμένο σε εφαρμοσμένα εργαλεία, μεθόδους και τεχνικές. Θα χρησιμοποιηθούν μελέτες περιπτώσεων και εμπειρικές εφαρμογές για την εκπόνηση των θεωρητικών θεμάτων. Θα συζητηθούν οι στόχοι, η διαδικασία και τα κίνητρα των συγχωνεύσεων και εξαγορών, θα αξιολογηθούν οι οικονομικές συνέπειες και θα αναλυθεί ο αντίκτυπος στους στόχους των εταιρειών. Θα δοθεί έμφαση στις στρατηγικές απόκτησης, την επιλογή στόχων, την εκτίμηση των συγχωνεύσεων και τις συνέπειες της αξίας των μετόχων.
|
4 ECTS |
- Χρηματοδότηση Έργων
-
Η χρηματοδότηση του έργου εφαρμόζεται όλο και περισσότερο σε όλο τον κόσμο, τόσο σε ανεπτυγμένες όσο και σε αναπτυσσόμενες χώρες, ως εναλλακτικός τρόπος χρηματοδότησης ιδιωτικών έργων υποδομής και βιομηχανίας σε όλες τις κλίμακες και σε διάφορους τομείς: μεταφορές, ενέργεια, αποχέτευση και εγκαταστάσεις επεξεργασίας υδάτων, , εκπαιδευτικά, τουριστικά και κυβερνητικά γραφεία. Το μάθημα αυτό στοχεύει στο να παρέχει τους φοιτητές με τα βασικά εργαλεία και τις κρίσιμες έννοιες που απαιτούνται για να κατανοήσουν και να διαμορφώσουν τα τεχνικά, αναλυτικά και διαρθρωτικά χαρακτηριστικά της μεγάλης κλίμακας χρηματοδότησης έργων. Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες θα μάθουν πώς να δομήσουν, να εκτιμήσουν και να χρηματοδοτήσουν έργα υπό διαφορετικά πλαίσια (PPP, PFI, BOOT κλπ).
|
2 ECTS |
- Συμπεριφορά Καταναλωτή
-
Αυτό το μάθημα ακολουθεί μια πολυεπιστημονική προσέγγιση για να εξετάσει και να αναλύσει τον καταναλωτή ως υπεύθυνο λήψης αποφάσεων. Κύριος στόχος του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές πώς οι θεμελιώδεις έννοιες και αρχές συμπεριφοράς καταναλωτών μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη λήψη αποφάσεων μάρκετινγκ και στρατηγικών ενεργειών μάρκετινγκ. Τα θέματα που καλύπτονται περιλαμβάνουν τα μοντέλα λήψης αποφάσεων των καταναλωτών και την επεξεργασία πληροφοριών, τις αντιλήψεις των καταναλωτών, την εμπιστοσύνη και τη συμμετοχή, τη μέτρηση της συμπεριφοράς και την αλλαγή, την ανάλυση και την έρευνα των καταναλωτών, τη δημογραφική ψυχογραφική έρευνα, τις διαπροσωπικές και κοινωνικές επιρροές, την αγοραστική συμπεριφορά και τις στρατηγικές επιπτώσεις στον κατακερματισμό της αγοράς, την τοποθέτηση προϊόντος και τις επικοινωνίες μάρκετινγκ.
|
4 ECTS |
- Διεθνείς Διαπραγματεύσεις
-
Ο αντίκτυπος της παγκοσμιοποίησης έχει αυξήσει σημαντικά τις ανταλλαγές μεταξύ των χωρών καθώς και τις επιπτώσεις του πολιτισμού με πολλούς τρόπους και ιδιαίτερα στις διασυνοριακές διαπραγματευτικές διαδικασίες. Η πίστη και η συμπεριφορά διαφέρουν μεταξύ των πολιτισμών με τέτοιο τρόπο ώστε η διαπραγμάτευση να σημαίνει πολλά διαφορετικά πράγματα σε διαφορετικούς ανθρώπους από διαφορετικούς πολιτισμούς. Για να αυξήσει τις ικανότητές του, ένας διαπραγματευτής επιχειρήσεων πρέπει να μάθει πώς να παρατηρεί, να αναλύει, να αναπτύσσει στέρεες, αμοιβαία επωφελείς, σχέσεις για να ταξιδέψει στο δρόμο προς την επιτυχία. Το μάθημα αυτό έχει σχεδιαστεί για να παρέχει στον συμμετέχοντα ένα πλαίσιο για τη διαδικασία διαπραγμάτευσης και τα βασικά εργαλεία που θα τον βοηθήσουν να κατανοήσει και να διαχειριστεί επιτυχώς τις διαπραγματεύσεις. Το μάθημα είναι δομημένο έτσι ώστε να εξισορροπείται το εννοιολογικό πλαίσιο, οι μελέτες περιπτώσεων, η χρήση βίντεο και ο εποικοδομητικός διάλογος, με βάση τη γνώση, την εμπειρία και τις ιδέες των συμμετεχόντων.
|
4 ECTS |
- Οικονομική Διαχείριση Ενεργειακών Πόρων
-
Το μάθημα έχει σχεδιαστεί για να παρέχει μια εισαγωγή και μια ολοκληρωμένη επισκόπηση των εννοιών της οικονομίας της ενέργειας και της πολιτικής (καθώς και των περιβαλλοντικών και οικονομικών πόρων). Το μάθημα εισάγει τους φοιτητές στην οικονομία της ενέργειας, των πόρων και του περιβάλλοντος, ως υποκατηγορία της οικονομίας που επικεντρώνεται στις αλληλεπιδράσεις μεταξύ περιβάλλοντος και οικονομίας. Εξηγεί πώς η έννοια της οικονομικής ανταποδοτικότητας στην κατανομή των σπάνιων πόρων στηρίζει την ανάλυση κόστους-αποδοτικότητας και τη λήψη αποφάσεων σε θέματα ενέργειας, πόρων και περιβάλλοντος διαχείριση. Το μάθημα εξετάζει επίσης γιατί οι οικονομολόγοι δίνουν σημασία στη νομισματική αποτίμηση των αγαθών και υπηρεσιών που σχετίζονται με την ενέργεια και εισάγει μια σειρά τεχνικών για να το κάνουν χρησιμοποιώντας διάφορες ελληνικές, ευρωπαϊκές και άλλες διεθνείς μελέτες περιπτώσεων. Παρέχει μια κριτική επισκόπηση των τρεχουσών μεθόδων και των εφαρμογών τους. Εξετάζει τις κύριες επικρίσεις των προσεγγίσεων που είναι διαθέσιμες για την αποτίμηση χωρίς την αγορά. Τέλος, προκειμένου να οριστούν οι έννοιες και οι θεωρίες που εισάγονται στο πλαίσιο των σημερινών προβλημάτων που σχετίζονται με την αειφόρο ανάπτυξη, το μάθημα εξετάζει τη σχέση μεταξύ της χάραξης ενεργειακής πολιτικής και της έννοιας της βιώσιμη ανάπτυξη.
|
4 ECTS |
- Ανάλυση Δικτύων: Πρακτικές Εφαρμογές στις Επιχειρήσεις, τον Κοινωνικό Ιστό και την Ψηφιακή Οικονομία
-
Στόχος του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές στην ανάλυση δικτύων και τις εφαρμογές της στις επιχειρήσεις, στην κοινωνία και στην ψηφιακή οικονομία. H ανάλυση δικτύων περιλαμβάνει τεχνικές και μεθόδους για την ανάλυση και οπτικοποίηση σύνθετων προβλημάτων με στόχο την εξεύρεση πληροφοριών που βρίσκονται στις συνδέσεις των οντοτήτων που απαρτίζουν το δίκτυο. Το μάθημα θα παρέχει στους φοιτητές μια εις βάθος κατανόηση των ευκαιριών, των προκλήσεων και των απειλών που προκύπτουν από τα online κοινωνικά μέσα δικτύωσης όσον αφορά τις επιχειρήσεις και την κοινωνία γενικότερα, καθώς και πως η ψηφιακή οικονομία στηρίζει την ύπαρξή της στα online δίκτυα (blockchain). Θα εισαγάγει, βάσει μελετών περιπτώσεων, τους φοιτητές στα κοινωνικά και δεοντολογικά ζητήματα που προκύπτουν συχνά διαθέτοντας στο κοινό πληροφορίες σε διαδικτυακά κοινωνικά δίκτυα για επιχειρηματικούς σκοπούς ή / και άλλα είδη αναλύσεων. Τέλος, στους φοιτητές θα παρουσιαστούν οι έννοιες της σοφίας του πλήθους και της κοινωνικής μάθησης, διερευνώντας τους όρους υπό τους οποίους η σύγκλιση της κοινής γνώμης μπορεί να εμφανιστεί στα διαδικτυακά κοινωνικά δίκτυα.
|
2 ECTS |
- Διεθνείς Στρατηγικές και Αναφορές Βιωσιμότητας
-
Το μάθημα έχει ως στόχο να παρέχει στους φοιτητές μια γενική εικόνα των διαφόρων παγκόσμιων Στρατηγικών Αειφορίας, εταιρικών και μη κερδοσκοπικών προοπτικών, νομοθεσιών, συναφών κινδύνων και ευκαιριών. Σκοπός της είναι η καλύτερη κατανόηση των επιμέρους στοιχείων και κριτηρίων που είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη και εφαρμογή συνολικών στρατηγικών παγκόσμιας βιωσιμότητας και την υποβολή εκθέσεων και μελετών για την αντιμετώπιση των διαφόρων αναγκών. Το μάθημα επικεντρώνεται στη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικά περιβάλλοντα.
|
4 ECTS |
- Στρατηγικός Μετασχηματισμός στον Τομέα της Υγείας
-
Οι τομείς υγείας / φαρμακευτικών και βιοεπιστημών γενικά γίνονται όλο και πιο σημαντικοί τόσο για την ευημερία των ανθρώπων όσο και για την οικονομία, σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο. Υπάρχει επιτακτική ανάγκη στρατηγικής αναδιάρθρωσης του τομέα, προκειμένου να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις, για την εισαγωγή νέων επιχειρησιακών μοντέλων, για τις διεργασίες και την εισαγωγή νέων τρόπων παρακολούθησης της ποιότητας και της ποσότητας των υπηρεσιών υγείας. Αυτό το μάθημα διερευνά πώς μπορούν να υλοποιηθούν αυτές οι αλλαγές και τις ευκαιρίες που προκύπτουν από τη διαδικασία. Θα συζητήσουμε τη χρήση των νέων τεχνολογιών και τον τρόπο ενσωμάτωσής τους στις διαδικασίες του τομέα της υγείας. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην ανάλυση των μεγάλων δεδομένων, των κοινωνικών μέσων, του e-health και των ολοκληρωμένων υπηρεσιών υγειονομικής περίθαλψης, της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας στην υγειονομική περίθαλψη. Θα εξετάσουμε νέα επιχειρηματικά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, και τη σημασία τους για την κάλυψη του κόστους για την υγεία με την αξιοποίηση νέων χρηματοδοτικών μέσων και μηχανισμών επενδύσεων. Θα συζητήσουμε επίσης τη δομή και τις ευκαιρίες του τουρισμού υγείας. Τέλος, θα ασχοληθούμε λίγο περισσότερο με τη λειτουργία της βιομηχανίας Pharma και θα μιλήσουμε για τη σημασία των νέων αγωγών ιατρικής, του ρυθμιστικού περιβάλλοντος, της Έρευνας & Ανάπτυξης, της κλινικής έρευνας, των συστημάτων τιμολόγησης και αποζημίωσης, της Αξιολόγησης Τεχνολογίας Υγείας κλπ.
|
4 ECTS |
- Διοικώντας Ψηφιακούς Οργανισμούς
-
Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις βασίζονται σε ψηφιακές τεχνολογίες για να προσφέρουν αξία στους πελάτες και τους μετόχους τους. Το μάθημα στοχεύει στην εισαγωγή των φοιτητών στις βασικές έννοιες που σχετίζονται με το πώς οι ψηφιακοί οργανισμοί δημιουργούν αξία, λειτουργούν με τη χρήση υποδομών cloud, σχεδιάζουν και διαχειρίζονται προϊόντα και υπηρεσίες, αναπτύσσουν και εκτελούν εφαρμογές πληροφορικής και διάφορες λειτουργίες τους.
|
2 ECTS |
- Επιχειρηματική Ευφυΐα και Αναλυτική
-
Η χρησιμοποίηση δεδομένων στη λήψη σωστών, έγκυρων και έγκαιρων αποφάσεων έχει αναχθεί σε «εκ των ουκ άνευ» παράγοντα επιτυχίας για τις περισσότερες σύγχρονες επιχειρήσεις και οργανισμούς. Oι όροι Επιχειρηματική Ευφυΐα (Business Intelligence), Μεγάλα Δεδομένα (Big Data) και Επιχειρηματική Αναλυτική (Business Analytics) βρίσκονται στην καθημερινή δραστηριότητα των ΙΤ τμημάτων, μεγάλων αλλά και μικρών οργανισμών. Ο σκοπός του μαθήματος είναι να παρουσιάσει τις μοντέρνες τεχνικές διαχείρισης και ανάλυσης δεδομένων, με σκοπό την καλύτερη υποστήριξη και λήψη αποφάσεων. Τα θέματα που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια του μαθήματος είναι: διαδικασία σχεδιασμού, υλοποίησης και χρήσης αποθηκών δεδομένων, πολυδιάστατη ανάλυση και οπτικοποίηση δεδομένων, τεχνικές και αλγόριθμοι εξόρυξης γνώσης. Στο μάθημα εξετάζονται μελέτες περίπτωσης επιχειρηματικής ευφυΐας
|
4 ECTS |
- Ηγετικές Δεξιότητες σε έναν Εκθετικά Αναπτυσσόμενο Κόσμο
-
Σκοπός του μαθήματος είναι να αναπτύξει στους φοιτητές δεξιότητες ηγεσίας για τον μετασχηματισμό των επιχειρήσεων σε ένα περιβάλλον συνεχών και απρόβλεπτων αλλαγών. Καθοδηγούμενος σε μεγάλο βαθμό από την τεχνολογία, αλλά όχι μόνο, ο εκθετικός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων αναφέρεται στη διαρκώς αυξανόμενη ταχύτητα της αλλαγής με την οποία έρχονται σήμερα αντιμέτωπα τα στελέχη των επιχειρήσεων που είναι σε θέσεις υψηλής ευθύνης. Οι εκθετικοί οργανισμοί είναι εταιρείες που αναπτύσσονται με πολύ γρηγορότερο ρυθμό σε σχέση με συγκρίσιμες εταιρείες στον κλάδο τους. Μπορεί επίσης να είναι εταιρείες που δημιουργούν νέoυς κλάδους στην οικονομία. Το μάθημα θα εμβαθύνει στο πώς νέες εταιρείες με καινοτόμο τεχνολογία μπορούν να μετασχηματιστούν και να μεταπηδήσουν σε νέες δραστηριότητες, αλλά και στο πώς η δυναμική ανάπτυξη νέων ρηξικέλευθων τεχνολογιών επηρεάζει το επιχειρηματικό τοπίο, την οικονομία και την ανταπόκριση σε σύγχρονες προκλήσεις, όπως η κλιματική αλλαγή και οι γεωπολιτικές συγκρούσεις. Επιπλέον, στο πλαίσιο του μαθήματος θα αναλυθεί ο αντίκτυπος των ραγδαίων αλλαγών που συντελούνται, σε παραδοσιακές βιομηχανίες και εταιρείες. Οι φοιτητές θα προσεγγίσουν την έννοια του μετασχηματισμού και της επίδρασής του σε διάφορους τομείς, θα εξοικειωθούν με τη χρήση εργαλείων εκθετικού μετασχηματισμού και θα σχεδιάσουν μεθόδους και στρατηγικές για την αποτελεσματική ηγεσία και τη χρήση της τεχνολογίας στο σύγχρονο και συνεχώς μεταβαλλόμενο επιχειρησιακό περιβάλλον.
|
2 ECTS |