Σκοπός του μαθήματος είναι να εισαγάγει τους φοιτητές στην Ανάλυση Κοινωνικών Δικτύων (ΑΚΔ) και στη βασική της αξία για τις επιχειρήσεις και την κοινωνία. Η ΑΚΔ περιλαμβάνει τεχνικές και μεθόδους για την ανάλυση της συνεχούς ροής πληροφοριών μέσω διαδικτυακών κοινωνικών δικτύων (π.χ. αναρτήσεις στο Facebook ή στο Twitter, check-in στο Foursquare) με στόχο τον εντοπισμό, μερικές φορές ακόμη και σε πραγματικό χρόνο, μοτίβων διάδοσης πληροφοριών που ενδιαφέρουν τους αναλυτές.
Το μάθημα θα παρέχει στους φοιτητές μια εις βάθος κατανόηση των δομικών ιδιοτήτων και των συμπεριφορικών χαρακτηριστικών των κοινωνικών δικτύων, καθώς και των ευκαιριών, των προκλήσεων και των απειλών που προκύπτουν από τα διαδικτυακά κοινωνικά δίκτυα όσον αφορά τις επιχειρήσεις και την κοινωνία γενικότερα. Θα εισαγάγει επίσης τους φοιτητές στα κοινωνικά και ηθικά ζητήματα που προκύπτουν συχνά με την εξόρυξη των διαθέσιμων στο κοινό πληροφοριών σε διαδικτυακά κοινωνικά δίκτυα για επαγγελματικούς σκοπούς ή/και άλλους τύπους ανάλυσης.
Ολοκληρώνοντας το μάθημα οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
- Να μοντελοποιήσουν διαφορετικούς τύπους οντοτήτων και σχέσεων ως κόμβους και ακμές και να αναπαραστήσουν αυτές τις πληροφορίες ως σχεσιακά δεδομένα.
- Να σχεδιάσουν και να εκτελέσουν υπολογισμούς ανάλυσης σε δίκτυα.
- Να χρησιμοποιήσουν προηγμένο λογισμικό ανάλυσης δικτύων για να δημιουργήσουν οπτικοποιήσεις και να εκτελέσουν εμπειρικές μελέτες σε δεδομένα δικτύου.
- Να ερμηνεύσουν και να συνθέσουν το νόημα των αποτελεσμάτων σε σχέση με μια ερώτηση, ένα στόχο ή μια εργασία.
- Να αξιολογήσουν διάφορες εναλλακτικές προσεγγίσεις για την εκτέλεση μιας εργασίας ΑΚΔ και να λάβουν αιτιολογημένες αποφάσεις για το ποιες θα επιλέξουν.
- Να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους σε ρεαλιστικά και πραγματικά σύνολα δεδομένων.
- Να επεξεργαστούν τα πρωτογενή δεδομένα που έχουν συλλέξει ώστε να επισημάνουν τις μεταξύ τους συνδέσεις και να αποφασίσουν την κατάλληλη μοντελοποίηση ως γράφημα.
- Να διερευνήσουν τις συνθήκες υπό τις οποίες διάφορα φαινόμενα, όπως η διάχυση πληροφορίας, η σύγκλιση απόψεων (ασυμπτωτική μάθηση) ή η δημιουργία αγέλης μπορεί να εμφανιστούν στα διαδικτυακά κοινωνικά δίκτυα.